Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan får jeg brukt GPS til navigering uten å kjøpe stemmestyring? Trenger ingen stemme som sier meg hvor jeg skal kjøre, så lenge jeg har pilene. Da får jeg også se farten, noe som jeg ikke har funnet ut hvordan man gjør uten å bruke navigeringen. Noen som har noen tips der?

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg brukt GPS til navigering uten å kjøpe stemmestyring? Trenger ingen stemme som sier meg hvor jeg skal kjøre, så lenge jeg har pilene. Da får jeg også se farten, noe som jeg ikke har funnet ut hvordan man gjør uten å bruke navigeringen. Noen som har noen tips der?

 

 

Stemmen gjør at du kan holde øynene mer på veien enn på skjermen. Det skjer en del ulykker ved at folk er for opptatt asv skjermen. Så jeg ville ikke valgt bort stemme.

Lenke til kommentar
Jeg forstår hva du mener. Men jeg kommer ikke til å bruke gps'en så mye. Blir kun i nødstilfeller og sånt. Derfor vil jeg kunne bruke den uten å betale for stemmestyring.

 

 

Skjønner. En grei løsning på tur kan jo være å få noen andre i bilen til å hjelpe til med å være 'kartleser/navigatør' og følge med på GPS'en og gi deg retningsanvisninger når det trengs.

Lenke til kommentar
Når jeg prøver å legge over en mp3 via music manager så kommer det opp at formatet ikke støttes, noen som kan tenke seg grunnen?

 

Du trenger ikke bruke Music Manager når det finnes bedre programmer.

 

Jeg bruker Media Monkey, og liker veldig godt å jobbe med den. Man kan bl.a legge inn albumcovere som tag i mp3-filen. Det er lett å redigere navn på artist, låt, album osv. Programmet jobber opp mot mobilen i USB-modus, eller man kan bruke bare minnekortet i en minnekortleser (adapter trengs).

 

Har ikke prøvd Windows' egen Media Player, men det går sikkert greit med den også.

 

 

Hvorfor trenger man å bruke noe program i det hele tatt. Er bare å overføre mp3`ene over til music via dataoverføring med kabelen eller bruke den medfølgende adapteren å koble den til en minnekortleser. Albumcovere kan velges fra mobilen når du har bildet lagt inn...

 

Jeg forstår hva du mener. Men jeg kommer ikke til å bruke gps'en så mye. Blir kun i nødstilfeller og sånt. Derfor vil jeg kunne bruke den uten å betale for stemmestyring.

 

Bruk volumknappene på siden for å styre volumet av stemmestyringen, ergo du kan slå den helt av. Finnes ingen pakker jeg vet om som er kun navigasjon og ikke stemmestyring.'

 

 

og ja,, btw... Pirattaxi + nachspiel et sted du ikke vet helt hvor ligger = perfekt med GPS på mobilen !!

Hilsen meg med erfaring fra nyttårsaften.

Lenke til kommentar

Genial telefon! Etter å ha hatt S40 en stund ble det en del blaing i menyer før jeg fikk på plass de vanligste valgene. Jeg har fremdeles ikke funnet ut om det går an å lage en egendefinert meny på venstre eller høyre valgtast, slik som det var mulig på S40. Foreløpig har jeg Meldinger til venstre og Radio til høyre.

 

Jeg vil nødig ta frem instruksjonsboken så jeg slenger inn et par spørsmål her:

 

- GPS'en har virket helt fint fra første dag, men det er mange som snakker om å laste ned kart. Hvilke kart er det man laster ned og hva er forskjellen på de man laster ned og de som allerede ligger på mobilen?

 

- Trenger man nyeste versjon av Nokia PC Suite for å synkronisere N82? På jobben har jeg versjon 6.81, og får beskjed om at "Tilkoblet telefon støttes ikke av PC Sync". Bør jeg oppgradere PC Suite eller finns det andre programmer som er bedre?

 

Tips: Første dagene hadde jeg store problemer med levetiden på batteriet, visning av bilder og fotografering. Mobilen hadde standbytid på 8(!) timer og hengte seg stadig opp når jeg aktiviserte bilder og kamera. Så fant jeg ut at Nokia hadde lagt innpå en liten filmsnutt som jeg ikke klarte å kjøre. Etter at jeg slettet den har mobilen fungert perfekt!

Lenke til kommentar
Vekkerklokkealarmen er bare stigende! :cry:

Ingen kopieringsmulighet i kalenderen! :mad:

Valg for å gjenta hver tredje uke i kalenderen mangler! :thumbdown:

 

Alt dette burde lett fikses ved en softwareopdattering!

Noen som vet hvor slike grove feil kan rapporteres?

 

Ja, dette var grove feil :innocent:

Nesten like ille som om det ikke var mulig å ringe med den :cool:

Lenke til kommentar
Genial telefon! Etter å ha hatt S40 en stund ble det en del blaing i menyer før jeg fikk på plass de vanligste valgene. Jeg har fremdeles ikke funnet ut om det går an å lage en egendefinert meny på venstre eller høyre valgtast, slik som det var mulig på S40. Foreløpig har jeg Meldinger til venstre og Radio til høyre.

 

- Trenger man nyeste versjon av Nokia PC Suite for å synkronisere N82? På jobben har jeg versjon 6.81, og får beskjed om at "Tilkoblet telefon støttes ikke av PC Sync". Bør jeg oppgradere PC Suite eller finns det andre programmer som er bedre?

Hvis du har Radio på høyre tast så har du vel endret allerede?? min hadde Kart på den knappen.

Trykk Meny- verktøy- innstillinger- generelt - tilpassing - ventemodus - snarveier

 

Jeg bruker PC suite 6.84 som fungerer.

 

Har aldri hatt en GPS som finner signaler innendørs slik som denne :thumbup:

Lenke til kommentar

Laveste lysstyrke og ikke ha på noen form for Wlan, bluetooth eller GPS eller noen programmer i det hele tatt.

 

Om den tar mer batteri når den er koblet til 3G-nettet ved jeg ikke, men hvis du er et sted hvor det ikke er særlig dekning, eller du ikke bruker 3G mye, kan det kanskje være greit å bare bruke GSM f.eks . (vet ikke om dette har no særlig innvirkning på strømmen)

 

 

Ihvertfall vil jeg bare si at nå har plutselig filmkameraet begynt å hakke av og til.. Når jeg filmer så stopper det litt opp også filmer den igjen. Når jeg ser på den etterpå, henger bildet igjen mens lyden fortsatt går, og så klarer bildet å hente seg inn igjen ved et "hakk"

Lenke til kommentar
Tror han mente en meny. Istedenfor å bare få opp radio når du trykker til høyre får du valg radio/mp3/video f.eks... Hadde jo vært genialt...
Beklager jeg var litt utydelig. Ja, jeg har skiftet funksjon på høyre valgtast fra Kart til Radio, ettersom jeg ikke bruker GPS så ofte. Poenget var at på Nokia 6233 kunne jeg legge inn en rullgardinmeny med flere valg. Jeg hadde Radio, Kalkulator, Bluetooth, Opera, Alarm, Flyprofil, etc. i en hurtigmeny hvor jeg redigerte rekkefølgen alt etter hvor ofte jeg brukte programmene.

 

Når det gjelder strømforbruk så er det helt riktig som moshpit sier; slå av wlan, bluetooth og 3G. Pass også på at ingen andre program er oppe. Tips: Trykk på meny-knappen og sjekk om noen av symbolene har en blå prikk. Med S60 mobiler er det fort gjort å "glemme" å slå av programmer (f. eks. mediaplayer, spill, gps)! For moro skyld startet jeg 20-30 programmer samtidig og tok lang tid å finne alle og avslutte dem igjen. ;)

Endret av UllForEver
Lenke til kommentar
Tror han mente en meny. Istedenfor å bare få opp radio når du trykker til høyre får du valg radio/mp3/video f.eks... Hadde jo vært genialt...
Beklager jeg var litt utydelig. Ja, jeg har skiftet funksjon på høyre valgtast fra Kart til Radio, ettersom jeg ikke bruker GPS så ofte. Poenget var at på Nokia 6233 kunne jeg legge inn en rullgardinmeny med flere valg. Jeg hadde Radio, Kalkulator, Bluetooth, Opera, Alarm, Flyprofil, etc. i en hurtigmeny hvor jeg redigerte rekkefølgen alt etter hvor ofte jeg brukte programmene.

 

Når det gjelder strømforbruk så er det helt riktig som moshpit sier; slå av wlan, bluetooth og 3G. Pass også på at ingen andre program er oppe. Tips: Trykk på meny-knappen og sjekk om noen av symbolene har en blå prikk. Med S60 mobiler er det fort gjort å "glemme" å slå av programmer (f. eks. mediaplayer, spill, gps)! For moro skyld startet jeg 20-30 programmer samtidig og tok lang tid å finne alle og avslutte dem igjen. ;)

 

Jepp. Lurt. Eller man kan holde inne meny-tasten og få opp liste over aktive programmer, og så avslutte de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...