Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pasta blir som regel kokt Al Dente. Som betyr ''til tannen'' på italiensk. Det betyr at det skal være litt tyggemotstand i pastaen.

 

Det er ingen regel på hvor lenge man koker pasta, men det er derfor du skal kjenne på pastaen med jevne mellomrom for å se hvor ferdig den er. Men hovedregelen: Høy kjele, vann nok til å dekke pastaen, og godt med salt i vannet. Rett før du tar pastaen oppi vannet som koker så tar du litt olivenolje oppi vannet og rører godt, slik at det blander seg litt ut i vannet. Merk: Det blir klumper med olivenolje i vannet, fordi det er vanskelig å blande vann og olje sammen, men det gjør ingenting. oljen er der slik at pastaen ikke skal klebre seg til hverandre. Saltet er for både smak, og at vannet endrer kokepunkt.

 

Putt pastaen oppi og sil av vannet når du er fornøyd med hvordan den er kokt.

Lenke til kommentar

Pasta blir som regel kokt Al Dente. Som betyr ''til tannen'' på italiensk. Det betyr at det skal være litt tyggemotstand i pastaen.

 

Det er ingen regel på hvor lenge man koker pasta, men det er derfor du skal kjenne på pastaen med jevne mellomrom for å se hvor ferdig den er. Men hovedregelen: Høy kjele, vann nok til å dekke pastaen, og godt med salt i vannet. Rett før du tar pastaen oppi vannet som koker så tar du litt olivenolje oppi vannet og rører godt, slik at det blander seg litt ut i vannet. Merk: Det blir klumper med olivenolje i vannet, fordi det er vanskelig å blande vann og olje sammen, men det gjør ingenting. oljen er der slik at pastaen ikke skal klebre seg til hverandre. Saltet er for både smak, og at vannet endrer kokepunkt.

 

Putt pastaen oppi og sil av vannet når du er fornøyd med hvordan den er kokt.

Hva med det gamle trikset med å kaste pastaen på veggen for å se om den kleber seg fast? Hva er greia med det?

Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Det er forferdelig irriterende om man skal søke opp feilmeldinger og slikt. Eller gi støtte til folk som har programvare til norsk, når det er så lenge siden man har brukt nevnte programvare / OS på norsk at man ikke lenger husker hva de forskjellige tingene heter. Kom igjen, folkens! Engelsk er ikke _så_ vanskelig å forstå!

 

Og hvorfor skal folk på død og liv legge inn "rom i kollektiv" blant leiligheter? Hadde jeg vært interessert i å bo i et kollektiv, hadde jeg søkt på det. Når jeg søker på leilighet, forventer jeg å finne leiligheter uten samboere!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...