Gå til innhold

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)


Szmekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min jernvilje har jo pent lite med det å gjøre.

 

Blir jo linka opening cutscenen til spillet, noe jeg aldri kommer til å åpne.

 

Trailere er mer enn nok.

 

Det er nøyaktig det samme som forekommer i div. trailere til spillet som det blir

linket til der. Hadde sett alt i de 13 minuttene av spillet før. :D

Lenke til kommentar
Min jernvilje har jo pent lite med det å gjøre.

 

Blir jo linka opening cutscenen til spillet, noe jeg aldri kommer til å åpne.

 

Trailere er mer enn nok.

Som XDamage sier, så er det store sjanser for at du har sett det allerede :p

 

Har du sett Assassin's Creed-aprilspøken, så har du mer eller mindre sett åpningen av MGS4.

Lenke til kommentar
Min jernvilje har jo pent lite med det å gjøre.

 

Blir jo linka opening cutscenen til spillet, noe jeg aldri kommer til å åpne.

 

Trailere er mer enn nok.

Som XDamage sier, så er det store sjanser for at du har sett det allerede :p

 

Har du sett Assassin's Creed-aprilspøken, så har du mer eller mindre sett åpningen av MGS4.

 

Åpningen av MGS4 er vistnok 17 minutter lang.. Den skal nytes med cola og snacks.. :) Elsker hvordan Kojima bruker cutscenes for å bygge opp historien.. Ingen foran og ingen ved siden når det kommer til Snike/action spill.

Lenke til kommentar
Min jernvilje har jo pent lite med det å gjøre.

 

Blir jo linka opening cutscenen til spillet, noe jeg aldri kommer til å åpne.

 

Trailere er mer enn nok.

Som XDamage sier, så er det store sjanser for at du har sett det allerede :p

 

Har du sett Assassin's Creed-aprilspøken, så har du mer eller mindre sett åpningen av MGS4.

 

Åpningen av MGS4 er vistnok 17 minutter lang.. Den skal nytes med cola og snacks.. :) Elsker hvordan Kojima bruker cutscenes for å bygge opp historien.. Ingen foran og ingen ved siden når det kommer til Snike/action spill.

Er det ikke introen som varer i 17 minutter da? Altså introen som kommer i det man starter spillet. De første 13 minuttene av spillet som ligger ute er jo "in game".

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle kort hva som skjer i disse spillene:

 

- Metal Gear Solid: Portable Ops (2006)

- Metal Gear (1987)

- Metal Gear 2: Solid Snake (1990)

- Metal Gear Solid (1998)

 

Jeg har bare spilt Sons of Liberty og Snake Eater, og de er på hver sin ende av kronologien.

Som jeg har sagt tidligere i denne tråden så er brukeren Hcloud13 på Youtube flink med å legge ut alt av historie til diverse spill, hvor han også har hele MGS sine cutscenes lagt ut. Jeg vil anbefale at du heller ser alt det du føler du trenger fremfor å lese det på et forum. Det blir en mye bedre opplevelse å se hvordan ting blir presentert.

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle kort hva som skjer i disse spillene:

 

- Metal Gear Solid: Portable Ops (2006)

- Metal Gear (1987)

- Metal Gear 2: Solid Snake (1990)

- Metal Gear Solid (1998)

 

Jeg har bare spilt Sons of Liberty og Snake Eater, og de er på hver sin ende av kronologien.

Som jeg har sagt tidligere i denne tråden så er brukeren Hcloud13 på Youtube flink med å legge ut alt av historie til diverse spill, hvor han også har hele MGS sine cutscenes lagt ut. Jeg vil anbefale at du heller ser alt det du føler du trenger fremfor å lese det på et forum. Det blir en mye bedre opplevelse å se hvordan ting blir presentert.

 

Takk for opplysningene. Skal kikke litt.

Lenke til kommentar
Min jernvilje har jo pent lite med det å gjøre.

 

Blir jo linka opening cutscenen til spillet, noe jeg aldri kommer til å åpne.

 

Trailere er mer enn nok.

 

Det er nøyaktig det samme som forekommer i div. trailere til spillet som det blir

linket til der. Hadde sett alt i de 13 minuttene av spillet før. :D

 

Jamen da skjønner jeg :)

 

Kan noen fortelle kort hva som skjer i disse spillene:

 

- Metal Gear Solid: Portable Ops (2006)

- Metal Gear (1987)

- Metal Gear 2: Solid Snake (1990)

- Metal Gear Solid (1998)

 

Jeg har bare spilt Sons of Liberty og Snake Eater, og de er på hver sin ende av kronologien.

 

Dette kommer til å høre mye verre ut enn jeg mener, men det må ut en gang.

 

Jeg skjønner ikke at folk SPØR om hva som skjer i visse spill for å få det meste ut av spillet som kommer snart. Det er seriøst jævlig irriterende og tenner alle pluggene mine. Hvorfor veit jeg ikke, men det er visst bare sånn.

 

Spill spillene. Hvis du vil kalle deg fan av serien MÅ du ha spilt spillene. Portable Ops er vel den eneste av de som ikke er helt essensielt for serien.

 

Metal Gear Solid er det beste i serien, med Metal Gear 2: Solid Snake rett bak med Metal Gear like bak den igjen.

 

Jeg hater folk som "jumps on the bandwagon" når det gjelder spillserier D: Det bringer ut Elitist'n i meg og flames guaranteed.

 

Var snill nå ;p

Lenke til kommentar

Dette er jo selvfølgelig personlig mening, men jeg synes MGS2 ranker som en av de laveste hos meg. Det er et veldig bra spill, men jeg synes hvertfall MG2 og MGS slår det med flere mil.

 

MGS2 ble for "alienated" som noen likte, og noen mislikte. Jeg er blant de som mislikte det og var derfor veldig glad for MGS3, siden spillet for det første lot oss spille som motherfuckin' Big Boss og det var reelt og "down to earth" storyline-messig.

 

Jeg vet at MGS4 blir en oppfølger til MGS2, men for meg slet MGS2 mest med hvor man spilte. Det var pent lite interessant å spille gjennom Big Shell sine "struts" når man har guddomelige Shadow Moses (som vi kommer tilbake til i MGS4 :D). Raiden var helt grei for meg, han oppfylte rolla si med å "hype" Snake, samtidig som han vokste til en mer badass av seg selv til 4'ern.

 

Likte hvertfall ikke at Olga tok over rollen til Gray Fox. Fox er og vil alltid bli en av mine favoritter gjennom serien. Castet til MGS med Snake, Gray Fox, Codec folka og FOX-HOUND er uslåelige. Dead Cell var mer eller mindre en spøk. Ocelot trakk opp castet til MGS2 betraktelig, med Snake og Otacon da selvfølgelig.

 

Sikkert flere ting jeg misliker, men kommer ikke på de akkurat nå.

 

/end rant

 

edit:

 

Hmm, fin rangering der Birkin, men for min del så kommer MGS2 høyere på lista enn Metal Gear og Metal Gear 2 hvertfall. Men kanskje du rangerte kun ut ifra den lista som Vintermåne la opp?

 

Nope, utifra hele spillserien :) Som sagt, det er personlig synspunkt.

Endret av Birkin
Lenke til kommentar

Elendig i forhold!

 

Går alltid etter originalen og den satte et ganske stort spor når spillet kom ut i 1999 tror jeg (i Norge hvertfall)

 

- Voice-acting er verre, både "emosjonelt" og Naomi/Mei-Ling sin dialekt ble helt borte. I tillegg bytta de ut Gray Fox og DARPA Chief sin stemme.

 

- MGS er ikke Matrix. Ble så sjukt latterlig med all bullet-timinga

 

- MGS har en mye bedre atmosfære og soundtracket er rett og slett fantastisk.

Lenke til kommentar

Oi Birkin. Det ser ut som om du har akkurat de samme synspunktene på MGS2 som jeg har på MGS3. Kanskje MGS-fanskaren faktisk er splittet?

Kan jeg spørre deg hva du verdsetter i serien, hva som faktisk appellerer til deg?

 

Hadde vært litt interessant å høre.

 

Om Twin Snakes er vi hvert fall helt enige :!:

Lenke til kommentar

Tips: Playx.no har gratis frakt denne helgen, og i den anledningen forhåndsbestilte jeg MGS4 til en totalsum på 514,- (gebyr på 15,- for giro). Synes dette var en god pris med tanke på at Gamezone og Absoluttspill tar litt for mye i frakt. Av mangel på uvitenhet om hvordan frakten blir hos nevnte spillbutikker, betalt med Visa-kort, bestilte jeg heller fra Playx.no.

Lenke til kommentar
Oi Birkin. Det ser ut som om du har akkurat de samme synspunktene på MGS2 som jeg har på MGS3. Kanskje MGS-fanskaren faktisk er splittet?

Kan jeg spørre deg hva du verdsetter i serien, hva som faktisk appellerer til deg?

 

Hadde vært litt interessant å høre.

 

Om Twin Snakes er vi hvert fall helt enige :!:

 

Ja artig det der med MGS3 egentlig. eg er ihvertfall 100% enig med deg ang. MGS3(og sansynligvis MGS2).

Lenke til kommentar

I mine øyne er MGS og MGS2 blant de beste spillene noensinne. Solgte min gode gamle PS2 i en periode jeg ble litt lei av spill, men kjøpte så en ny delvis pga. MGS3. Det falt aldri i smak. Gjorde det ikke ferdig engang. I mine øyne sier det seg egentlig selv at et snikespill som foregår i jungelen, uten radar, og som har synsvinkel ovenfor karakteren, er dømt nedenom og hjem. Hadde følelsen av at jeg spilte lotto istedenfor et snikespill der jeg "snek" meg bortover jungelen i håp om å ikke bli oppdaget.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...