Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkt litt på denne mobilen nå, og spesielt på WLAN delen. Tenkte da spesielt på om hvordan denne fungerer med tanke på å se på bla. EU channels og NRK sport sendinger på direkten fra nrk.no! Vil dette fungere?

Og ang. torrent, hvor kjapp nedlastingshastighet vil denne mobilen greie? Og er det andre som har fått til å bruke torrents (hvilke program)?

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd seg fram med ulike ISO-innstillinger? Tenker på muligheten for å redusere bevelgelseuskarphet inne samtidig som man bruker blitz, om høyere ISO gir mye støy i bildene, om man kan bruke mindre bliz, om bildene blir bedre/dårligere enn på auto-innstillinger. Jeg har så vidt begynt å forske på det....

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd seg fram med ulike ISO-innstillinger? Tenker på muligheten for å redusere bevelgelseuskarphet inne samtidig som man bruker blitz, om høyere ISO gir mye støy i bildene, om man kan bruke mindre bliz, om bildene blir bedre/dårligere enn på auto-innstillinger. Jeg har så vidt begynt å forske på det....

 

Har ikke prøvd ut ISO-innstillinger ennå, men å koble ut autofokus ved å bruke sport-innstilling er bedre på motiv i bevegelse.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd seg fram med ulike ISO-innstillinger? Tenker på muligheten for å redusere bevelgelseuskarphet inne samtidig som man bruker blitz, om høyere ISO gir mye støy i bildene, om man kan bruke mindre bliz, om bildene blir bedre/dårligere enn på auto-innstillinger. Jeg har så vidt begynt å forske på det....

 

Har ikke prøvd ut ISO-innstillinger ennå, men å koble ut autofokus ved å bruke sport-innstilling er bedre på motiv i bevegelse.

 

Ja, enig, - om man er ute. Sport-innstilingen er jo uten blitz. Innendørs (v bilder av f.eks. løpende barn) blir ikke bildene så bra uten blitz....

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd seg fram med ulike ISO-innstillinger? Tenker på muligheten for å redusere bevelgelseuskarphet inne samtidig som man bruker blitz, om høyere ISO gir mye støy i bildene, om man kan bruke mindre bliz, om bildene blir bedre/dårligere enn på auto-innstillinger. Jeg har så vidt begynt å forske på det....

 

Har ikke prøvd ut ISO-innstillinger ennå, men å koble ut autofokus ved å bruke sport-innstilling er bedre på motiv i bevegelse.

 

Ja, enig, - om man er ute. Sport-innstilingen er jo uten blitz. Innendørs (v bilder av f.eks. løpende barn) blir ikke bildene så bra uten blitz....

 

 

En mulighet ville være å deaktivere autofokus, altså innstilt på uendelig. Da vil en vel kunne bruke blitz?

Lenke til kommentar

Jeg skulle vise rute fra oslo til heggelia.. Og den finner ingen rute.. Hva er det for noe piss..

 

Jeg skulle gjerne hatt dato på skrivebordet selv om jeg har på lydløs! Jeg skulle gjerne hatt meldingsdetaljer på meldingene med en gang så jeg slipper å gå inn på hver enkelt for å se når jeg fikk meldingen.

 

Jeg går alltid feil hvis jeg skal stille inn på noe osv..

Mange ulogiske plasseringer av menyene (vet det kan endres)

Men er "om telefonen" eller 3D-toner et verktøy?

Hvorfor er det en verktøymappe under en annen verktøymappe..

 

 

jalla

Endret av moshpit
Lenke til kommentar
Noen som har prøvd seg fram med ulike ISO-innstillinger? Tenker på muligheten for å redusere bevelgelseuskarphet inne samtidig som man bruker blitz, om høyere ISO gir mye støy i bildene, om man kan bruke mindre bliz, om bildene blir bedre/dårligere enn på auto-innstillinger. Jeg har så vidt begynt å forske på det....

 

Har ikke prøvd ut ISO-innstillinger ennå, men å koble ut autofokus ved å bruke sport-innstilling er bedre på motiv i bevegelse.

 

Ja, enig, - om man er ute. Sport-innstilingen er jo uten blitz. Innendørs (v bilder av f.eks. løpende barn) blir ikke bildene så bra uten blitz....

 

 

En mulighet ville være å deaktivere autofokus, altså innstilt på uendelig. Da vil en vel kunne bruke blitz?

 

Jepp. Det funker, men bildene blir ikke så skarpe som v bruk av autofokus (selvf). Noen som har opplevd at bildene kan bli litt uskarpe om motivet er i litt (bare litt) bevegelse? Tenker på ved bruk av auto-innstilllinger. Er det en liten delay når man tar bilde som kan gjøre dette? Noe som evnt blir bedre? Noen som har erfaring m dette fra f.eks. tidligere Nokia (n80, n95, n73)??

Endret av martyman1
Lenke til kommentar
Står Tuesday på min, så har ingen problemer her ihvertfall.

 

 

Fant feilen. Er jeg som har satt året til 2007. Har installert noen forskjellige temaer til telefon, hvor sertifikatet hadde gått ut, så har tullet litt med datoen for å få de installert og tydeligvis glemte jeg å sette datoen tilbake, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...