Gå til innhold

Hvorfor er det "galt" å spille som det motsatte kjønn i rollespill?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har både male og female chars i wow. min aller første char var en female Tauren, jeg valgte det fordi så si ingen andre var female Tauren på den tida, morro å skille seg ut litt, pluss at det er fint med litt forskjellige raser og kjønn utseende messig i spillet. kjedelig å stå i en stor by og se samme jævla karakterne så langt øye ser.

Endret av MaxXRebo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri spilt som jente i mmorpg's men har ikke noe i mot det. Eneste er at det er litt gøy å vite hvilket kjønn folka du spiller med faktisk er, synes jeg da.

Skal i hvertfall spille som en (hot) jente i Mass Effect.. Dere kan sikkert gjette hvorfor :whistle:

Skrevet

I rollespel prøver eg å leve meg inn i rolla som karakteren eg styrer. Dersom eg får velge, blir det då ein mann (helst av typen trollmann). Men det er ikkje dermed sagt at det er umogleg for meg å leve meg inn i rolla som ein kvinneleg karakter, i dei spela der det er det einaste valget (som t.d. Summoner 2). Då er det verre dersom karakteren har ein personlegdom som eg mislikar, eller som er langt ifrå min eigen. Onde karakterar funkar absolutt ikkje i for meg.

Kay

Skrevet

Kan jo ha noe med at female ser generelt, 10 ganger bedre ut i overall.

Selv er har jeg 2 male chars tho. Men har 2 female også ;p

Har aldri spilt som jente i mmorpg's men har ikke noe i mot det. Eneste er at det er litt gøy å vite hvilket kjønn folka du spiller med faktisk er, synes jeg da.

Skal i hvertfall spille som en (hot) jente i Mass Effect.. Dere kan sikkert gjette hvorfor :whistle:

Stakkars xbox kontroll : <<

Skrevet

Enig med Larzen.........

det er faktisk slik at det heter ROLLEspill....de som ikke ser dette i et perspektiv utover det å late som om man er trollmann eller kriger, er det like greit å styre unna. La de i alle fall ikke ta fra deg gleden ved å spille det du ønsker.

Skrevet

Hva med denne?

Jeg spiller kvinnfolk stort sett hele tiden i rollespill og driter i real-life. Det går stort sett så ekstremt at jeg nekter å oppgi noe informasjon om real-life i chat (til nød sier jeg at karakteren har samme fornavn som meg for å gjøre det enklere for meg å huske hva jeg "egentlig" heter), og selve chattingen er basert på personligheten til hun jeg spiller som, ikke som meg selv. Er det et dårlig tegn? Dessuten identifiserer jeg meg selv hele tiden med folkene jeg spiller, uansett hvilket kjønn og rase de måtte ha. Selv med en liten småpsykopatisk, manipulerende, generelt slem kvinnelig rotte i EverQuest 2. ;)

For øvrig hadde jeg en morsom episode i Diablo 2 da jeg spilte som dame og en idiot begynte å krangle av en eller annen grunn. Bare for morro skyld sa jeg at jeg var en dame fra London (han var fra Manchester), og kort sagt sa jeg at vi jeg var kvinne i det virkelige liv, men vi kunne møtes for å se hvem av oss som hadde størst baller. Skal si han fyrte seg opp da, selv om han overhode ikke tenkte over at jeg kanskje ikke var dame i det virkelige liv som jeg sa. Nå var jo dette i femtida om morgenen og jeg hadde spilt siden ni-tida, så jeg var en smulte trøtt og sånt. Men morro var det! ;D (og han begynte).

Skrevet

I rollespill har jeg alltid en "main" character som er male (siden jeg er en gutt/mann). Så pleier jeg å ta en female (siden jeg allerede har en male). Deretter går det etter hvilket kjønn som ser best ut til den classen som jeg da velger

Skrevet
pffft

skal jeg se på en rompe i 30+ timer så skal det være en kvinnelig en :D

What he said. Spiller konsekvent female characters. Ingen bryr seg uansett med mindre du prøver å fake kjønnet ditt via chat. DET er derimot ikke bra.

:yes:

Helt enig. Pluss at artworken har den sterk tendens til å se mer gjennomført ut på females, av en eller annen mystisk grunn...

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet
pffft

skal jeg se på en rompe i 30+ timer så skal det være en kvinnelig en :D

What he said. Spiller konsekvent female characters. Ingen bryr seg uansett med mindre du prøver å fake kjønnet ditt via chat. DET er derimot ikke bra.

:yes:

Helt enig. Pluss at artworken har den sterk tendens til å se mer gjennomført ut på females, av en eller annen mystisk grunn...

Ja ikke sant?

Prøv å studer en female karakter i et eller annet RPG, så finner du fort ut av at det er puppene og rompa som det er best high res texture på ^^

Skrevet

Dessuten er det bare "sexist" peeps som spiller female :p Kom igjen da? Jeg liker å titte på ræææva til ei ikke ekte chick 30 timer +.

De er ikke bare sexobjekter da. Kvinner er mennesker (alver eller whatever ) de og. Dessuten så er ikke de mer gjennomført en male characters. Please, den var far out.

Dette ble en litt trolling post. Det var ikke meningen, ikke bli irritert, se fakta i øynene.

Skrevet

De som synes det er galt må være de som tror at man må spille seg selv i rollespill, men poenget med rollespill er jo å finne seg en rolle å spille.

Personlig velger jeg ut ifra hvilken rase/klasse jeg har valgt.

Skrevet

Skjønner ikke det jeg heller, du spiller et rollespill og går inn i en "rolle" som en kvinne.

Må da være greit det uten større problemer.

Merket da jeg valgte kvinne i et spill at det virket som om det var mye enklere å få hjelp i hvertfal enn det menn fikk.

Skrevet

Grunnen slik jeg ser det er at mange ser på den figuren du velger i spillet som en "representant" for det du er i virkeligheten, altså om du velger kvinne som kjønn går folk utfra at det er en kvinne de snakker med.

Mange, litt rare folk og, forsøker å "sjekke opp" mennesker av det motsatte kjønn av dem, og blir dermed direkte "lurt" ettersom det de sjekker opp ikke er det som det gir seg ut for å være.

Det blir noe annet i en bok. Stephen King f.eks har brukt kvinnelig hovedrolleinnhaver i f.eks IT (en av dem var kvinne ja). Grunnen til at dette er ok er fordi når jeg leser en bok går jeg ikke utfra at hovedpersonen er forfatteren men jeg går ut fra at det er en fiktiv karakter laget av forfatteren. Du kan se sammenligninger i de 2 men det hele ligger på hva folk oppfatter i det virkelige liv. Dermed blir det 2 forskjellige oppfatninger mellom en bok og et MMORPG.

Man forventer ikke at en hovedperson i en bok representerer forfatteren, så langt derifra. Om det var tilfelle skulle jeg forvente at Stephen King skriver bøkene sine fra lukket avdeling på sinnsykehuset, det er mange forferdelig skrudde folk i bøkene hans (Rolan Descain f.eks eller Jack Torrans). Det forventer jeg i et MMORPG.

Så kort oppsummert, i MMORPG forventer folk at det kjønnet du velger representerer det du er i virkeligheten mens de har ikke samme forventningene i en bok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...