Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

250-kvadrats enebolig er fint det så lenge man ikke selv må vaske og vedlikeholde vidunderet, for ikke å snakke om hagen og garasjen.

 

Bor selv i en 42-kvadrats leilighet tilhørende en enebolig med 1 måls tomt og ser det litt fra begge sider. Jeg vasker mitt lille område noen ganger i måneden og synes det er en utrolig lite givende jobb; jeg kan ikke engang forestille meg hvor kjedelig det hadde vært å vaske hele sulamitten, for ikke å snakke om 250 kvadrat. Det er heldigvis ikke jeg som steller i hagen heller, for å klippe gress, hekker og planter er flere timers jobb, og spesielt i varme sommeruker vokser gresset opp igjen på få dager.

 

Når jeg kjøper leilighet, som blir snart, kommer jeg ikke engang til å se på eneboliger. Orker ikke tanken på å komme hjem fra jobb og ha lyst til å komme i gang med et nytt spill eller lese en bok, og så måtte bruke mesteparten av tiden på hus og hage. Enebolig er et evigvarende prosjekt og det er som å ha en ekstra jobb. Enten må man ha vedlikeholdsarbeidet som hobby eller så må man være rik nok til å sette bort alle de kjedelige jobbene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Orker ikke tanken på å komme hjem fra jobb og ha lyst til å komme i gang med et nytt spill eller lese en bok, og så måtte bruke mesteparten av tiden på hus og hage. Enebolig er et evigvarende prosjekt og det er som å ha en ekstra jobb. Enten må man ha vedlikeholdsarbeidet som hobby eller så må man være rik nok til å sette bort alle de kjedelige jobbene.

Det er jo litt digg, da. Satt poteter i går, jeg :)

Og i kveld skal jeg løpe naken rundt ute, bare fordi jeg kan.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...