Gå til innhold

Blogg: Spilltradisjoner i julen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en tradisjon hvor jeg fikk impressionsgames-spill i jula. Først fikk jeg Cæsar III, så Pharaoh, så Zeus. Jula etter kjøpte jeg Emperor til meg selv for å holde gående byggemoroen i jula. Men så sluttet de å lage slike spill, og andre har gått over til å lage remakes i 3D og sånt. FYSJ.

 

Jeg har veldig lyst å dra opp igjen Pharaoh i hvert fall, siden det var det første dataspillet som virkelig klarte å isolere meg fra familie i flere dager :p

 

Noe nytt er i midlertid kommet for å bli: Wii-tennis. Litt mer sosialt enn impressionsgames-serien...

 

God jul, folkens! Jeg skriver nesten aldri i forumet, men jeg har vært aktiv leser siden 2002. Neste år skal det bli ny pc for første gang siden det året (!)

 

Gamer.no :love:

Lenke til kommentar

Julen er høysesong for spilling her i gården. Endelig har jeg faktisk tid til å spille skikkelig. Har ingen faste tradisjoner, men finner som regel tid til både nytt og gammelt.

 

Å spille Red Alert for første gang på julaften 1996 er og forblir en av mine beste juleminner.

 

På programmet denne jula: Portal (PC), Bioshock (Xbox 360), Final Fantasy Tactics: The War of The Lions (PSP), Resident Evil 4 (GC) og Halo 2 (Xbox).

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg hadde lenge planlagt å få i gang noe skikkelig julespilling i år, som tidligere år. Men grunnet arbeid og handling av julegaver har jeg rett og slett ikke hatt tid. Tidligere har jeg spilt Halo, Tekken Tag Tournament, Harry Potter and the Sorcerers Stone, Super Smash Bros 64 og andre spill, som alle var julegaver i sin tid. Knallgode minner.

Jeg foretrekker å få inn noe nostalgisk spilling før juleaften, slik at jeg allerede er i stemning når kvelden er her. Men nå er jo det for sent, så får prøve å klokke inn noen timer i romjulen, og kanskje få en god stemning da.

 

I år fikk jeg Shadow of the Collosus i julegave fra min kjære bror. Det virker som et knallspill på alle måter, med masse, god stemning. Håper det gjør susen. At spillet ikke har "current gen"-grafikk, hjelper nesten bare. Ingenting skaper nostalgi mer enn et PSX eller N64-spill.

Lenke til kommentar

En romjul i 1998 kjøpte jeg for egene oppsparte penger The legend of Zelda: Ocarina of time til min N64 maskin. Det har i ettertid blitt en liten juletradisjon av å fyre opp den gamle sliteren som fremdeles har en hedersplass under TVen og sette inn kassetten med Ocarina of Time.

 

Og når Epona kloppetiklopper seg innover bildet med lyd av hover og stemningsfull Zelda theme kjører i bakgrunnen er jeg tilbake til romjulen 1998. Og der sitter jeg, med en liten tårer i øyekroken og mimrer svunnete dager.

Lenke til kommentar

Jeg får lyst til å spille Amiga igjen hvert år ved juletider. Enkelte år har jeg dratt det så langt som å kjøpe en god, gammel Amiga 500 med en haug disketter, for så å selge den igjen når jula er over. I år får jeg ta til takke med WinUAE + Lemonade + Competition Pro USB stick og Amiga software ADF-arkivet mitt (på rundt 50GB :) ) . Ikke like bra som en god gammel Amiga, men ikke langt unna heller .. Aaah .. <3

Lenke til kommentar

Sånn rent bortsett fra å sette til livs alt for mye mat og vralte rundt i huset i en konstant tilstand av metthet og hygge har Zelda: OoC blitt en tradisjon som jeg liker å vedlikeholde. Jeg har også tatt del i en nystartet tradisjon nå to år på rad, spille igjennom Den Lengste Reisen i felleskap med mine to søstre.

 

En tradisjon jeg savner derimot er da jeg og et par andre kamerater alltid plukka fram den game nintendoen og spillte igjennom Mega Man og andre klassikere i romjula, akk ja, de fleste av oss har flyttet til andre deler av landet nå og den tradisjonen er nok borte for godt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...