Gå til innhold

Spillåret 2007 – våre favoritter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Årets beste mmorpg kunne kanskje vært med?

Gamer.no har ikkje hatt vanlege omtaler av MMO-spel, så dette kan vere ein grunn til at dette ikkje er tatt med. Skal eg kome med eit tips vil det vere Lord of the Rings Online (utan å ha prøvd det sjølv).

 

Eller åretsbeste håndholdte spill?

Enkelte håndholdte spel er nemnt i kåringa så dette kan i det minste gi ein viss peikepinn.

 

Må og appludere for at dere ikke klasket Orange box som et spill men dro ut 1 spill av kassen og kåret det. Fint gjort, ser ut som dere henger litt på forumet, om så i bakgrunnen, likevell. Var det tråden som refset VGs kåring som fikk dere inn på bedre tanker?

Som du kan sjå av omtalane tidlegare i haust, har Gamer.no heile tida sett på desse som individuelle spel. Så den tråden har nok ikkje hatt noko å seie.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Mass Effect er årets spill, med BioShock på en god andreplass.

 

Ellers synes jeg det er meget rart at dere gir Portal en pallplassering på årets beste historie. Portal har en finurlig og morsom historie, med et interessant plot twist, men jeg synes nå absolutt ikke den hører hjemme på pallen over årets beste.

Lenke til kommentar
Ikke Crysis på beste visuelle design? Det syntes jeg var litt rart.

Visuelt sett er det kanskje ikke det peneste, da Bioshock har en "stemning" over seg. Men at det er fint, synes jeg. Burde vært blant topp tre.

 

Og ingen SM Galaxy i lyd? :p

 

En flott kåring, som alltid er alle uenige med hverandre, men dere har fått med de _beste_ spillene, uansett om de havnet øverst eller ikke.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke all Bioshock fasinasjonen over alle spillsider og blader. Syntes det var et av årets mest skuffende. Spille bød på null variasjon. Følg en sti og skyt og brenn (eller de andre passe gode "powers") fiender (som forresten var veeeldig lite varierte) ,og en gang iblant drep en Big Daddy. Fortsett slik i det uendelige. De såkalte moralske dilemmaene var latterlig dårlig, enten drep en jente for masse plasmids eller drep en for mindre, men bli belønnet for din snillhet med masse ekstra plasmids innimellom. Hva er da vitsen med valget? Historien var meget forutsigbart og jeg skjønte etter noen timers spill at noe ville snu. Folk som har sett noen filmer med "twists" kunne vel skjønne dette ganskje raskt.

 

Derimot kan jeg skjønne der den vant hos Gamer.no, unntatt historie fordi jeg fant historien latterlig forutsigbar og enspiller prisen (som forklart).

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar

Mye bra her Gamer. Beste kåringen jeg har sett på lenge.

Var fint å se at Bioshock gjorde det bra. Det er et spill jeg har gledet meg til å spille lenge, og som jeg skal begynne på med en gang den kommer i posten her i leiren.

 

 

Og til slutt;

"Takk" til Starscream12 for at han har røpet mye av historien i, for meg, mest etterlengte spill for øyeblikket...

Lenke til kommentar
Skjønner ikke all Bioshock fasinasjonen over alle spillsider og blader. Syntes det var et av årets mest skuffende. Spille bød på null variasjon. Følg en sti og skyt og brenn (eller de andre passe gode "powers") fiender (som forresten var veeeldig lite varierte) ,og en gang iblant drep en Big Daddy. Fortsett slik i det uendelige. De såkalte moralske dilemmaene var latterlig dårlig, enten drep en jente for masse plasmids eller drep en for mindre, men bli belønnet for din snillhet med masse ekstra plasmids innimellom. Hva er da vitsen med valget? Historien var meget forutsigbart og jeg skjønte etter noen timers spill at noe ville snu. Folk som har sett noen filmer med "twists" kunne vel skjønne dette ganskje raskt.

 

Derimot kan jeg skjønne der den vant hos Gamer.no, unntatt historie fordi jeg fant historien latterlig forutsigbar og enspiller prisen (som forklart).

 

Det var mye av det samme om og om igjen og disse here småe big daddyene om bare spawna om og om igjen. Byen blir aldri tom for liv!

Lenke til kommentar

Ville ikke bekymret meg så veldig mye, Dunedain, ingen av de interessante plot-momentene ble avslørt.

 

Forøvrig må jeg bare si meg dypt uenig med Starscream12 og hans svært forenklede syn på spillet, og svært enig med Gamer.no i kåringen av Bioshock som årets beste spill. Mass Effect burde fått mer plass i de forskjellige kåringene synes jeg, men er godt fornøyd med at det ble årets RPG (noe annet ville vært horribelt).

Lenke til kommentar
Ikke Crysis på beste visuelle design? Det syntes jeg var litt rart.

 

Bare fordi det har trær som knekker der man skyter på dem, flest polygoner og høyere oppløsning gjør det ikke til det beste visuelle design :)

 

I tillegg mister man masse av opplevelsen pga. lave framerates - uansett hva slags PC du har - hvis du skal utnytte det.

 

Noen kan si at dette ikke er noe negativt, og at PCer som vil takle det kommer i fremtiden. Men da må man også tenke på at Crysis-grafikk er mer eller mindre normalt på alle nye spill som satser på grafikken.

 

Crysis grafisk sett var før sin tid, og dette er ikke bare ment positivt.

 

Jeg ble også glad for at Crysis ikke dukket opp på noen pallplasseringer :)

Lenke til kommentar

Forsto meg heller aldri på hypen til Bioshock. Det er det eneste spillet jeg kjøpte i fjor som jeg ikke klarte å spille igjennom. Det var bare så sinnsykt repetivt. Jeg satt med forhåpninger om et skikkelig action-rpg, men fikk heller et linært spill jeg ikke klarte å føle noe spesielt for. Alt dette er jo selvfølgelig subjektivt, men jeg tror det er mange som hadde samme forhåpninger som meg, som sitter igjen med samme skuffede følelser.

 

Men nok negativitet. Et spill som virkelig knuste alt av forhåpninger (på en positiv måte), var Mass Effect. Makan til spill! Jeg satt nesten og gren når det sluttet, bare fordi jeg ikke ville det skulle slutte! Gief Mass Effect 2!

Lenke til kommentar
Starscrem12, Counter-Strike går bare ut på drep, drep, drep, men fy faen, det er fortsatt gøy?

 

Har aldri spilt noe særlig CS, bortsett fra å prøve, men det er anderledes å spille mot ekte mennesker enn AI, noe som gjør det litt anderledes.

 

Enig med deg Zyko. Helt samme følelser etter Mass Effect. Årets spill for meg.

Endret av Starscream12
Lenke til kommentar
Forsto meg heller aldri på hypen til Bioshock. Det er det eneste spillet jeg kjøpte i fjor som jeg ikke klarte å spille igjennom. Det var bare så sinnsykt repetivt. Jeg satt med forhåpninger om et skikkelig action-rpg, men fikk heller et linært spill jeg ikke klarte å føle noe spesielt for. Alt dette er jo selvfølgelig subjektivt, men jeg tror det er mange som hadde samme forhåpninger som meg, som sitter igjen med samme skuffede følelser.

 

Men nok negativitet. Et spill som virkelig knuste alt av forhåpninger (på en positiv måte), var Mass Effect. Makan til spill! Jeg satt nesten og gren når det sluttet, bare fordi jeg ikke ville det skulle slutte! Gief Mass Effect 2!

 

Jeg fatter ikke dette. Du løper rundt og skyter folk. Som du gjør i absolutt ALLE FPS. Bioshock kan jo faktisk sies å være variert, du har jo plasmids som kan brukes på mange forskjellige måter. (Jeg tror) Dere som kommer med dette argumentet mot spillet rakker enten ned på spillet for det er kult å mene noe annet enn "alle" andre, eller så liker dere ikke FPS.

 

Hadde dere kommet med mer saklige argumenter mot Bioshock, f.eks at det blir litt for mye henting av småting og backtracking - så skulle jeg ikke brydd meg. Men å kalle Bioshocks grunnleggende gameplay er ensformig er det samme som å si at hele FPS-sjangeren er det.

 

Som en annen sa, i CS skyter du bare mennesker. Så kjedelig!

 

Ang. lista - Tror ikke jeg var enig i en eneste av vinnerne deres. Og det er helt greit, dere må jo velge etter hva dere selv synes er best. Bare en ting.. Hvorfor var ikke Witcher nominert engang, til beste story? Spillet gir oss jo en herlig, kompleks fantasihistorie, hvor skremmende realistiske tema (rasisme f.eks) blir tatt opp. I tillegg er historien full av utrolige "twists-and-turns", som gjør at du konstant sitter på kanten av stolen, for ikke å glemme en fantastisk slutt som virkelig får deg til å tenke. Gir også pluss til utvikleren for å ha gjort det slik at valgene du tar faktisk påvirker spillets gang, ofte på dramatisk vis. Det er sjelden et godt og et ondt valg, du må ofte trå i mer grå områder. Det finnes heller ikke rette eller gale valg alltid, konsekvensene av beslutningene dine komme ofte lenge etter de blir tatt.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Savner CoD 4 jeg, men men... Skal bli artig å prøve Bioshock nå da :D

 

Skuffende at cod4 ikke ble nevt... :(

 

Call of Duty 4 ble da vitterlig nevnt på min personlige liste. Fjerde beste spillet i 2007 :)

 

joda med det fortjener absolutt en plass på lista for både Multiplayer og Singelplayer..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...