Gå til innhold

3DSpill: Dårlig ytelse og systemfrys


Zodux

Anbefalte innlegg

Quadcore + Nforce = Trøbbel.

 

Det er mange som kjører quad uten spesielle problemer med Nforce (mest EVGA 680i A1 eiere har jeg inntrykk av), men det er nok flere som har funnet ut at det ikke er noen god kombinasjon.

Sjekk om du har siste bios og pløy igjennom diverse nforce tråder på f.eks xtremesystems.

 

PSUen din holder i bøtter og spann med mindre den der defekt da :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det stemmer nok ikke nei.

 

Crysis er optimisert for SLI.

 

Har uansett sendt inn HK, RAM og CPU til Komplett nu, så får vi se hva som skjer. :)

 

Sier forøvrig mer enn gjerne ja takk til tips til bra big tower og CPU\GPU kjøling (helst ikke væskekjøing, da jeg er skeptisk til det :p)

Endret av Zodux
Lenke til kommentar

PerUlv2,

 

er to kamerater av meg som har mer eller mindre identisk maskin til det jeg har, hvor eneste forskjellen er DVDdrev, harddisk, PSU og Tower. HK, RAM, CPU og Skjermkort er helt likt, og maskinene dems funker utmerket. Men takk for informasjonen alikvel. :)

 

Har forresten oppdatert BIOS (første jeg gjorde etter jeg installerte Windows), og resetta BIOS\CMOS. :)

Lenke til kommentar
Har uansett sendt inn HK, RAM og CPU til Komplett nu, så får vi se hva som skjer. :)

 

Sier forøvrig mer enn gjerne ja takk til tips til bra big tower og CPU\GPU kjøling (helst ikke væskekjøing, da jeg er skeptisk til det :p)

Lykke til ang resultater fra Komplett

Ang kabinetter syns jeg du skal lese kabinett traaden

Foroevrig kan jeg anbefale mitt eget Lian Li PC A-10. Godt og stort med masse 120mm vifter. Monterte slev en TR extreme cooler der og har meget lave temperaturer - har ikke presset systemet noe enda da det omtrent akkurat er ferdigbygd og jeg bruker mest tid paa aa sette opp Vista.

I tillegg ser jeg folk snakke mye positivt om Antec P180

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

For ca. en uke siden mottok jeg delene mine etter å ha sendt dem i retur til Komplett. Komplett sendte komponentene (HK, RAM og CPU) med en testrapport som ikke påviste noen feil i noen av komponentene.

 

Jeg har skaffet meg et nytt tower av typen "Thermaltake Mozart TX", i håp om at lavere temperaturer skulle sørge for bedre ytelse og mer stabilitet. Riktignok yter maskina bedre og de problemene jeg hadde tidligere er borte. Nå er det altså kun SLI som er problemet

 

Når jeg spiller med SLI fryser maskina med gjevne mellomrom, noe som er temmelig frustrerende. Uten SLI funker ting mer eller mindre utmerket, men det er noe kjedelig å ha to skjermkort når jeg kun får noe glede ut av PCn min når jeg bruker kun et av dem.

 

Jeg har prøvd masse forskjellig for å eliminere problemet, men null hell. Dette innebar å prøve forskjellige driverversjoner, både originale og tweakede (Omega, NGO), deaktivere NVidia Ex (Hva nå enn det er - leste noe om at hensikten er bedre ytelse, men at det i en hel del tilfeller kan forværre ytelsen og i tillegg gjøre systemet ustabilt). Jeg har også installert Windows XP x86 i håp om at driverne for OSet funker bedre enn driverne til WinXP64\WinVista64. Ting er riktignok ikke like ille, men systemet fryser fortsatt som sagt med gjevne mellomrom.

 

PC-Spesifikasjon:

 

 

Tall = Varenummer hos Komplett.no

 

326310 Thermaltake Mozart TX Sort, alu front,

329026 Thermaltake Toughpower 850W, Modulær,

340952 XFX GeForce 8800GTS Fatal1ty 320MB GDDR3

327715 Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

330169 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

338074 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

318669 Cooler Master Centurion 534, Sort,

333219 XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI,

 

 

Dersom noen har noen forslag til hvorfor ting skjærer seg med SLI så er jeg meget takknemmelig. PC-Spesifikasjonen er postet i tilfelle den skulle ha noe relevanse.

 

På forhånd, takk! :)

 

Mvh.

Zodux

Endret av Zodux
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg sitter her med akkurat samme problemet, knirkefri ytelse i single modus.. og evig hakkehelsikke med SLI aktivert.. forstår egentlig lite og ingenting av dette. Har 2x XFX 8800GT 512 kort.

 

Håper noen lyse hoder kommer med tips i tråden;).. for dette var grusomt! 150++ fps i CS source på enkelt kort, og 10-15 med SLi aktivert :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...