Gå til innhold

Spillåret 2007 – våre favoritter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott lesning, men kan ikke forstå den uendlige begeistringen for Bioshock.

 

Synes det ligner Doom3 på alle måter jeg - grafikken - heis systemet (som gjør at man bytter brett) også mye av stemningen. Atmosfæren er orginal og flott, men hjalp ikke meg så mye, ble lei halveis.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Rakk ikke lese alle kommentarene, men det var lite sagt om muse-akselerasjonen i bioshock pc. de som har testa og gitt det full score kan ikke ha spilt det på pc, ellers mister jeg all respekt for de som fps-gamere. det er mulig at med elendig datamus at problemet ikke merkes så stort.

 

Dette var helt sikkert et kjempebra consoll-spill, for det var det det føltes som, og omgivelsene var helt (som nevnt) doom 3, faktisk værre da jeg enda ikke har sett hverken sol eller frisk luft i Bioshock og det gjør det alt for lukket for min smak. Trodde Valve hadde enerett på trange ganger og luftsjakter etc, og håpet dette ble gjort av med i 1998.

 

Og ja, det er en patch men den fikser jo ikke problemet til noen. bra spill :D :D :D

 

 

har ingen spesielle favoritter selv, likte Gears of War til PC, makan til finpusset spill har jeg aldri sett, og Need for Speed Prostreet var jo uansett bedre enn alle andre nye arkaderacere, trackmania er jo eldgammelt og ingenting slår Nations uansett. Ser nesten ut som EA har kommet seg. Til og med CnC 3 har jo blitt patchet opp og ned. GG EA :)

Endret av st0ff3r
Lenke til kommentar

Bioshock knapt nevneverdig? Gir vel ein pekepinn dersom du ser på omtaler jevnt over ;) At spillet ikkje faller heilt i smak hos deg betyr jo ikkje dermed at spillet er dass deluxe.

 

 

Men hver sin smak selvfølgelig, sikkert derfor de spillene du nevner ikkje har klatret seg så høgt på listene. MMORPG spill er vel heller ikkje med her som sagt.

Lenke til kommentar

Bioshock var greit nok det. Men ga ingen skikkelig "Wow!/Aha!" opplevelse. Det var fin historie, fin grafikk og noen nye lure løsninger. Men ellers var det ikke noe spesielt synes jeg.

 

Kan ikke fatte og begripe hvorfor Crysis ikke er nevnt, burde i det minste bli nevnt i "Beste visuelle design".

Endret av Crom-Ag3
Lenke til kommentar

Jeg henger meg også på de som ikke helt forstår Bioshock. Jeg har fremdeles ikke orket fullføre det, tross flere forsøk.. Problemet er som flere har nevnt; gameplayet holder ikke samme standarden som alt rundt.

 

Så totalt sett; Siden Bioshock, Halo 3 og COD4 (sett det før gitt..) gjør så mye av seg på listene over årets spill; så var vel ikke 2007 såå bra likevel? :-p

Lenke til kommentar

Crysis burde såklart vært nevnt, det finnes ingen spill som kan måle seg med visuelle muligheter - dette ser man tydlig selv i Cryengine2 Sandbox2 Editoren.

MEN! Crysis visuelle styrke er også den store svakhet - den blir et konstant offer for Gameplay vs Grafikk-diskusjonen og det er nesten tabu å nevne den eksepsjonelle grafikken i Crysis.

Menmen nok om det.

 

Fjordårets underdog og mest undervurderte spill er Eternal Sonata, den visuelle stilen der og ikke minst musikken burde gitt den en plass på listene.

 

Det er lett å havne i mainstream-suppa som også Gamer.no plasker såvidt nedi, men jevnt over syntes jeg dere begrunner godt og har et relativt godt overblikk på de gode spillene.

Lenke til kommentar

På tross av at Sam&Max fikk en plass der, så er det urettferdig at Portal fikk førsteplass som morsomste spill.

Jeg har selv spilt begge, og imens Portal har en temmelig morsom robot (1 time med god humor), så er Sam&Max ren humor hele veien.

 

Bioshock har jeg aldri spilt, og det var hovedsakelig pga at det bare ikke appelerte noe særlig. Hele det "drep eller spar småjentene" virket litt overdrevent hypa. Det er ettersom jeg har skjønt det, ikke akkurat som om det har noe særlig å si som i Oblivion og lignende spill.

 

Crysis er konge bare man kan spille det på medium på 1280 oppløsning. Ufattelig fin grafikk, morsom online spilling (og virkelig, FAEN ta EA som bruker punkbuster på spilla sine. Stoler ikke på det programmet etter takeoveren). Det har lite designmessig, men det er virkelig et grafisk vidunder på en god PC.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...