Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror han mente en meny. Istedenfor å bare få opp radio når du trykker til høyre får du valg radio/mp3/video f.eks... Hadde jo vært genialt...
Beklager jeg var litt utydelig. Ja, jeg har skiftet funksjon på høyre valgtast fra Kart til Radio, ettersom jeg ikke bruker GPS så ofte. Poenget var at på Nokia 6233 kunne jeg legge inn en rullgardinmeny med flere valg. Jeg hadde Radio, Kalkulator, Bluetooth, Opera, Alarm, Flyprofil, etc. i en hurtigmeny hvor jeg redigerte rekkefølgen alt etter hvor ofte jeg brukte programmene.

Okay. Du kan jo endre den øverste meny linja og med de 2 hurtigtastene så har man 8 hurtigvalg + fanene.

Tar tid å venne seg til en ny modell :-)

Til nå så har jeg byttet ut til Opera og Wayfinder i den øverste linja, husker ikke hva som jeg byttet med.

Lenke til kommentar

Skal ha ny telefon pg.a. reklamasjon (har en nokia 6500 slide som jeg har litt "bøll" med). Jeg skriver mange og lange tekstmeldinger hver eneste dag, og er avhengig av at den er god å taste med. Har små fingre. Bruker ordliste når jeg skriver.

 

Kommer jeg til å irritere meg grønn over tastene til N82 eller er de bedre enn de ser ut?? Er avhengig av at det går litt kjapt i svingene :yes:

Lenke til kommentar
Hva er egentlig den lille knappen som sitter "på c knappen" på en måte? Hva brukes den til?

Den åpner noe nokia kaller <Faner> 7 stk i karusell, Musikk - Videoer - Spill - Kart - Web - Kontakter - Galleri.

Har ikke begynt å bruke den enda så jeg vet ikke om det er veien jeg kommer til å bruke for å finne det innholdet.

Lenke til kommentar

Mye bra å si om menysystemet på N82. Karusellmenyen går naturligvis rundt og rundt. Man kan bytte om rekkefølgen slik at for eksempel Kontakter kommer først opp, og man kan legge inn de kontaktene man ringer eller sender meldinger til oftest. Ellers viser Karusellen siste bilde (Galleri), besøkte web-adresser (Web), brukte kartreferanser (Kart), etc.

 

Nå har jeg begynt å bruke C-knappen mer og mer også - den var litt uvant til å begynne med. Med C-knappen sletter man bilder, videoer, sms'er etc. med to tastetrykk.

 

I tillegg har mobilen et skjermvalg som heter "Søk: Internett og Mitt innhold". En kraftig funksjon som med ETT tastetrykk gir mulighet til å søke på Internett eller lete etter Musikk, Kontakter, Kalender, Meldinger, E-postmeldinger, Bokmerker, Bilder, Video, Landmeker, Programmer og Notater!

Lenke til kommentar
Skjønner. En grei løsning på tur kan jo være å få noen andre i bilen til å hjelpe til med å være 'kartleser/navigatør' og følge med på GPS'en og gi deg retningsanvisninger når det trengs.

 

Tror ikke du forsto helt. Jeg får ikke til å bruke gps'en til å navigere meg uten å betale for stemmestyring. Hvordan gjør jeg dette?

Lenke til kommentar

Etter litt tilvenning synes jeg tastene er mye mer behaglig enn f. eks. N73. Jeg var meget skeptisk, men nå skriver jeg meldinger i samme tempo som før. Den eneste jeg ikke liker er navigasjonsknappen. Det er fort gjort å trykke på 'velg' i midten når man navigerer seg rundt i menyene.

Lenke til kommentar
Skjønner. En grei løsning på tur kan jo være å få noen andre i bilen til å hjelpe til med å være 'kartleser/navigatør' og følge med på GPS'en og gi deg retningsanvisninger når det trengs.

 

Tror ikke du forsto helt. Jeg får ikke til å bruke gps'en til å navigere meg uten å betale for stemmestyring. Hvordan gjør jeg dette?

 

 

Det går ikke.

Lenke til kommentar

Når jeg får telefonen i dag er det sikkert litt strøm på den, lønner det seg (kan jeg?) bruke opp det før jeg setter den i laderen første gang? Og skal den lade 16 timer eller noe eller er det bare tull? Såååå lyst til å begynne å leke med den med en gang...

Lenke til kommentar
Når jeg får telefonen i dag er det sikkert litt strøm på den, lønner det seg (kan jeg?) bruke opp det før jeg setter den i laderen første gang? Og skal den lade 16 timer eller noe eller er det bare tull? Såååå lyst til å begynne å leke med den med en gang...

 

du kan jo ha telefonen på selv om den lader.. men jeg tror at du ikke trenger å lade den i 16 timer.. det er på de gamle batteriene har eg hørt

Lenke til kommentar
Skjønner. En grei løsning på tur kan jo være å få noen andre i bilen til å hjelpe til med å være 'kartleser/navigatør' og følge med på GPS'en og gi deg retningsanvisninger når det trengs.

 

Tror ikke du forsto helt. Jeg får ikke til å bruke gps'en til å navigere meg uten å betale for stemmestyring. Hvordan gjør jeg dette?

 

 

Det går ikke.

 

Da har jeg misforstått en hel del. Er det ikke mulig å se fart osv heller uten å navigere?

Lenke til kommentar
Har hørt noe rykter om det jeg også, men noen her som vet det 100% sikkert? Vil ikke forkorte batteritiden eller noe liksom =)

Litiumionbatterier tar ikke skade av såkalt "klattlading", så i dette tilfellet er det bare å tute og kjøre. :)

Endret av apwr
Lenke til kommentar
Skjønner. En grei løsning på tur kan jo være å få noen andre i bilen til å hjelpe til med å være 'kartleser/navigatør' og følge med på GPS'en og gi deg retningsanvisninger når det trengs.

 

Tror ikke du forsto helt. Jeg får ikke til å bruke gps'en til å navigere meg uten å betale for stemmestyring. Hvordan gjør jeg dette?

 

 

Det går ikke.

 

Da har jeg misforstått en hel del. Er det ikke mulig å se fart osv heller uten å navigere?

 

Kart programmet som følger med N82 må jo være det dårligeste som finnes. Ihvertfall det dårligste jeg har prøvd på en mobil.

Lenke til kommentar
Skjønner. En grei løsning på tur kan jo være å få noen andre i bilen til å hjelpe til med å være 'kartleser/navigatør' og følge med på GPS'en og gi deg retningsanvisninger når det trengs.

 

Tror ikke du forsto helt. Jeg får ikke til å bruke gps'en til å navigere meg uten å betale for stemmestyring. Hvordan gjør jeg dette?

 

 

Det går ikke.

 

Da har jeg misforstått en hel del. Er det ikke mulig å se fart osv heller uten å navigere?

Hastighet kan du få gjennom Verktøy -> Tilkobling -> GPS-data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...