Gå til innhold

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)


Szmekken

Anbefalte innlegg

Synes også at MGS3 får litt for mye pepper, det var vel aldri helt meningen at den skulle være like filosofisk og dyp som f.eks MGS2 er. MGS3 var jo på en måte starten av konseptet, kanskje Kojima ønsket å gjøre ting litt annerledes og ikke fullt så innviklet.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener at de er såpass utdatere at en som er ny med MGS-serien, neppe vil ha glede av dem. Kanskje etter å ha fullført MGS1, 2 og 3 først.

 

Nå skal det sies at jeg neppe ville vært den gameren jeg er i dag, med tilvsarende alder sent på 80-tallet. Spill da var rett og slett noe helt annen enn i dag. For meg er Nes, Sega, Atari osv kun leketøy. Ergo er MG og MG2: Solid Snake det samme. MGS derimot er det mest episke objekt siden det andre testamentet. :!: . Kanskje jeg rett of slett ikke er gammel nok til å forstå.

 

Det er sant at de to første spillene inneholder en del historiemessig viktige personer og hendlelser, men dette kan du lese om på nette når du er ferdig med de nyer spillene.

 

Uansett, begynn på MGS, så MGS2 så MGS3. Da burde du være godt utrustet for firern. Styr unna MG:PO ...

Du vil nok ikke tro det her, men jeg blir 18 nå i sommer. Og jeg digger rett og slett MG og MG2. Grafikken og gameplay betyr ingenting for meg. Story og characters kommer så mye før, og når du får in-depth stuff med Gray Fox, og du spiller gjennom MGS1 litt senere, er det nesten tårer.

 

Vil du være hardcore MG fan, start med MG1 og 2.

 

My two cents.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe behov å utnevne meg selv til hardcore MGSfan. Om pappaen min er sterkere enn din er det ingen som bryr seg om. Jeg står på mitt. Er MGS-serien ny for en, er det ikke lurt å begynne på MG fra 1987. Da tror jeg en dreper noe av gledene og entusiasmen. Historien er sikkert like fantastisk som i nyerer spill, men den utdaterte grafikken klarer ikke å bære historien.

 

For eksempel tror jeg ikke at jeg kunne hatt like stor glede av et MGS4 med MGS grafikk. Grafikk er rett og slett viktig for å skape virkelighetsfølelse.

Lenke til kommentar
Jamen pappan min er sterkere enn din! D:

 

Det er en grunn til at folk setter det originalet MGS som det beste i serien, og grafikken har pent lite med det å gjøre.

 

Sant nok, men grafikken er utdatert den dag i dag. Å publisere et spill med denne grafikken i dag ville nok neppe blitt godt mottatt.

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at folk setter det originalet MGS som det beste i serien

Men de kan du jo ikke høre på ;)

 

For min del så er MGS det minst interessante spillet i MGS-serien, det er rett og slett altfor "straight forward". MGS2 var spillet som virkelig fikk meg til å "kicke" på serien, og jeg syns MGS3 var flott også, til tross for enkelte irritasjonsmomenter i den originale versjonen. Tviler på at MGS4 blir noe mindre "far out" enn MGS3 (har sett at flere klager på at bossene i MGS3 er altfor "far out"), men det skal visstnok ligge mer opp mot MGS2 i feel.

 

Men skal man begynne med serien bør man selvfølgelig begynne på MGS.

Lenke til kommentar

Som dere kanskje allerede vet så har PlayStation Magazine gitt MGS4 en 10/10.

 

Nå har den tyske Games Aktuell (spillmagasin for casual gamers) kommet med sin review.

 

Dette er cons/pros ifølge dem:

 

+ cutscenes

+ graphics

+ longest MGS

+ freedom (almost like GTA)

+ sound

 

- story too complex

- boss fights too complex/too much shooting

 

Total karakter: 92/100

 

Som forventet kritiserer de ting som jeg mener er helt idiotisk å kritisere, at historien er altfor kompleks? Selvsagt er den det, det er jo siste kapittel i MGS-sagaen, forventa de noe straight forward? At boss fights er vanskelige og innviklet er jo bare flott imho, da føler man at man har virkelig oppnådd noe når man vinner slaget. Med andre ord, det lille de hadde å kritisere er det egentlig bare å le av. MGS4 ser ut til å være helt super.

 

Blir spennende å se hva dedikerte spillanmeldere gir som Gamespot, GameSpy, IGN osv.

Lenke til kommentar

Syns ikke de to kriteriene var noe å trekke for i det hele tatt. Er jo noe av det som går igjen i MGS-serien. Positivt.

 

Og folk har sikkert allerede sett disse, men legger de ved allikevel. Så de for første gang nå, og Ray ser faen meg snaxy ut. :p

 

 

post-96741-1211471035_thumb.jpgpost-96741-1211471046_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis så gjør vi det. Ang. anmeldelsen til Games Aktuell, la gå aksepterer at de kanskje drar ned karakter pga. vanskelighetsgraden, men at de skal også gi minus for dyp og kompleks historie... ærlig talt, det der klarer jeg ikke å ha forståelse for. Gud forby noen lage spill med en handling som ikke er rett fram og som får en til å faktisk TENKE og RESONNERE litt selv. FFS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...