Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har også problemer på meldingssiden, at for noen kontakter kommer nummeret opp og ikke kontaktnavnet, hva skyles dette? Noen andre som har oppleved samme problemet?

 

Du har sannsynligvis lagret nummeret flere ganger. Hos meg er det i alle fall slik at om jeg har en person lagret flere ganger med samme nummer, dukker nummeret og ikke navnet opp som avsender i meldingslisten.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Lurer litt på å skaffe route 66 til min N82. Noen som har erfaring med R66, og hvir man får tak i det? Følger det med eget minnekort, eller kan man kjøpe en cd og legge det inn på minnekortet?

 

(N82`en er på vei i posten men virker som nokia sitt navigerings opplegg stinker.... :hmm: men gleder meg til den dukker opp!!!)

Lenke til kommentar
Så fant jeg ut at det lå noen filmsnutter på minnekortet som mobilen ikke ville vise (blant annet reklamefilm fra Nokia, tror jeg). Hver gang jeg prøvde å starte dem, hengte telefonen seg opp i et par minutter. Etter at jeg fjernet filmene fungerte mobilen fint.

 

Hvor fant du disse?

 

Hvor finnes disse? Jeg ikke finne....

Hei, beklager tregt svar, jeg er 99% sikker på at de lå på minnekortet. Jeg fikk dem opp når jeg trykte på galleri-knappen på siden. Skjermen gikk i svart hver gang jeg prøvde å starte dem, men utfra lyden var den ene av dem en reklamesnutt fra Nokia.

 

Mobilen fikk problemer med både bilder, videoer og kamera på grunn av denne feilen. Det virker som CPU'en stod og jobbet konstant og tappet batteriet for strøm. Når man går inn i galleriet så laster mobilen opp bilder og videoer og hvis den får problem med èn av dem får den sannsynligvis problemer med å komme videre.

 

For den som er interessert i batterilevetid: Vi kjøpte to identiske N82 samtidig. Den andre mobilen lader vi èn gang i uken - vi fikk mobilene 27. desember og satte den "problemfrie" på lading for tredje gang i går!

Lenke til kommentar
Hei!

 

Lurer litt på å skaffe route 66 til min N82. Noen som har erfaring med R66, og hvir man får tak i det? Følger det med eget minnekort, eller kan man kjøpe en cd og legge det inn på minnekortet?

 

(N82`en er på vei i posten men virker som nokia sitt navigerings opplegg stinker.... :hmm: men gleder meg til den dukker opp!!!)

 

 

Jeg har testet Route66. Tidligere har jeg brukt TomTom på N73. I mine øyne er Route66 for lite brukervennlig (tungvint å finne adresser) og for lite avansert eller sofistikert. TomTom var bedre. Jeg håper at TomTom snart kommer med en versjon som fungerer på Nokias interne GPS.

Jeg har ikke testet navigasjonsdelen av Nokia Maps, men jeg liker kartene og menyen der man søker opp adresser. Nokia Maps kan dog (i likhet med Route66) virke å ha litt lite valgmuligheter sammenlignet med TomTom.

Lenke til kommentar

Jeg er litt uenig. I Nokia maps må man f.eks skrive inn gate i ett felt og nr i et annet. I Route66 skriver du inn begynnelse på gate og et nr i samme feltet. Det er slik det burde være. Hvilket program som har det mest oppdaterte kartet av alle, er nok Nokia for øyeblikket, men jeg tror også TomTom sin versjon vil bli bra.

Lenke til kommentar

Den er helt klart verdt pengene. Wifi er det på den. og den har meget bra rekkevidde, langt bedre enn N95. 2 GB minnekort og USB kabel skal følge med. Det gjorde det i hveretfall på min. I butikk bør du kunne be om å få se på akkurat den varen du ønsker før du bestemmer deg. BE om å få den åpnet og sjekk om det er kabel med.

 

De tok opp forseglingen for meg på Expert slik at jeg kunne kontrollere den bør jeg betalte, det burde være en selvfølge dersom man velger å betale litt mer og handler i butikk.

 

 

D-pad falt helt plutselig av på min N82, men ser det ikke som grunn til å ikke anbefald N82 av den grunn.

Har forøvrig fått estimert tid på 12 dager fra Nokia verkstedet i Sarpsborg. Er litt spent på hva de gjør med den.

 

Og ja, jeg savner wifi fra min N73, men ikke tregheten!!!! N82 er lynkjapp, raskere enn SE k800i også tør jeg påstå, til og med i galleriet.

Lenke til kommentar
Det som er dumt med Route66 er at når man ikke får treff på adressen (f.eks. fordi man har skrevet feil gate) så kan man ikke redigere midt i søketeksten, man må bruke C-tasten og slette det som er skrevet. Eller er det jeg som bruker programmet feil?

 

er ikek helt sikker, har ikke brukt det så lenge enda

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med høyttaler-funksjonen?

 

Jeg bruker ofte denne for å ha hender fri til å skrive på pc eller gjøre andre ting. Har da mobilen liggende kanskje 20-30 cm unna. Det har gått veldig bra på alle andre mobiler jeg har hatt. Men ikke på denne :(

Mottaker har store problemer med å høre meg. Skurrer, elendig lyd og blir små brudd hele tiden så halvparten av samtalen forsvinner. Kjedelig sak på en såpass flott mobil...

 

Forøvrig er jeg godt fornøyd med batteriet. Ladet på søndag kveld og har fremdeles halvparten igjen. Har hatt 3-4 korte samtaler hver dag, men ikke alt for mye pga halsbetennelse...

Endret av Plusle
Lenke til kommentar
Noen andre som har problemer med høyttaler-funksjonen?

 

Jeg bruker ofte denne for å ha hender fri til å skrive på pc eller gjøre andre ting. Har da mobilen liggende kanskje 20-30 cm unna. Det har gått veldig bra på alle andre mobiler jeg har hatt. Men ikke på denne :(

Mottaker har store problemer med å høre meg. Skurrer, elendig lyd og blir små brudd hele tiden så halvparten av samtalen forsvinner. Kjedelig sak på en såpass flott mobil...

 

Forøvrig er jeg godt fornøyd med batteriet. Ladet på søndag kveld og har fremdeles halvparten igjen. Har hatt 3-4 korte samtaler hver dag, men ikke alt for mye pga halsbetennelse...

 

Enig i at lyden ikke er så god som man skulle forvente. Hører det også når man spiller av musikk via høytalerne. Noen har sagt at minnekortet spiller inn. Vet ikke, noen som har erfaring? Enig i at batteriet er bra. Det som stjeler mest batteri er spilling (i alle fall når timene flyr...)

Lenke til kommentar

Fremdeles kjempefornøyd med denne mobilen, selv om batteritiden tydeligvis varierer veldig fra mobil til mobil. Etterhvert har jeg fått en uvane med å ha åpne mange programmer samtidig. Det blir lett til at man trykker på symbian-knappen og går rett til neste program uten å avslutte det man holder på med - akkurat som man gjør med en PC. Må si det er imponerende hvor mye man kan holde på med samtidig uten at det går utover farten (lytte til musikk eller radio om hverandre, overføre musikk med bluetooth, bruke gps, skrive meldinger, ta bilder)!

 

Tips: Ved å holde inne symbian-knappen et par sekunder får man opp en liste over programmer som er oppe og kjører (akkurat som Alt-tab på PC). Genialt når man skal avslutte eller hoppe til andre programmer!

Endret av UllForEver
Lenke til kommentar
Fremdeles kjempefornøyd med denne mobilen, selv om batteritiden tydeligvis varierer veldig fra mobil til mobil. Etterhvert har jeg fått en uvane med å ha åpne mange programmer samtidig. Det blir lett til at man trykker på multimediaknappen (hovedmenyknappen) og går rett til neste program uten å avslutte det man holder på med - akkurat som man gjør med en PC. Må si det er imponerende hvor mye man kan holde på med samtidig uten at det går utover farten (lytte til musikk eller radio om hverandre, overføre musikk med bluetooth, bruke gps, skrive meldinger, ta bilder)!

 

Tips: Ved å holde inne multimediaknappen et par sekunder får man opp en liste over programmer som er oppe og kjører (akkurat som Alt-tab på PC). Genialt når man skal avslutte eller hoppe til andre programmer!

det er vel ikke helt riktig. Får ikke opp programmene da. til det brukes "Symbian-knappen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...