Gå til innhold

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)


Szmekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom på noe igår etter å ha lest litt at i "Snake Eater" så styrer man Big boss :O Merket egentlig ikke noe forskjell mellom Big boss i snake eater og Solid snake :hmm:Så jeg googlet litt og fant ut: "Solid Snake does not appear in Metal Gear Solid 3: Snake Eater (save for in the Snake vs. Monkey minigame), which is set in 1964 and follows the exploits of the young Big Boss, here called Naked Snake. He is almost identical to Solid Snake in appearance, and even wears his trademark bandanna. The only significant differences between Solid Snake (in MGS2) and Naked Snake is that Naked Snake has a full beard and more facial stubble. Like his son, Naked Snake is also an expert in the arts of urban warfare and espionage, and appears equally battle-hardened and taciturn." :hrm:

Har du spilt spillet?

 

Trodde det var allmennkunnskap at alle visste at det var Big Boss man styrte :/

Lenke til kommentar
Skulle gjerne gjort det samme, men tar ikke sjansen på at noen vil kjøpe et spill til 900 kroner. Han duden som skulle sende til meg fra England skulle visst på en konsert beileilignok rundt releasedate, men tror mora hans sender den XD

 

Må betale litt til han for kostnader osv.

 

Sendte en melding til en kompis nå. Den jeg ikke trenger er solgt allerede. :D

Så får vi satse på at det ikke blir noe tull hvis Play.com oppdager at spillet

betales av en nordmann, men sendes til en adresse i UK. Men det er vel

temmelig usannsynlig.

Lenke til kommentar
En cutscene som er 90 minutter, ja. Skulle kanskje skrevet "MGS4 has a 90 minute cutscene", men det er jo bare å følge linken om du er i tvil. ;)

 

MGS4 inneholder totalt 9,5 timer med cutscenes etter hva jeg har fått med meg.

 

Hvis man ikke kan sette på pause under cutscenes kommer jeg ikke til å gidde å spille.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er også mulighet for å spole fram og tilbake i sekvensen? La oss si det er en sinnsykt episk øyeblikk i de lange cutscenene, må vel ikke se gjennom HELE igjen bare for å komme til ett bestemt punkt må vi vel?

Endret av Erasus
Lenke til kommentar
Kom på noe igår etter å ha lest litt at i "Snake Eater" så styrer man Big boss :O Merket egentlig ikke noe forskjell mellom Big boss i snake eater og Solid snake :hmm:Så jeg googlet litt og fant ut: "Solid Snake does not appear in Metal Gear Solid 3: Snake Eater (save for in the Snake vs. Monkey minigame), which is set in 1964 and follows the exploits of the young Big Boss, here called Naked Snake. He is almost identical to Solid Snake in appearance, and even wears his trademark bandanna. The only significant differences between Solid Snake (in MGS2) and Naked Snake is that Naked Snake has a full beard and more facial stubble. Like his son, Naked Snake is also an expert in the arts of urban warfare and espionage, and appears equally battle-hardened and taciturn." :hrm:

Har du spilt spillet?

 

Trodde det var allmennkunnskap at alle visste at det var Big Boss man styrte :/

hehe ja jeg har spillt spillet men dreit egentlig i å etterforske hvem og hva spillet handlet om siden jeg hadde "Spillerush" da jeg kjøpte det :p Trodde aldri man fikk styre Big boss ;P

Lenke til kommentar

Sendte Mail til CDON angående om det var Engelsk Manual. Atså ikke "Svensk" Det var Engelsk Manual. Som jeg trodde. :thumbup:

 

 

Hei, Ja, Metal Gear Solid 4: Guns of The Patriot Special Edition (Limited) har engelsk manual. MvhManuelKundeservice, CDON.COM
Endret av Klaizer
Lenke til kommentar

Flott =D Har lagt inn min bestilling der, dei pleier å vere raske når det gjelder å sende ut til releasedato etter mine erfaringar ^^ Så nå er det berre å sette seg ned å vente, blir ei hard tid. Heldigvis tar eksamens tida tankane mine vekk frå MGS4 fram til det blir sloppe.

 

Har nettop spelt igjennom MGS på dataen ( PSX versjon, original versjonen tok kvelden for lenge sidan :< ). Spelet holder seg veldig bra oppe, og er fortsatt blant mine desidert favoritt spel saman med dei andre MGS spela ( og MG2 + 3 ) og alle Zelda spela som er i 3D.

Lenke til kommentar

Skjønner godt at mannen med den geniale Fritzl - Snake avataren blander Big Boss og Solid Snake. Spiller man spillet, og ikke legger for mye i cutscenesa, samt unngår å fordype seg i informasjonen som fins på internett i form av artikler og forum, er det fort gjort å "ta feil snake" (Konami har da heller ikke gjort noen særlig innsats for å forklare at det her er snakk om en annen Snake enn i MGS1 & MGS2 ved reklame o.l)

 

Jeg tør faktisk påstå at så mange som nær 50% av spillerne som har spilt både MGS1, MGS2 og MGS3 ikke er klar over at det er to forskjellige Snaker i disse spillene (jeg forutser at ikke alle som spiller MGS-serien er like interesserte\fanatiske som de fleste av oss her inne)

Lenke til kommentar

Vintermåne, dette er en tråd for MGS-fans, her gleder vi oss stort sett til spillet og hva den kommer med.

 

At du ikke liker lange mellomsekvenser i ett av tidenes beste spill, driter vel de fleste rimelig hardt i, til tross for at det har allerede blitt sagt at du KAN skippe dem om ønskelig.

 

GTFO.

Lenke til kommentar

Sånn

 

Avbestilte play.com sin versjon og tok CDON sin isteden.

 

Ble litt "thrown off" når det stod svenskt omslag. Håper det er som han sier, at det er engelsk.

 

Og alle som sier 90 minutters cutscenes suger, seriøst, gå vekk. Dere har garantert ikke spilt serien og tror garantert det er et standard actionspill. Som posten over sier:

 

GTFO

Lenke til kommentar
Vintermåne, dette er en tråd for MGS-fans, her gleder vi oss stort sett til spillet og hva den kommer med.

 

At du ikke liker lange mellomsekvenser i ett av tidenes beste spill, driter vel de fleste rimelig hardt i, til tross for at det har allerede blitt sagt at du KAN skippe dem om ønskelig.

 

GTFO.

 

Jeg er stor fan av MGS-serien, og gleder meg virkelig til spillet kommer. Lange sekvenser er greit nok for meg, men 90 minutter er litt i lengste laget. Jeg vil i tillegg ikke skippe de, fordi da mister jeg storyen. Jeg mener at det er fullt mulig å lage et bra spill med en kompleks historie uten å ha halvannen time lange cutscenes. Jeg skulle heller sett at det var en slags blanding av cutscenes og gameplay. F.eks. at noen forklarte noe for deg mens du bevegde deg rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...