Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8850GS, 8850GT, 8850GTS, 8850GX2. Ingen forvirring og de holder seg til et logisk nivå på navngiving vs. teknologiutvikling.
Forvirring lønner seg, det er nok mange som kjøpte seg 8800 GTS 640 MiB-kort når nettbutikkene ville bli kvitt dem.

Joda, Intel kunne alltids laget en CPU basert på P4 som de døpte P7 og bare gitt den litt mer cache og høyere FSB, men det betyr ikke at jeg som bevisst forbruker liker den taktikken. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg mener også at GT200 kommer i august og er det kortet vi håpet ville bli 9800GTX. Hva navnet blir på kortet er ikke bestemt ennå sa GDI, men vi vet nå med sikkerhet at 9800GTX kommer i mars, ikke er GT200 men basert på G92 og blir den skuffelsen jeg var redd for.

 

Men det gjør ingenting, jeg har 8800GT som er et superprodukt og slik sett passer det fint å vente med GT200 til feriepengene er i boks :) Mange utgifter nå på starten av året.

 

Og viser 790i seg å være et bra klokkekort blir det 8800GT i SLI før sommern kommer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
9800GX2 ble plutselig et hakk mer fristende. :p

(etter at vi fikk vite at 9800GTX'en ikke var GT200)

 

 

Men nå har vell de fleste her trodd at 9800GTX kommer til sommeren, og det er jo da faktisk GT200 kommer.

Så det blir jo ikke noen lengre ventetid på GT200 sånn sett ;)

Hadde jo alltids et lite håp at vi fikk det før sommeren. :p

Lenke til kommentar

Det hadde vært uklokt om et GT200 kort kom så kort tid etter GX2. Det eneste jeg er skuffet over er at de velger å fortsette med navne"svindelen" og kalle kortet som kommer i mars for 9800GTX.

 

Jeg vet ikke hvem Nividia håper å lure med dette, for meg er det bare skuffende at de velger det. Hele G92 serien burde vært kalt 8850.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Føler meg som et esel som springer etter en gulrot.

 

Først hadde man store forventninger til GX2, så store forventninger til GTX, og nå har man store forventninger til et annet mysteriekort.

 

Kom igjen ATI sier jeg bare.

:hrm:

GX2 var det ingen forventninger til. (det har vært kjent fra første start at dette bare var to 8800 kort i SLI)

 

Vi har i lengre tider nå ventet på kortet som går under kodenavnet GT200. Ryktet gikk at det kom til å hete 9800GTX. Dette var da feil, og kortet vil få et annet navn.

Så nei, vi venter fortsatt på GT200, noe vi "alltid" har ventet på. Det var bare et falskt rykte om hva det kom til å hete.

 

Strengt tatt ser jeg ikke hvorfor ATI er mer fordelsmessig på det feltet. Jeg kan ikke se at det er så mye mer klarhet der, og/eller noen bedre skjermkort fra den siden heller. (dessverre)

 

Jeg vet ikke hvem Nividia håper å lure med dette, for meg er det bare skuffende at de velger det. Hele G92 serien burde vært kalt 8850.
Enig.

Det samme gjelder vel strengt tatt også HD 3800 serien også. jaja.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Noen som vet når 9800 GTS/GT kommer? Lenge etter 9800GTX?

 

Og hva blir prisen på det GT200 kortet som alle snakker om? snakker vi 5000-klassen?

 

 

Det blir vell aldri en 9800GTS / GT, du kan vell nesten kalle dagens 8800GT 256MB / 512MB og 8800GTS 512MB for 9800GT og GTS.

 

nVidia har rotet noe voldsomt med navnene, men jeg ser ingen grunn til at det skal komme flere 8 / 9-serie kort etter 9800GTX, da den blir etterfulgt av GT200 som er av en helt ny kjerne, og dermed antagelig vil være den første i en helt ny serie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...