Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan i all verden får jeg koblet til WLAN uten broadcasting av SSID? Jeg har forsøkt å følge manualen, og jeg har også lagt til et manuelt tilgangspunkt, men det hjelper ikke. Når jeg legger til det manuelle tilgangspunktet er dessuten nettverksnøkkelen for lang om jeg velger ASCII som format, der stopper det etter fem(?) tegn. Skal det være slik?

Lenke til kommentar
Takker for svar : ) En ting jeg lurte på: "utvikler" batteriet seg uansett hvordan man har ladet før, eller bør man kjøre den klassiske lade ut og opp de første gangene ?

 

Mobilen bruker Lithium-Ion batteri, disse trenger ikke å lades ut før de lades opp, ettersom de tar ingen skade av klatt-lading.

 

Noe som betyr at du kan lade den 5 min, så ta den ut i 3 min, så sette den på lading igjen, uten at du gjør noe skade på batteriet.

 

 

EDIT:

NB: hvis du tar å lader det helt ut før du lader det opp osv. så vil batteriet ta skade av dette, og du korter ned levetiden på batteriet.

 

Lithium Ion batterier bør lades tidligt og ofte.

Endret av Bj88
Lenke til kommentar
Hvordan i all verden får jeg koblet til WLAN uten broadcasting av SSID? Jeg har forsøkt å følge manualen, og jeg har også lagt til et manuelt tilgangspunkt, men det hjelper ikke. Når jeg legger til det manuelle tilgangspunktet er dessuten nettverksnøkkelen for lang om jeg velger ASCII som format, der stopper det etter fem(?) tegn. Skal det være slik?

 

du må trikse liott. Slå av WLAN scanning, trykk så på wlan scanning knappen igjen og velg søk etter wlan. Da kommer "Skjult WLAN" opp. Velg denne.

 

Vet ike om det er noen begrensning på nøkkellengde.

Lenke til kommentar
Hei..

Har nå hatt N82 i noen uker, meget godt fornøyd sål angt.

Men i går så tenkte jeg at jeg skulle prøve å connecte mobilen via hjemmenettverket for enkel filveksling mellom mob og pc, og det ble ei større nøtt enn forventet. Kjørte veiviseren på mobilen og den fant pcn,dukket også opp upnp boks på pcn min. "Jess" tenkte jeg, men det jeg ikke hadde lest så aaaltfor mye om er at man må(?) ha innstallert Home Media Server(simplecenter).Må man det igrunn?

Så lastet jeg ned en trial fra hjemmesiden,installerte det,progget fant mobilen min og omvendt. Prøvde så og starte bildefremvisning via hjemmenettverket, og joda, det virket! MEN, noe jeg ikke får til er og sende bilder,musikk fra mobil til pc. Upnp er enabla i routeren(SMC). Windows brannmur er disablet. Og de rette portene må da være åpen, ellers hadde det vel ikke gått med bildefremvisning? Har lest en del tutorials uten hell. Så noen her som har noen tips?

 

 

Du må ha en UPnP server et sted. Hvis du bruker Windows anbefaler jeg Tversit sin. Kjører du Vista så kan du bruke den innebygde der også, men det er litt pes å sete opp (Du må inn i Windows Media Player for å sette det op, og du må share utalt som skal deles).

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat fått meg N82. Tidligere hadde jeg N73. I mine øyne virker skjermen på N73 bedre. Den virker mer lyssterk og "skarp". (Lysstyrken er på maks på begge). Noen som har merket det samme eller det motsatte?

.....

Og hvor er egentlig knappen som man holder nede når man f.eks merker tekst eller merker flere bilder/meldinger etc?

....

I tillegg forsøker Sports Tracker å koble opp mot Internett hver gang det startes selv om jeg har valg "None" på "access point" og "no" på "check for updates".

Enig i at N73 er mer lyssterk enn N82 når begge settes på maks lysstyrke. Nå har jeg vel sjelden benyttet N73 på høyeste lysstyrke, men det kan selvsagt være greit med muligheten i sterkt sollys.

 

I N82 har Nokia lagt funksjonalitet for merking av tekst i tasten # (grind/hæsj, klikk en gang for å slå på ). Funksjon for lime inn er lagt i tasten * (stjerne). Fungerer ikke like bra som dedikert tast. I noen programmer fra tredjepart fungerer det direkte dårlig (eller ikke i det hele tatt). Håper de finner en bedre løsning på dette.

 

Har så vidt testet Sports Tracker. Ikke noe krasj foreløpig. Når du starter en "New Workout" har du et valg som heter "Live sharing". Kanskje denne er slått på?

Lenke til kommentar
Mobilen bruker Lithium-Ion batteri, disse trenger ikke å lades ut før de lades opp, ettersom de tar ingen skade av klatt-lading. Noe som betyr at du kan lade den 5 min, så ta den ut i 3 min, så sette den på lading igjen, uten at du gjør noe skade på batteriet.

 

EDIT:

NB: hvis du tar å lader det helt ut før du lader det opp osv. så vil batteriet ta skade av dette, og du korter ned levetiden på batteriet.

 

Lithium Ion batterier bør lades tidligt og ofte. (?)

Seriøst? At batteriet vil ta skade av det og korte ned levetiden på det?

Lenke til kommentar
Hei..

Har nå hatt N82 i noen uker, meget godt fornøyd sål angt.

Men i går så tenkte jeg at jeg skulle prøve å connecte mobilen via hjemmenettverket for enkel filveksling mellom mob og pc, og det ble ei større nøtt enn forventet. Kjørte veiviseren på mobilen og den fant pcn,dukket også opp upnp boks på pcn min. "Jess" tenkte jeg, men det jeg ikke hadde lest så aaaltfor mye om er at man må(?) ha innstallert Home Media Server(simplecenter).Må man det igrunn?

Så lastet jeg ned en trial fra hjemmesiden,installerte det,progget fant mobilen min og omvendt. Prøvde så og starte bildefremvisning via hjemmenettverket, og joda, det virket! MEN, noe jeg ikke får til er og sende bilder,musikk fra mobil til pc. Upnp er enabla i routeren(SMC). Windows brannmur er disablet. Og de rette portene må da være åpen, ellers hadde det vel ikke gått med bildefremvisning? Har lest en del tutorials uten hell. Så noen her som har noen tips?

 

 

Du må ha en UPnP server et sted. Hvis du bruker Windows anbefaler jeg Tversit sin. Kjører du Vista så kan du bruke den innebygde der også, men det er litt pes å sete opp (Du må inn i Windows Media Player for å sette det op, og du må share utalt som skal deles).

 

Også lurt mye på dette, nå fant jeg ut hvordan det skal gjøres.. Trykk på pila ned på Library i Media Player, og velg Media Sharing. Derfra er det egentlig ganske selvforklarende.. Deilig å slippe å bruke USB-kabel hver gang man skal overføre et album.

Lenke til kommentar
I N82 har Nokia lagt funksjonalitet for merking av tekst i tasten # (grind/hæsj, klikk en gang for å slå på ). Funksjon for lime inn er lagt i tasten * (stjerne). Fungerer ikke like bra som dedikert tast. I noen programmer fra tredjepart fungerer det direkte dårlig (eller ikke i det hele tatt). Håper de finner en bedre løsning på dette.

 

Har så vidt testet Sports Tracker. Ikke noe krasj foreløpig. Når du starter en "New Workout" har du et valg som heter "Live sharing". Kanskje denne er slått på?

 

Takk for svar Thrill! Godt å vite at man fortsatt kan kopiere og lime.

 

Jeg installerte Sports Tracker på nytt og nå virker programmet bra. Men det kobler fortsatt opp mot nettet selv om "Live sharing" og alt det andre er slått av. Men men, ser ikke ut som programmet laster ned noe så da koster det i alle fall ikke noe :)

Lenke til kommentar
du må trikse liott. Slå av WLAN scanning, trykk så på wlan scanning knappen igjen og velg søk etter wlan. Da kommer "Skjult WLAN" opp. Velg denne.

 

Vet ike om det er noen begrensning på nøkkellengde.

Jeg har forsøkt dette, men det kommer ikke opp likevel. Jeg forsøkte å starte broadcasting og la deretter til nettverket med WEP-nøkkel, og slo deretter av broadcasting - og vips, så forsvant tilgangspunktet fra telefonen. Det fungerte i den tiden jeg hadde aktivert broadcasting. Skulle tro at den i det minste greide å finne den når det var et tidligere kjent nett, men den gang ei.

Lenke til kommentar
Mobilen bruker Lithium-Ion batteri, disse trenger ikke å lades ut før de lades opp, ettersom de tar ingen skade av klatt-lading. Noe som betyr at du kan lade den 5 min, så ta den ut i 3 min, så sette den på lading igjen, uten at du gjør noe skade på batteriet.

 

EDIT:

NB: hvis du tar å lader det helt ut før du lader det opp osv. så vil batteriet ta skade av dette, og du korter ned levetiden på batteriet.

 

Lithium Ion batterier bør lades tidligt og ofte. (?)

Seriøst? At batteriet vil ta skade av det og korte ned levetiden på det?

 

 

Ja, men det skal være elektronikk som skruer av mobilen slik at batteriet ikke kan tømmes helt. Men vis det blir liggende sånn (over lengre tid) så kan elektronikken tappe batteriet helt.

 

Er egentligt ikke noe du trenger å tenke på, ettersom det er elektronikk som passer på dette. Men tenkte det kunne være vært nå nevne ettersom det virker som det er en del personer som tror man trenger å lade de helt ut før de lades opp. (Noe som man burde gjøre med NiCd batterier, som er den typen batterier de brukte i mange telefoner før)

 

Lithium Ion batteri er ett av de få batteri typene som ikke tar skade av klatt-lading.

 

 

EDIT:

Her er en link med litt info på, hvis du skulle være intresert:

http://www.batteryuniversity.com/partone-12.htm

Endret av Bj88
Lenke til kommentar
Når jeg prøver å legge over en mp3 via music manager så kommer det opp at formatet ikke støttes, noen som kan tenke seg grunnen?

 

Du trenger ikke bruke Music Manager når det finnes bedre programmer.

 

Jeg bruker Media Monkey, og liker veldig godt å jobbe med den. Man kan bl.a legge inn albumcovere som tag i mp3-filen. Det er lett å redigere navn på artist, låt, album osv. Programmet jobber opp mot mobilen i USB-modus, eller man kan bruke bare minnekortet i en minnekortleser (adapter trengs).

 

Har ikke prøvd Windows' egen Media Player, men det går sikkert greit med den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...