Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Var bare et eksempel er for å beskrive hvem carina det er.. Har f.ek Morten Bilstero, Thomas Elkjøp, Gunnar elise (Typen til elise) osv.. Fordi jeg har mange thomas lagra så er elkjøp lettere en etternavnet hans, så skjønner jeg med en gang hvem thomas det er... Så jeg lagrer flere nummer på samme navn og sånn..

 

Men er rart at jeg får fornavn,etternavn i telefonboken, men etternavn,fornavn i inboksen..? Må vel gå ann å bytte dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dødsfornøyd med min nye Noknia n82, eneste "svakheten" foreløpig er batteriet. Blir dette merkbart bedre etter noen oppladninger? Min var fullladet for første gang kl 19.00 i går kveld og har bare en strek igjen nå... Har riktignok brukt den veldig mye, men håper den blir litt bedre =)

 

 

Denne mobilen bruker ett lihium ion batteri, disse har like god kapasitet etter 1 lading, 5 lading, 10 lading... Den blir IKKE bedre.

Hvis noen sier noe annet så tror de sikkert at det er et NiCd eller NiMH batteri som sitter i den.

 

 

Men ettersom du sikker vil bruke mobilen litt mindre etter hvert, så vil nok batteriet vare lengre ;)

Lenke til kommentar

Håper det.. I dag har jeg riktignok hørt 4-5 timer på mp3 og litt sånn da, mens jeg surfet på nettet så skjønner at den ikke tåler uendlig =-) Men vil så klart bruke den så mye som mulig... Siden det er et lihium ion batteri kan den lades i hytt å pine uten skade også sant?

 

Så jeg kan lade tele telefonen hver natt selv om den ikke er tom? Så jeg alltid våkner til fullladet mobil likosm..?

Lenke til kommentar
Er dødsfornøyd med min nye Noknia n82, eneste "svakheten" foreløpig er batteriet. Blir dette merkbart bedre etter noen oppladninger? Min var fullladet for første gang kl 19.00 i går kveld og har bare en strek igjen nå... Har riktignok brukt den veldig mye, men håper den blir litt bedre =)

 

 

Denne mobilen bruker ett lihium ion batteri, disse har like god kapasitet etter 1 lading, 5 lading, 10 lading... Den blir IKKE bedre.

 

Men ettersom du sikker vil bruke mobilen litt mindre etter hvert, så vil nok batteriet vare lengre ;)

 

 

De siste telefonene jeg har hatt N73, N95 og nå N82 der har batteritiden blitt betydelig bedre etter 4 ladinger.

 

http://www.amobil.no/guide/maskinvare/unng...fellene-/5117/2

 

Her er amobil sin batteriguide for de av dere som ikke har lest den

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Har lest gjennom hele tråden, men det er en del motstridende svar angående GPSen.

 

Så det jeg lurer på er:

- kan man bruke GPSen med Nokiamaps uten å betale noe? (har ikke bruk for stemmenavigering)

- Kan man få se karte ovenfra (2D)? (kommer til å bruke GPSen for det meste for å gå igjennom/finne fremm i byer)

- Kan man få detaljerte karter for hele verdenen?

- Kan man benytte seg av andre kartprogramm en NokiaMaps?

- Kan man legge inn egne "plasser" på kartet.

Lenke til kommentar
Er dødsfornøyd med min nye Noknia n82, eneste "svakheten" foreløpig er batteriet. Blir dette merkbart bedre etter noen oppladninger? Min var fullladet for første gang kl 19.00 i går kveld og har bare en strek igjen nå... Har riktignok brukt den veldig mye, men håper den blir litt bedre =)

 

 

Denne mobilen bruker ett lihium ion batteri, disse har like god kapasitet etter 1 lading, 5 lading, 10 lading... Den blir IKKE bedre.

 

Men ettersom du sikker vil bruke mobilen litt mindre etter hvert, så vil nok batteriet vare lengre ;)

 

 

Tull.. De siste telefonene jeg har hatt N73, N95 og nå N82 der har batteritiden blitt betydelig bedre etter 4 ladinger.

 

Da må nesten de i ditt tilfelle ikke hatt lithium ion batteri.

 

http://www.batteryuniversity.com/partone-12.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_ion

Lenke til kommentar

Hva strømforbruk angår har jeg gjort noen uformelle målinger med Nokia Energy Profiler. Noen av målingene finnes her. Det viser at strømforbruket ved musikkavspilling faktisk er forholdsvis høyt, og avhengig av volum er 4-5 timer med musikkavspilling mer batterislukende enn et par-tre timer med internettbrowsing via WLAN.

 

Bruksmønsteret varierer litt over tid selvfølgelig, men jeg tror ikke det er utelukkende "placebo" at batteriet nå varer lenger. Mitt bruksmønster er skrudd opp i forhold til de 3-5 første dagene da jeg nå laster ned store mengder podcasts, hører en del podcasts, surfer på nett, sjekker mail, navigerer og sitter på msn daglig, og batteriet kneler fremdeles ikke før ut i dag 3, som vanligst er det ikke nødvendig å lade før kvelden den tredje dagen etter lading. Jeg er faktisk ganske imponert sett i forhold til hva Nokia tidligere har klart å yte på denne fronten. Byttet selv fra en E61i til denne, hvor E61i har fremragende batteritid, så jeg var veldig nervøs for at batteriet på denne, men er ikke skuffet i det heletatt. Hadde forespeilet med en batteritid ala N95 hvor telefonen ved slik bruk må lades hver natt, men nå slapp jeg altså fra skrekken med å lade tidligst annenhver natt, oftest hver tredje.

 

Jeg er fremdeles knallfornøyd. :) Angrer ikke en centimeter.

Lenke til kommentar
Noen flere som har merket at den har begynt å knirke litt? Spesielt over legg-på-knappen.

 

Det kom litt knirk i starten som forsvant etter at jeg fikk "gått den inn" litt. Virket som om det var noe som trang å gå seg til, var veldig udramatisk. Jeg er forøvrig supersensitiv når det kommer til knirk og blir helt skjør i skallen av knirk, slark og liknende. Så det jeg kaller knirk kan fort være en milimeterbevegelse ett eller annet sted som kanskje lager lyd om man hører veldig godt etter når man provoserer frem bevegelsen. :p

 

Men til tross for at jeg er superømfintlig hva alt sånt angår fremstår telefonen som svært godt skrudd sammen syns jeg. og det er ikke verst. Er egentlig bare E-serie telefonene som har klart å overbevise meg om lik kvalitetsfølelse tidligere (E61, E61i, E60, E51) foruten 88xx-telefonene.

Lenke til kommentar
Jeg er fremdeles knallfornøyd. Angrer ikke en centimeter
Ikke jeg heller, men tror jeg hadde litt for høye forventninger, hadde håpa jeg kunne høre på mp3 hele arbeidsdagen (8,5time) og surfe litt på msn og sånn på wlan, kanskje spille litt og alikevel lade den annenhver dag =)

 

Men jeg overførte noen programmer og 3-400 sanger til den i går kveld også da, bruker vel kanskje litt støm det også...

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar
Noen som har testet A2DP på N82 enda? Er det noe forskjell på lydkvaliteten kontra jackinngangen?

 

Lyden blir noen hakk bedre ved bruk av vanlig minijackutgang kontra trådløs overføring i form av A2DP, men hvor godt dette merkes avhenger av hvor "følsom" du er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...