Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal nok ringe kundeservice i morgen.

Er det grønt nummer? :p Har tomt kontantkort. :innocent:

 

Virker veldig slapt av postbudet å skrive lappen før han sjekker om det er noen som er hjemme. :roll:

EDIT: Han sjekket ikke om det var noen hjemme.

Virket rart for meg at det ble sendt til nabobygda, og ikke lagt igjen på postkontoret...

Ja, er ganske snodig egentlig. Men er vel i nabobygda de sorterer varene tenker jeg, damen på postkontoret sa det en gang. Og det var nok sannsynligvis fra den bygda postbudet kom fra.

Jeg synes også det var unødvendig at h*n skulle ta det med tilbake dit, istedenfor å legge det på postkontoret.

 

Men jeg har jo snart pakken i armene da :)

Lenke til kommentar
Jepp :D Tokk kun 5 forsøk :D

Har du brukt for et flott objektiv på å forstå at du måtte lese først? Og rødmer ikke engang? :roll:

 

(ungdom altså! I gamle dager, da var det anderledes, ... )

I gamle dager var det lett :p Jobber 12 timer skift to ganger i uka. Pluss ellers ganske lange arbeidsdager. Første og andre gang leste jeg såvidt, tredde gangen var jeg syk i 3 dager, leste som faen og fikk en feil for mye, fjerde gangen fikk jeg ikke lest nok og nå har jeg lest i to uker :D Påskeferien var fun ;_; Men men, kun langkjøring og oppkjøring igjen, gleder meg til jeg er ferdig.

Lenke til kommentar

Det er noe jeg lenge har lurt på.

 

Hypotetisk sett.

La oss si at jeg har mulighet til og få avslag på fotoutstyr hvis jeg aktivt promoterer en nettbutikk her på forumet for og få selskapet kjent og medvirker til at selskapet får større omsetning.

 

Grunnen for at jeg har noen synspunkter om dette temaet er at det er akseptert her at man kan tale på vegne av bedrift man er ansatt i og anbefaler handel i fra deres butikk.Hvor skal grensa gå før man anser det som ren reklame.

 

Branding er mer utbrett enn det vi tror,og en jovial chatter her kan for alt vi vet ha det som betalt jobb og promotere en spesifikt butikk.

 

Branding er vel uttrykket som blir brukt for og promotere nye produkter/butikker.

Uttrykket blir også brukt om det og bli bombardert med snikreklame på nettet av en "nettvenn/er",denne form for reklamering blir også kalt branding,det vil si at enkel personer og/eller grupper går aktivt inn i alle produktrelaterte tråder og taler varmt om fordelen med og handle spesifikte produkt fra "riktig" butikk.

 

Jeg har ennå ikke satt meg opp noe egne meninger om denne formen for nettreklamering,men hvis enkelpersoner her kan få litt rabatt ved moderat promotering ser jeg ikke noe galt i det.

Problemet er at "noviser" her på forumet kan miste sjansen til og få subjektive anbefalinger,og man kan miste sjangsen til og få kjøpt det rette produktet pga. av at man har blitt overbevist om at spesifikte Brandet produkt er "riktig".

Lenke til kommentar
Problemet er at "noviser" her på forumet kan miste sjansen til og få subjektive anbefalinger,og man kan miste sjangsen til og få kjøpt det rette produktet pga. av at man har blitt overbevist om at spesifikte Brandet produkt er "riktig".

De får jo mange subjektive råd nå, og de vil fortsette å ramle inne de.

 

Problemet med denne typen markedsføring er at den er basert på at mottakeren/leseren i minst mulig grad er klar over "rådgiverens" binding til en leverandør. Jeg håper ingen her gjør det.

 

Vi har alle våre kjepphester, og flere menneskelige karaktersvakheter gjør at vi gjerne vil overbevise andre om å ri de samme kjepphestene. Det gir seg jo også utslag i en del råd som mottakeren godt kunne vært advart mot. Noen synes det er mine råd, jeg er naturligvis uenig. :innocent:

 

Den praktiske forskjellen er ikke så stor om noen får meg til å svi av to månedslønner på et kamera fordi de trenger å overbevise seg selv om at det var et fornuftig kjøp for dem eller om de gjør det for å tjene penger på å snakke pent om produktet. Men etisk synes jeg det er en kjempeforskjell. Edit: når bindingen ikke flagges eksplisitt.

Endret av kaian
Lenke til kommentar
Det er noe jeg lenge har lurt på.

 

Hypotetisk sett.

La oss si at jeg har mulighet til og få avslag på fotoutstyr hvis jeg aktivt promoterer en nettbutikk her på forumet for og få selskapet kjent og medvirker til at selskapet får større omsetning.

Hvis du aktivt legger i profilen/signaturen din at du er sponset av butikken, og har logo fra butikken i avataren din, så er det ikke noe problem i det.

 

Hvis man derimot blir sponset av butikken i skjul, og lager snikreklame? Åh fysjafysjafysj! Ikke bra. Liker det ikke. Det blir uetisk tekstreklame.

 

Greit at man kan være ubetalt fanboy, men hvis man blir sponset? Nei.

 

IMHO, i alle fall.

Lenke til kommentar
Noen her som har vært masse i Tyskland (tomsi)? Jeg og min far skal kjøre en toukers tur gjennom der i sommer, og lurer litt på hvordan det er med overnatting og slikt? Er det enkelt å finne seg rimelige steder å overnatte, så som hytter og slikt? Hvordan er hotellprisene?

Jepp. Jeg og de dårlige gode vennene mine har vært mye på bilferie i Tyskland. Vi pleier å bo på små Gasthaus som ikke er altfor dyre men veldig trivelige. Disse ligger ute på landet, gjerne i små pittorekske landsbyer. Priser varier veldig. Vi har vel betalt alt er fra €40 til €150 for et dobbeltrom (utenfor oktoberfesten). Vi har blittt late med årene,så vi pleier nå å legge opp ruten på forhånd og bestille hoteller via HRS. Jeg synes de er bedre enn hotels.com, særlig på Tyskland. Men de har ikke de billigste hotellene og pensjonatene inne.

 

Tom

Lenke til kommentar

Herre min hatt, syklet opp til nærbutikken i dag pga. følgende grunner:

 

1) Levere svarseddelen til forsvaret.

2) Knipse.

3) Snus.

4) Trim.

 

Det første som skjedde når jeg giret ned med den høyre spaken (litt mindre motgang i oppoverbakkene, hirr, hirr) var at en indre stemme skrek imot meg: "OBJEKTIVET ER FOR DÅRLIG, DU KAN IKKE BRUKE SÅ LAVT BLENDERTALL, MED DEN BRENNVIDDEN!".

 

Siste gang jeg bruker pappa sitt gamle skrap av en sykkel. Må fikse min. Snarest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...