Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Da var telefonen levert på verksted for å få fiksa skjermen. Håper det ikke tar så lang tid. Det beste er at de 3000 jeg betalte for telefonen har jeg fått tilbake på forsikringa, så telefonen vil bare koste det det koster å reparere skjermen. :D For min del.

 

Dette skjønte jeg ikke helt. Du har altså fått for skaden på forsikringa og så reparerer du den? Ga du fra deg IMEI nr/serienr på telefonen når du meldte forsikringsskaden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da var telefonen levert på verksted for å få fiksa skjermen. Håper det ikke tar så lang tid. Det beste er at de 3000 jeg betalte for telefonen har jeg fått tilbake på forsikringa, så telefonen vil bare koste det det koster å reparere skjermen. :D For min del.

 

Dette skjønte jeg ikke helt. Du har altså fått for skaden på forsikringa og så reparerer du den? Ga du fra deg IMEI nr/serienr på telefonen når du meldte forsikringsskaden?

Ødela skjermen ved at den datt ned fra sofaen og ned på teppet. Ringte forsikringsselskapet, fikk det igjen der, med 1500 i egenandel, altså ca 3000 tilbake. Nå reparerer jeg skjermen for ca 1500 eller noe, går ikek på garantien. Ga ikke fra meg noe nummer til forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar

jeg er fortsatt litt usikker på hvor det er best å installere programmer -Internt elle eksternt. På innebygget minnekort elller ekstent kort. Trodde egentlig det innebyggede kortet er raskest opptil en viss grense når det er for mange programmer der. Noen som har forsket ltt på hva denne grensen er? Altså, hvor mye ledig internt minne bør den ha for å gå raskt?

Lenke til kommentar
Da var telefonen levert på verksted for å få fiksa skjermen. Håper det ikke tar så lang tid. Det beste er at de 3000 jeg betalte for telefonen har jeg fått tilbake på forsikringa, så telefonen vil bare koste det det koster å reparere skjermen. :D For min del.

 

Dette skjønte jeg ikke helt. Du har altså fått for skaden på forsikringa og så reparerer du den? Ga du fra deg IMEI nr/serienr på telefonen når du meldte forsikringsskaden?

Ødela skjermen ved at den datt ned fra sofaen og ned på teppet. Ringte forsikringsselskapet, fikk det igjen der, med 1500 i egenandel, altså ca 3000 tilbake. Nå reparerer jeg skjermen for ca 1500 eller noe, går ikek på garantien. Ga ikke fra meg noe nummer til forsikringsselskapet.

 

Godt det da! :) Om de hadde fått IMEI nr og så sett at du bruker telefonen etter at de har erstattet den er det ikke umulig at de hadde blitt en smule forbanna nemlig. Veit ikke om de pleier å sperre IMEI når de erstatter mobiltelefoner jeg, men det burde de jo strengt tatt gjøre.

 

 

@geirandreo:

 

:ohmy:

 

Hva?! Sånn helt uten videre? Min sitter som faen. har ett sånt poppa punkt på den ene olabuksa mi som er bøyd i kanten og den hektet jeg d-paden under når jeg dro telefonen opp av lomma for en ukes tid siden, men det stoppa der lissom. Blir spennende å høre fortsettelsen.

Lenke til kommentar

Har lest litt om batteritiden i forumet her og sett at en annen også hadde hatt problem med at tlf var fullladet på kvelden men gikk ned til en strek i løpet av natta.

Dette skjedde meg også i går. I dag har batteritiden vært veldig dårlig og jeg har måttet lade den i løpet av dagen, selv om den ikke har vært så mye i bruk. Dette er merkelig for tidligere har den holdt i 2 dager.

 

Noen som har tips eller gode råd til dette? :ermm:

(Har sjekket at verken Wlan blåtann 3g eller noe kjører.)

Lenke til kommentar
Ingen programmer som har stått på? Utenom det du nevner altså.

 

Nei så etter og da var det bare kontaktboka som lå i bakgrunnen og den skulle vel ikke dra så mye strøm?

Litt ergelig dette for jeg er ellers veldig godt fornøyd med telefonen. Ingen software eller noe sånt som kan gjøre noe?

Ellers må jeg kanskje kjøpe nytt batteri til den? :(

Lenke til kommentar
Har lest litt om batteritiden i forumet her og sett at en annen også hadde hatt problem med at tlf var fullladet på kvelden men gikk ned til en strek i løpet av natta.

Dette skjedde meg også i går. I dag har batteritiden vært veldig dårlig og jeg har måttet lade den i løpet av dagen, selv om den ikke har vært så mye i bruk. Dette er merkelig for tidligere har den holdt i 2 dager.

 

Noen som har tips eller gode råd til dette? :ermm:

(Har sjekket at verken Wlan blåtann 3g eller noe kjører.)

Er vel meg du refererer til tenker jeg. Det skjedde med min fordi at jeg hadde ikke vendt meg til en smart-telefon ennå, så jeg hadde glemt å avslutte masse programmer. De lå da å "gjæret" i bakgrunnen. Hold inn meny-knappen, så ser du hvilke programmer som er aktive, in case du ikke er sikker på om du har avsluttet alt. Jeg har ihvertfall merket at batteritiden på telefonen har gradvis forbedret seg. I starten slukte den strøm som en løs tøs på Karl Johan, men nå er det veldig stabilisert :)

Lenke til kommentar
Har lest litt om batteritiden i forumet her og sett at en annen også hadde hatt problem med at tlf var fullladet på kvelden men gikk ned til en strek i løpet av natta.

Jeg hadde dette problemet første uken. Batteriet holdt bare i 7-8 timer. Mobilen var død hver eneste morgen hele romjula. Jeg slo av alle programmer og funksjoner (wlan, 3G, bluetooth, gps, etc.), men ingen ting hjalp. Så fant jeg ut at det lå noen filmsnutter på minnekortet som mobilen ikke ville vise (blant annet reklamefilm fra Nokia, tror jeg). Hver gang jeg prøvde å starte dem, hengte telefonen seg opp i et par minutter. Etter at jeg fjernet filmene fungerte mobilen fint (3-4 dager batterilevetid).

 

Tips: Prøv å ta ut minnekortet, eller sette inn et tomt minnekort et par dager.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at når man zoomer inn (f.eks. 25%) på et bilde man har tatt og evnt redigert, så ser det skarpere ut? Det ser krystallklart ut da, men litt uskarpt og "grumsete" ut ellers. Ellers ser noen av bildene som blir tatt litt uskarpe ut på dataen. Har lagt de inn kun ved bruk av standard Windows-"bildeoverføring", ikke PhotoSuite. Har ikke installert CD-progvaren som fulgte med enda. Noen som vet om/tror det vil utgjøre noen forskjell? Vet godt at det i 99% av tilfellene er fotografen som lager de uskarpe bildene... Ikke kameraet.

Endret av martyman1
Lenke til kommentar

@geirandreo:

 

:ohmy:

 

Hva?! Sånn helt uten videre? Min sitter som faen. har ett sånt poppa punkt på den ene olabuksa mi som er bøyd i kanten og den hektet jeg d-paden under når jeg dro telefonen opp av lomma for en ukes tid siden, men det stoppa der lissom. Blir spennende å høre fortsettelsen.

 

Sånn helt uten videre, skulle bare sette den i holderen i bilen, og da så den litt rar ut der den stod, nappen lå igjen i lomma.

 

Den er levert inn i dag på Nokia verksted, skulle være klar innen 10 dager, så nå sitter jeg å venter på sms da...når den kan hentes og om det blir garantisak.

 

Jeg trodde også at min satt fast, ikke har jeg trange lommer heller.

Lenke til kommentar
Så fant jeg ut at det lå noen filmsnutter på minnekortet som mobilen ikke ville vise (blant annet reklamefilm fra Nokia, tror jeg). Hver gang jeg prøvde å starte dem, hengte telefonen seg opp i et par minutter. Etter at jeg fjernet filmene fungerte mobilen fint (3-4 dager batterilevetid).

 

Tips: Prøv å ta ut minnekortet, eller sette inn et tomt minnekort et par dager.

 

 

Hvor fant du disse?

Lenke til kommentar
Så fant jeg ut at det lå noen filmsnutter på minnekortet som mobilen ikke ville vise (blant annet reklamefilm fra Nokia, tror jeg). Hver gang jeg prøvde å starte dem, hengte telefonen seg opp i et par minutter. Etter at jeg fjernet filmene fungerte mobilen fint (3-4 dager batterilevetid).

 

Tips: Prøv å ta ut minnekortet, eller sette inn et tomt minnekort et par dager.

 

 

Hvor fant du disse?

 

Hvor finnes disse? Jeg ikke finne....

Lenke til kommentar

Har også problemer på meldingssiden, at for noen kontakter kommer nummeret opp og ikke kontaktnavnet, hva skyles dette? Noen andre som har oppleved samme problemet?

 

Lurer på hva venstreknappen på Nokia N82 brukes til, den litt lange knappen med en play-figur på...den går hverken å trykkes på eller skyves på...er det bare min telefon som er sånn?

 

Det er vel ikke minnekortdekselet du sikter til?

 

Aha...mulig det! Hvordan få denne ut?

 

Lurer på hva venstreknappen på Nokia N82 brukes til, den litt lange knappen med en play-figur på...den går hverken å trykkes på eller skyves på...er det bare min telefon som er sånn?

 

Det er vel ikke minnekortdekselet du sikter til?

 

Aha, men hvordan får man denne ut?

Lenke til kommentar
Har også problemer på meldingssiden, at for noen kontakter kommer nummeret opp og ikke kontaktnavnet, hva skyles dette? Noen andre som har oppleved samme problemet?

 

Lurer på hva venstreknappen på Nokia N82 brukes til, den litt lange knappen med en play-figur på...den går hverken å trykkes på eller skyves på...er det bare min telefon som er sånn?

 

Det er vel ikke minnekortdekselet du sikter til?

 

Aha...mulig det! Hvordan få denne ut?

 

Lurer på hva venstreknappen på Nokia N82 brukes til, den litt lange knappen med en play-figur på...den går hverken å trykkes på eller skyves på...er det bare min telefon som er sånn?

 

Det er vel ikke minnekortdekselet du sikter til?

 

Aha, men hvordan får man denne ut?

 

Den vippes opp. En liten negl under fliken og vips...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...