Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Noen som vet når 9800 GTS/GT kommer? Lenge etter 9800GTX?

 

Og hva blir prisen på det GT200 kortet som alle snakker om? snakker vi 5000-klassen?

Tipper en startpris på noe over 6000kr,og så dropper det ned til en rundt 5000kr etter noen dager/uker. Som regel så kommer det to modeller på en gang. En toppmodell, og en noe dårligere, som antagleigvis ligger rundt en 700-1000kr lavere. (gjerne med noen færre shadere, og litt lavere frekvens)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9800GTX tviler jeg havner på en så høy pris ja. Dette er vel i bunn og grunn ikke noe toppkort engang, og yter nok ikke så altfor mye bedre enn et 8800GTS. (det er nemelig bare et litt overklokket 8800GTS med litt raskere minne osv..)

 

Med andre ord ville jeg tro vi så at den havnet på ca 3000kr klassen, eller noe lavere. (2500-3000kr er min gjetting)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Kommer med litt GT200 news jeg da :D

 

usrwp2.jpg

 

I am now leaveing this forum thanks for your time.

 

Responding to the PM the resolution is 2560x1600

BTW Its a single card still in ALPHA stage and has very less driver support thus it scored so low 3d mark 06 only 16K someone tells me it can score around 19-21K when launched.

Kilde Endret av Intern
Lenke til kommentar

Hvis du ser på bildet av 3dmark06 så står det et 4 tall i linje ovenfor AA (ikke fullstendig dekket av gpu-z vinduet). Hvis du så åpner din egen 3dmark06, så vil du se at det 4 tallet er siste tallet i Resolution..

 

default res på 3dmark06 er 1280x1024.

 

Altså er påstanden om at resolution er satt til 2560x1600 og at derfor han/hun kun får 16646 3dmark06 falsk. 3dmark06 testen der er kjørt på 1280x1024. Og med feks sli kan man fint oppnå det med dagens hardware.

 

Høres ut som noen som vil ha oppmerksomhet på det forumet der. Bare tull alt sammen...

Endret av ZombieBobie
Lenke til kommentar
Det kommer et 9800GT, nærmere bestemt 3. April.

http://www.nordichardware.com/news,7386.html

 

På den siden ser det jo ut som om 9800GT ikke blir noe særlig bedre enn 8800GTS.. bare 112 stream prosessorer og like stor minnebus.

 

Kan se ut som om prisene på 9800 kortene ikke blir så ille heller. 399$ for 9800GTX er jo ikke så mye :hmm:

 

Fikk plutselig veldig lyst på 9800GTX :) Er det sikkert at det kommer i mars?

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar

Det er flere her som skriver til/etter sommeren og august om G200, men er dette på noe som helst grunnlag?


Ettersom Nvidia i disse tider starter lanseringen av 9xxx serien og altså velger å melke videre på nåværende brikker, hvorfor skulle de lansert nestegenerasjon så tidlig?


Jeg tipper de har kommet langt med G200, men venter med release til AMD/ATI kommer med R700.


Det skal bli interresant hvordan R700/G200 fighten blir. For meg virker det til at Nvidia har blitt for hovne.
Har lest de at de stiller med ett effektmonster av ei 65nm brikke...
Og slik de priser 9800X2 vs 3870X2 er vel ganske villt.

Mest interresant er dog det skiktet vi finner fra bunn til middels. Det er jo her markdet ligger. Dersom Nvidia kun skalerer opp brikkene med få endringer, kan det tenkes at AMD/ATI får overtak i disse sjiktene?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Det er flere her som skriver til/etter sommeren og august om G200, men er dette på noe som helst grunnlag?

 

 

Ettersom Nvidia i disse tider starter lanseringen av 9xxx serien og altså velger å melke videre på nåværende brikker, hvorfor skulle de lansert nestegenerasjon så tidlig?

De kortene som kommer nå er ikke noen ny serie. Mer en gammel serie med nytt navn. ;)

(om vi ser bort ifra 9600)

 

Husker det ble fisket frem noen spesifikasjoner på den kommende GT200 for en stund siden. (naturligvis bare rykter)

 

bunn og middelmarkedet begynner mildt sagt å bli litt lite interessant. Har jo kun vært middelklassekort siden 8800GTX. (bortsett fra 8800Ultra, som ikke var helt den store nyheten)

HD3870X2 er jo bare to middelklassekort som sitter på en enkelt PCI-e slot...

 

Me want some real goddies

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Det koster gjerne ikke så altfor mye nei, med disse små forandringene Nvidia gjør i sin 9xxx serie...

Jeg lurte egentlig om noen andre hadde noe mer håndfast info rundt G200, enn en slik antagelse som min.


Med bunn og middel mente jeg mest for utviklerene/produsentene sin del, det er dette markdet som er viktigst å vinne.
Det hjelper nok å innta dette markdet dersom flaggskipet har ledelsen tough.


En sein utgivelse i år passer meg selv ganske bra, da har jeg kanskje fått spart opp nok penger til ny maskin + spill ect =P
Det flyter ikke over av for-krevende-spill for min del atm.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Men hvorfor i allverden hjelper en sen utgivelse? :p

Det er da fremdeles samme kortet, jo tidligere kommer jo billigere er det antagelig til da du skal kjøpe, kanskje det til og med kommer i flere utgaver, og ikke bare en litt overpriset toppkort? ;)

 

EDIT:

 

Kanskje det har fått modne driver også til da du skal skaffe det :D

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmm.. 9800GX2 har lanseringsdato 18. mars. Og 9800GTX skal visst nok lanseres siste uka i mars ifølge diverse internettsider.

 

Pleier det å ta lang tid fra lanseringsdato, og til kortene er i norske nettbutikker?

 

Begynner å merke abstinensene fra å være uten gaming-pc nå :p

Lenke til kommentar
Det er flere her som skriver til/etter sommeren og august om G200, men er dette på noe som helst grunnlag?

 

 

Ettersom Nvidia i disse tider starter lanseringen av 9xxx serien og altså velger å melke videre på nåværende brikker, hvorfor skulle de lansert nestegenerasjon så tidlig?

De kortene som kommer nå er ikke noen ny serie. Mer en gammel serie med nytt navn. ;)

(om vi ser bort ifra 9600)

 

Husker det ble fisket frem noen spesifikasjoner på den kommende GT200 for en stund siden. (naturligvis bare rykter)

 

bunn og middelmarkedet begynner mildt sagt å bli litt lite interessant. Har jo kun vært middelklassekort siden 8800GTX. (bortsett fra 8800Ultra, som ikke var helt den store nyheten)

HD3870X2 er jo bare to middelklassekort som sitter på en enkelt PCI-e slot...

 

Me want some real goddies

 

GDI har selv vært fremme og sagt GT200 i august, og som vi vet er han tester for Nvidia.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...