Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Godt tips, ikke sitt og vent på telefon. Mas på dem. Gjerne flere ganger i uka. Ellers blir du bare glemt bort i bunken av andre vikarer de har. Det er ingen automatikk i at dem ringen akkurat DEG når en jobb dukker opp. Husk som de sier på jobbsøkerkurs: Å søke jobb er en fulltidsjobb i seg selv.

Opp av senga, vis initiativ, så blir du fortere satt i noe action enn å bare ligge hjemme og sløve og deppe over at de aldri ringer.

Endret av Bytex
Skrevet

Datasmurf: Takk for den tegneserien du linker til i signaturen din. Den var fin.

I know. Jeg digger den!

Om fyren som har laga den noen sinne gir ut bok med stripene, skal jeg ha den. Det holder liksom ikke at jeg har lagret hver stripe og har de som bakgrunnsbilde som skifter hvert halve minutt for en ny stripe. :p

Skrevet

Godt tips, ikke sitt og vent på telefon. Mas på dem. Gjerne flere ganger i uka. Ellers blir du bare glemt bort i bunken av andre vikarer de har. Det er ingen automatikk i at dem ringen akkurat DEG når en jobb dukker opp. Husk som de sier på jobbsøkerkurs: Å søke jobb er en fulltidsjobb i seg selv.

Opp av senga, vis initiativ, så blir du fortere satt i noe action enn å bare ligge hjemme og sløve og deppe over at de aldri ringer.

Lønna sucks ass, får 10kr ekstra i timen.

Har 125kr timen for å ligge på ryggen nå.

Skrevet (endret)

Jeg har 180kr timen..det er vesentlig mere :p Kom deg i arbeid din slask. Du har det jo ikke bra og klager alltid over NAV sine utbetalinger. Du luller deg selv inn i at ignorance is bliss. Er å ligge på ryggen så kult å bruke ALLE dagene på? Jeg syntes ikke det når jeg var ledig i 4 mnd. Det var kult å ha fri de første 2-3 ukene, så begynte jeg å gå på veggene av kjedsomhet og isolerte meg mere og mere fra venner helt til jeg hadde bare en igjen som brydde seg.

Tro meg, bare det å HA en fast rutine annet enn å stå opp kl 13:30 og se på TV hjelper på psyken. Man føler at man gjør noe nyttig igjen, selv om lønna ikke er verdens beste.

Endret av Bytex
Skrevet (endret)

Jobbet for Adecco i 2 år faktisk :p Jeg var innom ganske mange ustabile oppdrag før jeg fikk fast jobb i en bedrift jeg hadde et langtidsoppdrag (6 mnd) for. Og satt også ofte og venta på å få telefon om ny jobb hvis jeg var ledig en periode. Ofte var oppdragene bare 2-3 uker lange hastejobber et eller annet sted de trengte hjelp akkurat i "sesongen" men ikke hadde planer om å ansette noen fast.

Starta på rundt 120 kroner timen jeg også. Men som jeg sier, bare det å ha noe å gjøre annet enn å trø hjemme forandrer livet ditt. Du slipper å gå hjemme og tenke over alt mulig og plages med NAV utbetalinger som kommer for seint.

Det litt tragiske var at jeg dro på jobbsøkerkurs på aetat, der var det

30 stk. Også kom en representant fra Adecco inn på slutten og sa han hadde et oppdrag i Nycomed i Asker (der jeg bodde) som kunne startes på mandag, og han trengte 3-4 folk. Av 30 stk, var vi bare 3 som gikk bort til ham og fikk jobb med en gang. Resten var latsekker som deg. Jobbet i nycomed i ett år før sjefen sa de ville ansette meg fast, og der har jeg vært i 9 år nå.

Jeg bare skjønner ikke tankegangen, du klager over at du er deppa og har lite penger pga NAV, men nekter å gjøre noe med situasjonen, selv om det kan være bare et par telefoner unna løsning.

Endret av Bytex
Skrevet

Allhia, det du ikke vet har du ikke godt av å vite :)

Gjest Slettet-77do0b
Skrevet

Hvorfor snoker du på historikken til søstra di i første omgang?

Skrevet

Datasmurf: Takk for den tegneserien du linker til i signaturen din. Den var fin.

I know. Jeg digger den!

Om fyren som har laga den noen sinne gir ut bok med stripene, skal jeg ha den. Det holder liksom ikke at jeg har lagret hver stripe og har de som bakgrunnsbilde som skifter hvert halve minutt for en ny stripe. :p

Likte den jeg også :wee:

Skrevet

Diverse youtube-søk med ting som dick osv...

Starta med at eg skulle søke etter avast på piratebay, men såg i forslaga at det var to mistenkelege ting: "sex", "hard sex"...

Men ho er jo så ung! *freake ut*

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...