Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke så kjempelenge siden pot'en ble renset på verksted, og da fikk jeg beskjed om at problemene kom tilbake, så var det lite å gjøre - pot'en må skiftes, og det kunne de (merkeverksted) ikke gjøre noe med!

 

Jeg kan lite om elektronikk, men det kan da ikke være så fordømt vanskelig å opdrive og skifte et potensiometer!?

 

Edit: får ta en titt på det Nautica foreslår også...

Det merkeverkstedet har gjort er sannsynligvis det Nautica foreslår. Så det er neppe mer å hente med en ny rens.

 

Merkeverksted har som regel som filosofi og kun bruke orginaldeler. Derfor kan ikke de gjøre mer. Men det kan sikkert et annet verksted.

 

Du kan forresten vurdere å be dem sette inn en ekte step volumkontroll. Sånn med det samme de driver. Da oppgraderer du samtidig. Potmeter har faktisk stor betydning for lyden. Det koster noen ekstra kroner, men gir ny vitalitet til vidunderet ditt.

Lenke til kommentar
Du kunne jo utfordre merkeverkstedet til å tenke anderledes på det?
Eller sende det til et annet verksted enn merkeverkstedet - jeg kan skjønne at de ikke vil bruke noe annet enn originaldeler pga rykte etc (Toyota-verkstedet setter heller ikke inn hva som helst selv om bilen er gammel). Å skifte et potmeter burde være gjort på godt under en halvtime, gitt at man har deler som passer. Om ingen andre vil ta det - hør med en elektrolinje på vgs i nærheten - det vil være en super øvingsoppgave for dem. Må forsterkeren kasseres fordi de ikke klarer å fikse den (noe jeg virkelig tror de klarer), har du jo uansett ikke tapt noe - siden den ikke virker nå...
Lenke til kommentar

Ja, det var nok ironi. Anew er tross alt en av de fornuftige her på bruke. ;)

 

Han kjører a900 + Zeiss 16-35. Det er jo en relativt grei kombo, meg bekjent. Og det er ingen tvil om at han er god i Photoshop. Men at han er rå på komposisjon og eksponering er det heller ingen tvil om. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...