Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

[/url][quote name='The Prophet' date='27. mars 2010 - 23:25' timestamp='1269728754' Edit: Har alltid hatt lyst til å løse en Rubiks kube. Har alt for lite motivasjon, mister lysten med en gang. Weird.

Om du kjøper deg en kube og gjør et hederlig forsøk har du garantert løst din første kube før ti minutter er omme. Det tok ikke mer enn et par minutter før jeg fikk sånn noen lunde taket på det, man må bare memorere et par svært enkle algoritmer (typ vri øverste rad med klokken, høyre side med klokken, øverste rad mot klokken, høyre side mot klokken etc) og deretter gjøre riktig algoritme på riktig sted. Jeg brukte denne videoen som forklarer det helt enkelt og steg for steg. Når karen i videoen klarer å løse den på ~16 sekunder med en hånd kan alle klare det på et minutt. :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skal kjøpe på DealExtreme så sjekk at du får en av O.K kvalitet som du ikke må bygge selv. De billigste kommer i deler og kvaliteten på disse er så dårlig at du er heldig om de i det hele tatt fortsatt henger sammen før du får løst dem. Jeg kjøpte min for 150,- på teknikmagasinet og den er av tilsvarende jalla kvalitet, så styr unna disse også om mulig.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Men det må da svi noe fryktelig i dagesvis når huden er skrellet av i sånne remser? Strødde hun litt salt i sårene også, for moro skyld?

 

Wee, var på Neo-Tokyo idag og hentet min spesialbestilte Armored Core Ball-Seraph

 

NEOSL-12812.jpg

 

model kit :D Fint med påskeferie nå.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Men det må da svi noe fryktelig i dagesvis når huden er skrellet av i sånne remser? Strødde hun litt salt i sårene også, for moro skyld?

Svir litt. Ikke så ille foreløpig, men hun advarte meg om at det kommer til å svi heftig når jeg skal dusje. Må gå med plast over i 10 dager og bløtgjøre det hver dag. Skal selvsagt ikke ha på plasten hele tida. Må luftes også for å unngå soppinfeksjon.

Nei, hun strødde ikke salt i. Faktisk så helte hun xylokain-adrenalin over med jevne mellomrom. Adrenalinet gjør at det blør mindre mens hun jobber og xylokainet er jo vanlig lokalbedøvelse så jeg slapp å vri meg i smerte annet enn når hun streka opp omrisset med skalpell i begynnelsen. Akkurat det var forresten ikke så vondt som jeg regna med det kom til å være.

Lenke til kommentar

fargoth, får ikke folda nå i påsken da jeg er på laptopen og jeg foretrekker å spille dagen lang uten at det lagger, noe jeg så vidt klarer på denne møkka. :p

Må jo skru av trillian, firefox, vuze, winamp og what not for å kunne spille WoW og DDO uten lag. :p

Det synes godt på statistikken når du tar pauser i foldingen ( :) ), men jeg har fått byttet kjøler på CPU og folder derfor med en Phenom II X4 955 også for tiden, noe som gir rundt 1500 PPD mer enn tidligere. Det har kommet en ny klient for flerkjerneprosessorer også nå som jeg har planer om å fore Phenomen med, noe som ytterligere vil øke produksjonen med 1500-2000 PPD. Ellers er det jo litt synd at ikke flere har kastet seg på med sine maskiner, men jeg håper fortsatt at flere finner interesse for å være med på sikt. Vi nærmer oss jo snart 200.000 poeng, og det er jo ikke så aller verst med tanke på hvor kort tid vi har holdt på. Det er heller ikke lenge til DNFK er blant de 200 beste bidragsyterne under team Hardware.no. :) Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...