Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Interesant debatt du legger opp til.

 

I sin mest rendyrka form så er vel sånn snikreklame etisk tvilsomt.

 

Men hvor går egentlig grensene? Det er vel ikke uvanlig at folk som er trofate mot en leverandør opparbeider seg litt ekstra goodwill og rabatter. Er det da like uetisk hvis vedkommende fortsetter å utale seg positivt om de produktene han eller hun allerede liker? Etter mitt syn nei.

 

Kan det videre føre til at vedkommende får enda gunstigere kjøpsbetingeler, fordi leverandøren ser markedsføringsverdi i det? Trolig.

 

Har vi da passert grensa? Sannelig om jeg vet.

Lenke til kommentar

Grensen går vel om man aktivt får rabatt for å spre varme ord om produktet. Sender leverandøren linker der man gjør det f.eks, og viser til en positiv effekt.

 

Edit: Det er det eget ord for å gjøre ting som det, men jeg kommer ikke på det nå i farten.

Edit2: "Ghost Chatting", var det.

 

I quoute:

"Ghost-Chatting blir hovedsaklig brukt for å skape positiv omtale av produkter. Mennesker får betalt for å logge seg på chattenetverk som vanlige brukere. Der kommer de i kontakt med folk i spesielle aldrer, eller med spesielle interesser og snakker positivt om et produkt eller tjeneste. Tanken er at de oppfattes som chattevenner, gir hverandre hyggelige råd og vink og tips om gode produkter".

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Personlig er det mange bilder jeg aldri ville plassert i bildekritikk pga. at jeg ikke syns at de holder samme kvalitet som de bør ha for å få en plass der.
Litt avsporing av debatten fra min side.

 

Men jeg kan ikke annet enn å undres over hva vi skal med billedkritikk hvis vi ikke skal kunne poste bilder som ikke "holder samme kvalitet som de bør for å få en plass der".

Lenke til kommentar
Personlig er det mange bilder jeg aldri ville plassert i bildekritikk pga. at jeg ikke syns at de holder samme kvalitet som de bør ha for å få en plass der.
Litt avsporing av debatten fra min side.

 

Men jeg kan ikke annet enn å undres over hva vi skal med billedkritikk hvis vi ikke skal kunne poste bilder som ikke "holder samme kvalitet som de bør for å få en plass der".

Helt enig med deg Fototim.

 

Man poster jo bilder på bildekritikk for å få kritikk og respons, slik at man kan ta det til seg og mest sannsynlig ta et enda bedre bilde neste gang (kanskje perfekt? :)).

 

Man lærer jo mye raskere og bedre ved å få konstruktive tilbakemeldinger :thumbup:

Lenke til kommentar
Personlig er det mange bilder jeg aldri ville plassert i bildekritikk pga. at jeg ikke syns at de holder samme kvalitet som de bør ha for å få en plass der.
Litt avsporing av debatten fra min side.

 

Men jeg kan ikke annet enn å undres over hva vi skal med billedkritikk hvis vi ikke skal kunne poste bilder som ikke "holder samme kvalitet som de bør for å få en plass der".

Hvordan man bruke en slik tråd, kan alltids diskuteres, men jeg ser for meg disse trådene mer som en skrytetråd (i positiv forstand). Et sted hvor man poster bilder som man er fornøyd med ut i fra egne forutsetninger.

 

Tom

Lenke til kommentar

Men jeg kan ikke annet enn å undres over hva vi skal med billedkritikk hvis vi ikke skal kunne poste bilder som ikke "holder samme kvalitet som de bør for å få en plass der".

Hvordan man bruke en slik tråd, kan alltids diskuteres, men jeg ser for meg disse trådene mer som en skrytetråd (i positiv forstand). Et sted hvor man poster bilder som man er fornøyd med ut i fra egne forutsetninger.

 

Tom

Lurer på om vi snakker forbi hverandre her Tom. Du snakker om forslaget til en ny type tråder, mens jeg snakker om de holdningene til billedkritikk som stonhans tilsynelatende gir utrykk for i sitt innlegg.
Lenke til kommentar
Lurer på om vi snakker forbi hverandre her Tom. Du snakker om forslaget til en ny type tråder, mens jeg snakker om de holdningene til billedkritikk som stonhans tilsynelatende gir utrykk for i sitt innlegg.

Det er ikke noe å lure på. Vi er på helt forskjellige planeter. Er enig med deg om dine tanker til bildekritikk. Problemet for stonhans og noen til, er at vi andre ikke er flinke nok til å komme med konstruktiv kritikk. Så de sitter ofte i en limbo-situasjon hvor delegger ut bilder og får lite kritikk, og etter en stund, så slutter de å legge ut bilder.

 

Tom

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på elinchrom skyport her?

trenger jeg noe mer enn dette settet for å trigge 2 blitser? ledninger el.?

 

 

 

(Ikke vits å gå over på skyport vs pw diskusjon, gidder ikke bruke så mye penger på en del av hobbyen jeg sjeldent bruker)

Hva slags blitzer skal du trigge, RX blitzer?

Lenke til kommentar

Pot'en i volumkontrollen på forsterkeren min er alvorlig syk - er det noen som vet om det er mulig å skifte den ut?

 

FWIW så ville verkstedet kassere forsterkeren, siden de mente det ikke var mulig å bytte. Det velger jeg enn så lenge å tro er fordi at forsterkeren er så gammel at det ikke er mulig å oppdrive originaldeler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...