Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel man for den også til det her i norge men skal nok heller ha en celica fra 1990-1993 da de har råest utseende ;)

 

Men ikke mer Ot nå adrian :p

 

BTW: for ikke sendt kortet før mandag tirsdag da jeg er borte i helgen ;)

 

Edit: og da var et P190 bestilt ;)

 

Edit2: Enda billigere er det å handle biller fra England !

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Hele 9800 serien med unntak av 9600GT virker litt meningsløs for meg, jeg kjører 8800GT frem til det kommer en reell oppgradering.

 

Det eneste jeg kan se som gir mening er evt. å krympe, få bedre yield, lavere strømforbruk og forbedret design generellt sett. Altså bare en oppussing av G80 som liksågodt kunne fått navnet 8900 eller 8850.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det hele er ganske skuffene for meg. Deres "neste generasjon" kort er bare opptil 30% raskere enn 8800Ultra, der SLi virker vel og merke. Jeg antar manglene konkurranse fra AMD har gjort at nVidia ikke satser stort denne gangen og for fristene for dem å melke G8x arkitekturen for det den er verdt.

 

Dette burde dog gi AMD en sjanse til å komme sterkt tilbake. Jeg håper dem har et killer produkt for hånden med R700 og den ikke blir for forsinket.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke bare å uppe frekvensene og antallet kjerner lengre, det er ikke fornuftig 200+ watts ekspansjonskort.

Hvordan er to mindre kjerner i SLi mer effektivt enn en stor? Hva har forandret seg så mye nå.. produksjons prosessen forsetter å krympe. Det er heller ikke bare antall transistorer + klokkehastighet som bestemmer ytelsen, hvordan transistorene blir brukt er ganske kritisk her. F.eks kan jeg tenkte meg at den høye texture ytelsen i forhold til shader ytelse til G92 er noe overkill for enkelte av de nyeste spillene.

Lenke til kommentar
Tom’s hardware told us NVIDIA will debut their GeForce 9800GX2 in 2008 Valentine’s Day, the same release date of 9600GT. The MSRP will be about 449 USD. The date will little later than Radeon HD 3870X2’s Jan 28.

 

As we all know, 9800GX2 using two 65nm G92-400-A2 GPU, and 1GB GDDR3 memory. The cooler is desiged by CoolerMaster. There only one SLI connector on board so the card do not support 3-way SLI. The card have two DVI connector, a HDMI and a SPDIF connector, can provide Extreme HD out put(2560*1600). The card have a 6-pin and a 8-pin power connector, and NVIDIA suggset user at least have a 580W PSU.

 

nvidia_3.jpg

 

Kilde.

 

Det vi vet sålangt:

- Release 14. Februar

- 2 x G92-400-A2-kjerner, altså samme som 8800GTS 512MB bruker

- 256 Unified shadere

- 1GB GDDR3 (2 x 512MB)

- 256-bit minnebuss

- 2 x DVI, 1 x HDMI og 1 x SPDIF

- Maks oppløsning på 2560x1600

- 6+8-pin strømkontakter

- Ikke støtte for Tri-SLi

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Hm, blir spennende å se hva ATI kommer ut med, nå. Å slippe 38xx etter 2900en var helt ufattelig for meg, og fikk meg til å lure på hva de i det hele tatt tenkte på med 2900 når de tydeligvis vet hva som skal til for å lage en bra gpu med enda bedre crossfirestøtte.

 

Er ikke crossfirestøtte native hos de nyere intel-chipset HKene?

Lenke til kommentar
Hm, blir spennende å se hva ATI kommer ut med, nå. Å slippe 38xx etter 2900en var helt ufattelig for meg, og fikk meg til å lure på hva de i det hele tatt tenkte på med 2900 når de tydeligvis vet hva som skal til for å lage en bra gpu med enda bedre crossfirestøtte.

 

Er ikke crossfirestøtte native hos de nyere intel-chipset HKene?

Forstår ikke hva du mener. Klart de måtte slippe HD38xx etter 2900? Det va i grunn en 2950 serie etc med et annet navn.

Lenke til kommentar
Hm, blir spennende å se hva ATI kommer ut med, nå. Å slippe 38xx etter 2900en var helt ufattelig for meg, og fikk meg til å lure på hva de i det hele tatt tenkte på med 2900 når de tydeligvis vet hva som skal til for å lage en bra gpu med enda bedre crossfirestøtte.

 

Er ikke crossfirestøtte native hos de nyere intel-chipset HKene?

Forstår ikke hva du mener. Klart de måtte slippe HD38xx etter 2900? Det va i grunn en 2950 serie etc med et annet navn.

 

Jeg tenkte i forhold til ytelse, at 3870'en var LITT dårligere enn 8800gt etter å ha sluppet en highend plattform som ikke konkurrerte i det hele tatt. Kunne kanskje presisert det ytterligere.

 

Uansett, poenget var at ati har tatt seg betraktelig opp

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Jeg tenkte i forhold til ytelse, at 3870'en var LITT dårligere enn 8800gt etter å ha sluppet en highend plattform som ikke konkurrerte i det hele tatt. Kunne kanskje presisert det ytterligere.
Nåja, 2900 XT konkurrerte helt greit med 8800 GTS. 2900 Pro hadde ingen konkurranse før 8800 GT ble sluppet.
Lenke til kommentar
Jeg tenkte i forhold til ytelse, at 3870'en var LITT dårligere enn 8800gt etter å ha sluppet en highend plattform som ikke konkurrerte i det hele tatt. Kunne kanskje presisert det ytterligere.
Nåja, 2900 XT konkurrerte helt greit med 8800 GTS. 2900 Pro hadde ingen konkurranse før 8800 GT ble sluppet.

 

Om du med helt greit mener et fantastisk høyt effektforbruk, elendige drivere til langt ute i release, og en generell spillbehandling som mildt sagt var ujevn, kan jeg være tilbøyelig til å være enig. 2900xt var i mine øyne en gedigen flopp, spesielt når den var prissatt til gts 640 nivå.

2900 pro hadde ingen konkurranse, helt enig. 8600 serien til nvidia er og var en vits i både pris og ytelsessammenheng. Men 38xx viser at ati virkelig kan produsere gpu'er, og jeg er spent på en kommende satsning fra dem i high-end sjiktet, da de etter det jeg har fått med meg, har intel's hovedkortchipset i ryggen ihht. crossfirestøtte.

Lenke til kommentar
Alt på grunn av AMD sliter så blir det utsetelser på Intel prosessorer og nå lanserer nVidia ny serie som bare er oppskryt :cry: Tenker meg det hadde blitt kjedelig når amd gikk konkurs.

 

Ingen vil vel at noen skal gå konkurs. En jevnere fight er vel noe som hadde vært ønskelig, dog.

Lenke til kommentar

Ja, da var 1. og 2. post totalt ommøblert. Jeg og Sindre har slått sammen G9x og D9x tråden, noe som resulterte i en "nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?" tråd :)

De nyeste seriene vil få 1.post for seg selv. Og når en serie nok rykter/fakta til at det fortjener og publiseres så får det 1.post, og eventuell info som da ligger i 1.post vil få sin egen plass i 2.posten ;)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...