Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange steder i landet at kjerring ikke har en negativ klang. Opprinnelig er det et fint ord, det betyr noen du har kjær.

Å si at noen er ei skikkelig kjerring, da er det negativt ladet. Sier man at man skal hjem til kjerringa elns. er det nøytralt ladet. Hvertfall slik jeg har lært det.
Lenke til kommentar

Trodde det stammet fra det norrøne ordet kerling?

Hmm, godt mulig. Jeg bare siterer ene læreren min :p

 

Å si at noen er ei skikkelig kjerring, da er det negativt ladet. Sier man at man skal hjem til kjerringa elns. er det nøytralt ladet. Hvertfall slik jeg har lært det.

Nemlig :)

 

Vel, ikke her omkring.

Hvorfor har du bytte brukernavn? Forvirrende -.-

Lenke til kommentar

Power balance bracelets. Skulle gi folk bedre balanse og slikt. De sa det fungerte ved å sende ioner gjennnom et hologram , husker ikke helt tegninga, men det er ikke viktig. Kanskje man fikk noe ut av placebo effekten.

 

The thin polyester film hologram is programmed through a proprietary process, which is designed to mimic Eastern philosophies that have been around for hundreds of years

 

Så folk gikk med det på skolen osv. :!:

Endret av Tsjuden
Lenke til kommentar

Klinkekuler og pogs var jo f.eks. kombinert gambling og ferdighets-spill, og det gikk i sykluser hva som var populært, og vi var jo ute, og kjedet oss mesteparten av tiden.

 

Ok så hadde vi litt spill, rayman, FFVII, mortal combat 2, osv. men de var kjedeligere enn de instant-win-dopaminbombene kidsa sitter og spiller nå.

 

 

Edit:

Og de som er med kompiser foran CoD-gaming de blir små narkiser i 14årsalderen.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...