Gå til innhold

Nekter å reparere støvete PS3


SaReX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, støv blir det uansett, men den Ps3'en var ikke bare støvete, den var skitten. Støvsuger selv filtrene på PC-en og ps3'en 2-3 ganger i måneden. Takk gud for at man har varmepumpe, som fjerner en god del støv i luften.

 

Er det så lurt støvsuge den da?

 

Kan ikke se at det å suge ut støvet av luftrillene skulle gjøre noen skade :)

Lenke til kommentar

Dekker ikke garantien dette? Man kan jo ikke akkurat åpne opp en konsoll og blåse vekk støvet selv? mister vel garantien da.

Dårlig PR for Sony.

 

Denne maskinen var jo extrem !

 

Men jeg har reparet og modifisert PS2, og andre, maskiner i flere år.

Og det er ikke uvanlig at maskiner ser helt jævelige ut. Har derfor skaffet meg en egen kompressor til rengjøring.

 

Når maskinen er lukket med et garanti merke, er det komplett umulig å rengjøre invendig selv.

En vær som har åpnet en PC vet hvor mye støv den suger. Og det gjør Playstation også.

I tillegg dyre og menneskehår.

 

Derfor ha ikke maskiner stående på gulvet. Bruk et skap med dør. Og bruk gjerne en støvsuger en gang i blant.

Men "helt" ren greier du aldri og få den. Da må den åpnes.

Lenke til kommentar
JollyRoger57, nå er det ingen som har sagt om en ps3 går i stykker og det finnes støv i den så dekkes det ikke av garantien. Her er vel poenget at brukeren har mishandlet ps3'en og derfor vil ikke Sony reparere den gratis.

 

 

Fikk du intrykk av at jeg mente det ?

 

Jeg fortalte litt om egne erfaringer, etter og ha åpnet noen hundre maskiner.

 

Det "andre" var et tips på hvordan en bør oppbevare maskinen sin.

 

Det er nemlig mange "griser" der ute

Lenke til kommentar

Du skrev :)

 

Dekker ikke garantien dette? Man kan jo ikke akkurat åpne opp en konsoll og blåse vekk støvet selv? mister vel garantien da.

Dårlig PR for Sony.

 

Jeg antok derfor at du trodde at støv generelt gjorde slik at garantien ikke gjelder. Derfor svarte jeg:

 

JollyRoger57, nå er det ingen som har sagt om en ps3 går i stykker og det finnes støv i den så dekkes det ikke av garantien. Her er vel poenget at brukeren har mishandlet ps3'en og derfor vil ikke Sony reparere den gratis.

 

Beklager om jeg misforstod deg.

Lenke til kommentar

Det har sikkert kommet masse støv inne i Blu-ray-Leseren, siden den ikke greide å lese av disker tilslutt. Tror ps3 tåler ganske mye støv både inne og utenpå før den tar kvelden ass. Med tanke på pc'r jeg har åpnet opp som har sett ut som en pelsfabrikk, som har fungert greit. CPU Vifta som har redusert hastighet pga støv hehe, det er kvalmt.

Endret av Sap15
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...