Gå til innhold

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)


Szmekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle begynne på en liten gjennomspilling av MGS serien selv.

 

Men, er det noen som har spilt gjennom MG og MG2 og har noen mening om dem, ( er enda ikke sikker på om jeg gidder å spille dem... vil helst starte rett på MGS)

Lenke til kommentar

Start på MGS. MG-spillene er for spesielt interesserte. Metal Gear er underholdnig til en viss grad, men det er ikke MGS.

 

Spør du meg blir det som å sammenligne en actionfilm fra 40-tallet med en fra i dag. Du tar poenget.

 

For noen har MG imidlertid en nostalgisk verdi, og da blir det noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg mener at de er såpass utdatere at en som er ny med MGS-serien, neppe vil ha glede av dem. Kanskje etter å ha fullført MGS1, 2 og 3 først.

 

Nå skal det sies at jeg neppe ville vært den gameren jeg er i dag, med tilvsarende alder sent på 80-tallet. Spill da var rett og slett noe helt annen enn i dag. For meg er Nes, Sega, Atari osv kun leketøy. Ergo er MG og MG2: Solid Snake det samme. MGS derimot er det mest episke objekt siden det andre testamentet. :!: . Kanskje jeg rett of slett ikke er gammel nok til å forstå.

 

Det er sant at de to første spillene inneholder en del historiemessig viktige personer og hendlelser, men dette kan du lese om på nette når du er ferdig med de nyer spillene.

 

Uansett, begynn på MGS, så MGS2 så MGS3. Da burde du være godt utrustet for firern. Styr unna MG:PO ...

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Jeg mener at de er såpass utdatere at en som er ny med MGS-serien, neppe vil ha glede av dem. Kanskje etter å ha fullført MGS1, 2 og 3 først.

 

Nå skal det sies at jeg neppe ville vært den gameren jeg er i dag, med tilvsarende alder sent på 80-tallet. Spill da var rett og slett noe helt annen enn i dag. For meg er Nes, Sega, Atari osv kun leketøy. Ergo er MG og MG2: Solid Snake det samme. MGS derimot er det mest episke objekt siden det andre testamentet. :!: . Kanskje jeg rett of slett ikke er gammel nok til å forstå.

 

Det er sant at de to første spillene inneholder en del historiemessig viktige personer og hendlelser, men dette kan du lese om på nette når du er ferdig med de nyer spillene.

 

Uansett, begynn på MGS, så MGS2 så MGS3. Da burde du være godt utrustet for firern. Styr unna MG:PO ...

Så vidt jeg vet, så skal visst MPO inneholde viktig informasjon som vil bli svart på i MGS 4. Dermed så bør en kanskje ikke styre unna MPO. Det går i det minste an å se spillets story på Youtube.

Lenke til kommentar

MG:PO er bare oppgulp spør du meg. Fenget meg ikke et sekund. Blir MGS4 slik kommer jeg nok til å legge det fra meg ganske fort. Heller spile gjennom MGS1 og MGS2 igjen. Jeg stiller ganske høye krav til MGS4. Jeg håper det får et etisk-dilemma som tema, som MGS1 og MGS2 har.

 

edit: Så at det var MGO og ikke MG Portable OPS det var snakke om :blush:

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

De få som fikk spille det på den Konami bootcampen nevnte at spillet ikke bare levde opp til forventningene men også overrasket på mange aspekter. IGN er forresten de som har hypet spillet noe sinnsykt, jeg håper vi får se en 10'er der, hvor enn usannsynlig det er.

Lenke til kommentar

Hvis du mener gameplayet som i MGS3; helt ok for meg. Bare produsentene tar vare på historien fra MGS2 og videreformidler den i MGS4, så er jeg fornøyd (det er jo det man forventer seg).

 

Edit: Etter en liten fundering, ønsker jeg mye sniking, slik det var i MGS og MGS2 - der skal jeg være enig. Det sagt, ble det mye av «enemy in sight, fire at will!» i MGS3.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Alle preview'ene som har vært til nå har sagt at historien holder mål når det gjelder forventningene. Jeg tror ikke at fansen kommer til å bli skuffet. Det er vel heller at en "casualgamer" ikke vil like spillet grunnet en meget kompleks historie, noe flere kilder allerede har nevnt.

Lenke til kommentar

Historien i MG2 var virkelig enestående og utrolig fengslende. Det råder ingen tvil om at grafikk spiller inn når det kommer til hvordan nettopp historien gjør inntrykk på deg. For min del var historien i MG over tilfredstillende grad, men den fraværende grafikken var dog med på å gjøre dette intrykket dårligere enn hva det kunne ha vært. Mye av dette skyldes nok at jeg spilte MG første gang i 02 og hadde dermed opparbeidet meg en viss grafikkstandard. MG2 landet som en bombe når det gjaldt grafikk og gjorde historien den fortalte så facsinerende at jeg satt igjen med dype følelser for de ulike karakterene i spillet. DET er noe jeg aldri hadde forstilt meg var mulig i et spill, men MG2 viste meg nettopp det. Aldri undervurder hvor mye et spill faktisk kan gi både iform av glede og underholdning, men også som følelser og livsminner. Den kjølige kvelden i mars 2002 da jeg satt MG2 inn i den nyinnkjøpte PS2, vil forbli noe av det mest fantastiske jeg noen gang har og vil gjøre. Uten tvil.

Lenke til kommentar
Historien i MG2 var virkelig enestående og utrolig fengslende. Det råder ingen tvil om at grafikk spiller inn når det kommer til hvordan nettopp historien gjør inntrykk på deg. For min del var historien i MG over tilfredstillende grad, men den fraværende grafikken var dog med på å gjøre dette intrykket dårligere enn hva det kunne ha vært. Mye av dette skyldes nok at jeg spilte MG første gang i 02 og hadde dermed opparbeidet meg en viss grafikkstandard. MG2 landet som en bombe når det gjaldt grafikk og gjorde historien den fortalte så facsinerende at jeg satt igjen med dype følelser for de ulike karakterene i spillet. DET er noe jeg aldri hadde forstilt meg var mulig i et spill, men MG2 viste meg nettopp det. Aldri undervurder hvor mye et spill faktisk kan gi både iform av glede og underholdning, men også som følelser og livsminner. Den kjølige kvelden i mars 2002 da jeg satt MG2 inn i den nyinnkjøpte PS2, vil forbli noe av det mest fantastiske jeg noen gang har og vil gjøre. Uten tvil.

 

Husk å skille mellom MG og MGS ... (Metal Gear) og (Metal Gear Solid) :!:

 

Ellers er jeg enig i at MGS2 er helt fantastisk historiemessig. Bedre enn noen film jeg har sett tror jeg.

Lenke til kommentar

Mgs2, har jo uten tvil en av de mest innviklede og fascinerende historiene noensinne.

Husker jeg spilte det for første gang når det var nytt, og skjønte ikke noe, når historien plutselig tok en heftig helomvending. og (nesten) alt som var blitt forklart opp til det punktet viste seg å være løgn. Ble sittende som et spørsmålstegn i flere timer etterpå...

 

MGS4 har mye å leve opp til....

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor alle er så svartens negativ til MGS3. Syns selv det var et friskt pust til serien, selv om det ikke var like historiemessig innviklet som 1rn og 2rn. Gameplay-elementet tok igjen for de det har lagt igjen på andre siden. Har dere virkelig satt dere ned og tatt dere god tid med spillet? Det er ikke måte på hvor detaljert og hvor mye man faktisk kan gjøre, og oppnå. Selv spiller jeg det nå gjennom atter en gang. Det er så mye mer enn bare "kill on sight".

 

(Sånn for the record, jeg spilte aldri den "kjipe" versjonen med fast kameravinkel. Og det er kun én ting jeg har irritert meg grundig over, og det er tiden det tar før soldatene slutter å lete etter deg. :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...