Gå til innhold

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)


Szmekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag kan jeg faktisk komme med en "bekreftelse" på en norsk utgave av MGS 4 LE. I Spaceworlds produktkatalog for 2008 kan man se de kommende produktene. En kan da se på side 8 hvor det står at "Spaceworld får ekslusivt collectors edition av MGS4. I denne tøffe boksen følger det med en figur av Snake og en Blu-ray disc med masse spesial materiale om Metal Gear. Denne kommer i et meget begrenser antall."

Lenke til kommentar
I dag kan jeg faktisk komme med en "bekreftelse" på en norsk utgave av MGS 4 LE. I Spaceworlds produktkatalog for 2008 kan man se de kommende produktene. En kan da se på side 8 hvor det står at "Spaceworld får ekslusivt collectors edition av MGS4. I denne tøffe boksen følger det med en figur av Snake og en Blu-ray disc med masse spesial materiale om Metal Gear. Denne kommer i et meget begrenser antall."

Antar at det er denne utgaven det er snakk om? Står bare Special Edition, så jeg ble litt i tvil. :p

Lenke til kommentar
I dag kan jeg faktisk komme med en "bekreftelse" på en norsk utgave av MGS 4 LE. I Spaceworlds produktkatalog for 2008 kan man se de kommende produktene. En kan da se på side 8 hvor det står at "Spaceworld får ekslusivt collectors edition av MGS4. I denne tøffe boksen følger det med en figur av Snake og en Blu-ray disc med masse spesial materiale om Metal Gear. Denne kommer i et meget begrenser antall."

Antar at det er denne utgaven det er snakk om? Står bare Special Edition, så jeg ble litt i tvil. :p

Jepp det er den utgaven. Men hvis du ser på bildet av boksen så kan jeg skimte at det står "A European Complete Edition", eller noe i den dur. Er uansett ganske sikker på at det ikke bare står special edition. Special Edition er i USA en utgave hvor de bare vil få den ekstra Blu-ray platen.

Lenke til kommentar
Oi Birkin. Det ser ut som om du har akkurat de samme synspunktene på MGS2 som jeg har på MGS3. Kanskje MGS-fanskaren faktisk er splittet?

Kan jeg spørre deg hva du verdsetter i serien, hva som faktisk appellerer til deg?

 

Hadde vært litt interessant å høre.

 

Om Twin Snakes er vi hvert fall helt enige :!:

Istedenfor å skrive en liste, poster jeg videoer isteden

 

 

http://youtube.com/watch?v=AAOqc9k2Qk4

 

er to veldig gode videoer som sier mye om hva som appellerer til meg :)

Lenke til kommentar
Oi Birkin. Det ser ut som om du har akkurat de samme synspunktene på MGS2 som jeg har på MGS3. Kanskje MGS-fanskaren faktisk er splittet?

Kan jeg spørre deg hva du verdsetter i serien, hva som faktisk appellerer til deg?

 

Hadde vært litt interessant å høre.

 

Om Twin Snakes er vi hvert fall helt enige :!:

Istedenfor å skrive en liste, poster jeg videoer isteden

 

 

http://youtube.com/watch?v=AAOqc9k2Qk4

 

er to veldig gode videoer som sier mye om hva som appellerer til meg :)

 

Aha. Jeg forstår. Da tror jeg at jeg ser forskjellen. Begge scenene du viser til er jo store, men det er nok ikke denne delen av historien som appellerer til meg. Jeg er veldig glad i rare filmer som på forskellige måter tuller og utfordrer psyken din. Det utrolige med MGS er at det er dette spillene gjør. Det som appellerer til meg i serien er først og fremst de store konspirasjonene (Snake tror han er den eneste som kan redde verden med sine ferdigheter, men i realiteten bruker myndighetene han som en vektor for å spre et virus) , følgelig også de mange referansene til virkelige politiske hendlelser og kritikkverdige momenter. De mange etiske dilemmane (kloning, kapitalisme og demokrati VS statlig kontroll, sensur, genmodifisering osv.) er også helt utrolige i forhold til at dette er et TV-spill. Og til i dag har jeg ikke sett noe annet som kan nærme seg innen spillindustrien.

 

Det er kanskje derfor jeg aldri likte MGS3, fordi dette i større grad er et slags actiondrama, uten noen særlig grad av moralske problemstillinger.

 

Dette med The Patriots er jo helt hinsides genialt, og er en konspirasjonsteori av de sjeldene.

 

MGS 1 og 2 utgjør sammen et monster som overgår alt av litteratur og film jeg har sett, og tro meg, jeg har sett mye.

 

Jeg håper at MGS4 skal fortsette der MGS2 slapp. At jeg skal sitte igjen med den samme tomheten og følelsen av å ha blitt lurt. Det er MGS for meg :!:

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Må også si meg enig der. Synes bare den Patriots greia med at de har kontroll over media var bra tenkt, men ble altfor vilt når GW ble introdusert.

 

MGS3 hadde jo noe med den kalde krigen å gjøre. Hadde det ikke vært for Snake, ville Volgin fått brukt Shagohod ordentlig, og Sovjet ville eid USA :p

Lenke til kommentar
I dag kan jeg faktisk komme med en "bekreftelse" på en norsk utgave av MGS 4 LE. I Spaceworlds produktkatalog for 2008 kan man se de kommende produktene. En kan da se på side 8 hvor det står at "Spaceworld får ekslusivt collectors edition av MGS4. I denne tøffe boksen følger det med en figur av Snake og en Blu-ray disc med masse spesial materiale om Metal Gear. Denne kommer i et meget begrenser antall."

Antar at det er denne utgaven det er snakk om? Står bare Special Edition, så jeg ble litt i tvil. :p

 

Sykt at de første bildene av boksen dukker opp på Spaceworld av alle plasser. :D

Fancy gjennomsiktig boks!

 

Har bestillt den fra Play.com for min del. :thumbup: Rart at de skriver Play.com UK Exclusive hvis pakken faktisk blir gitt ut i andre land, så jeg forholder meg skeptisk til at de faktisk får den inn på Spaceworld, men de har da fått tak i bilder av boksen i det minste.

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

I følge Shinkawa så er det jo pga. en traumatisk opplevelse, kanskje ble alt han fikk vite i "Sons of Liberty" for mye for ham...

 

Kanskje the Patriots bestemte seg for å kvitte seg med ham, når de ikke lenger hadde noe brukt for ham, men at han på en eller annen måte overlevd og fikk byttet ut den ødelagte kroppen.

 

Nei, jeg vet ikke...men jeg liker ham uansett mye bedre nå enn slik han var i MGS2 ;)

Lenke til kommentar

Mhm. Kanskje den traumatiske opplevelsen er som i min teori. I slutten av Sons of Liberty får vi vite av Solidus at den digitale informasjonen om hvem og hvor The Patriots er er lagret i Raidens Nanomachines, altså i blodet hans. Jeg tror noen fikk tak i Raiden og lemlestet ham for å få blodet hans, for å finne The Patriots.

Lenke til kommentar

@ Birkin,

.. jeg syns da virkelig at du burde fullføre MGS3. :ohmy: Er noen virkelig sterke scener mot slutten av spillet som er verdt det. Selv syns jeg MGS3 var helt greit, ikke fantastisk, men skikkelig fingermat hvis du er fan. Selv ble jeg sinnsykt skuffet over MGS2 når det kom ut i sin tid, rett og slett fordi det er milevis unna MGS. Er på ingen måte et dårlig spill, noe jeg innså i etterkant. Men akkurat der og da så var det et stort WTF i panna mi. Fikk på en måte aldri den samme følelsen med MGS2.

Endret av Tiidus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...