Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, er det et kjent problem at telefonen klikker og skrur seg av en gang i mellom(egentlig ganske ofte) ?

 

Jeg har opplevd dette noen ganger og har antatt at ustabiliteten kan skyldes et av programmene jeg installert: Nokia Sports Tracker, Calcium, Route66 Mobile 7, Opera Mini ?

 

Hatt den siden starten av desember og har ikke opplevd det en eneste gang til nå. Har installert Sports Tracker, Multinotater, WorldMate, Screenshot, Theme DIY, Windows Live, Internet Radio, Energy Profiler, Google Maps, Activity Monitor, Device Status, emTube, Shazam iD, SPMark og SignSis + 3-4 spill.

 

Er flink til ikke å ha en hel masse skrot kjørende i bakgrunnen, det hjelper veldig tror jeg. Og så er det superduperdeilig at telefonen har 128 MB ram. :D Kan jo kjøre alt på en gang + navigere herfra til helvete, samtidig som man tar noen ganske ålreite bilder på veien, og det uten at telefonen klikker..

Lenke til kommentar
Hei, er det et kjent problem at telefonen klikker og skrur seg av en gang i mellom(egentlig ganske ofte) ?

 

Jeg har opplevd dette noen ganger og har antatt at ustabiliteten kan skyldes et av programmene jeg installert: Nokia Sports Tracker, Calcium, Route66 Mobile 7, Opera Mini ?

 

Hatt den siden starten av desember og har ikke opplevd det en eneste gang til nå. Har installert Sports Tracker, Multinotater, WorldMate, Screenshot, Theme DIY, Windows Live, Internet Radio, Energy Profiler, Google Maps, Activity Monitor, Device Status, emTube, Shazam iD, SPMark og SignSis + 3-4 spill.

 

Er flink til ikke å ha en hel masse skrot kjørende i bakgrunnen, det hjelper veldig tror jeg. Og så er det superduperdeilig at telefonen har 128 MB ram. :D Kan jo kjøre alt på en gang + navigere herfra til helvete, samtidig som man tar noen ganske ålreite bilder på veien, og det uten at telefonen klikker..

 

Bjørnar, har du alt installert i minnet? Går det litt tregere å ha det installert på minnekortet? Jeg har Route66 installert på minnekortet, men skulle kanskje ha installert det i det internet minnekortet (tar ca. 22 Mb da..)

 

Og vet du om det er en måte å kvitte seg med Nokia Maps som ligger i minnet?

Lenke til kommentar
Hei, er det et kjent problem at telefonen klikker og skrur seg av en gang i mellom(egentlig ganske ofte) ?

 

Jeg har opplevd dette noen ganger og har antatt at ustabiliteten kan skyldes et av programmene jeg installert: Nokia Sports Tracker, Calcium, Route66 Mobile 7, Opera Mini ?

 

Hatt den siden starten av desember og har ikke opplevd det en eneste gang til nå. Har installert Sports Tracker, Multinotater, WorldMate, Screenshot, Theme DIY, Windows Live, Internet Radio, Energy Profiler, Google Maps, Activity Monitor, Device Status, emTube, Shazam iD, SPMark og SignSis + 3-4 spill.

 

Er flink til ikke å ha en hel masse skrot kjørende i bakgrunnen, det hjelper veldig tror jeg. Og så er det superduperdeilig at telefonen har 128 MB ram. :D Kan jo kjøre alt på en gang + navigere herfra til helvete, samtidig som man tar noen ganske ålreite bilder på veien, og det uten at telefonen klikker..

 

Bjørnar, har du alt installert i minnet? Går det litt tregere å ha det installert på minnekortet? Jeg har Route66 installert på minnekortet, men skulle kanskje ha installert det i det internet minnekortet (tar ca. 22 Mb da..)

 

Og vet du om det er en måte å kvitte seg med Nokia Maps som ligger i minnet?

 

Hvorfor har du installert Signsis? Dette trenger man vel bare for å signere applikasjoner på en PC?

Lenke til kommentar
Bjørnar, har du alt installert i minnet? Går det litt tregere å ha det installert på minnekortet? Jeg har Route66 installert på minnekortet, men skulle kanskje ha installert det i det internet minnekortet (tar ca. 22 Mb da..)

 

Og vet du om det er en måte å kvitte seg med Nokia Maps som ligger i minnet?

 

Har installert mest mulig på minnekortet jeg, også de spillene og annet som lå på internminnet når jeg fikk telefonen. Merker ingen ytelsesforskjell. For meg har dette bare blitt en vane helt fra jeg hadde 6680, telefonene har alltid virket litt kvikkere og vesentlig mer stabile når internminnet har fått ligge urørt. Har forøvrig et 8GB Sandisk kort, det oppleves som mye kvikkere enn kortet som følger med telefonen.

 

Hvorfor har du installert Signsis? Dette trenger man vel bare for å signere applikasjoner på en PC?

 

Har SignSis til S60 v3. Laster ned mye via telefon, og da er det greit å kunne signe på telefonen så slipper man å gå innom en pc for å gjøre det. :) Gjør mer og mer direkte på telefonen merker jeg. Har ikke fått testet det enda, men tenkte jeg skulle prøve i dag. Trenger .key og .cer filer fra Symbian da, sliter litt med å få reget meg de rette stedene, får aldri no mail i retur. :(

 

 

EDIT:

Har ikke funnet noen måte å kvitte meg med Nokia Maps. Gjetter Y-browser (evt filbehandler på pc) og fjerning via systemmappene er eneste løsning.

 

EDIT 2: Har nå 116 MB ledig minne på telefonen forresten. Husker ikke hva det var til å begynne med jeg.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Husker ikke om jeg fikk noe svar sist jeg spurte, men hva slags kart er det egentlig man trenger å laste ned? Får man raskere, mer detaljert kart hvis man laster ned og betaler for dem? Mobilen drar jo greit opp en kjørerute fra Norge til Spania - man kan til og med kjøre en animasjon av ruten - i 50 km/t...

Lenke til kommentar
Husker ikke om jeg fikk noe svar sist jeg spurte, men hva slags kart er det egentlig man trenger å laste ned? Får man raskere, mer detaljert kart hvis man laster ned og betaler for dem? Mobilen drar jo greit opp en kjørerute fra Norge til Spania - man kan til og med kjøre en animasjon av ruten - i 50 km/t...

 

Du må laste ned kart for områdene du skal navigere eller se på. Du kan la mobilen gjøre dette eller du kan laste ned kartene ved hjelp av pc`en, fordelen er at du slipper å gjøre dette med telefonen og det blir billgere.

Lenke til kommentar
Og hvis man laster de ned via pcen og driter i stemmestyringen koster det ingen ting for navigeringen sant?

 

Vanskelig å forstå dette virker det som.

Navigeringen koster, skal du navigere med Nokia Maps må du kjøpe lisens, og der er stemmestyringen inkludert.

 

nei, så vidt jeg har forstått her så virker ikke GPSen uten å installere stemmenavigering og betaling.

 

GPS`en fungerer uansett, men navigeringen fungerer ikke.

 

Altså, du får ikke piler og veibeskrivelsen opp uten å betale.

Lenke til kommentar

Hos meg fungerer stemmestyringen og navigeringen helt fint uten at jeg har kjøpt lisens. I går kveld zoomet jeg meg midt ned i Barcelona og valgte "Rute fra". Så zoomet jeg helt ned på gatenivå i Roma (Piazza Navone) og valgte "Rute til". Så valgte jeg "Vis rute", deretter valgte jeg "Kjør animasjon" og mobilkvinnen hopper tilbake til Barcelona og sier "Kjør 20 meter, ta til venstre, kjør 300 meter, ta andre vei til høyre i rundkjøringen, hold til høyre og kjør inn på første motorvei". Hele tiden beveger kartet seg og jeg kan følge med på hvor vi kjører.

 

Forstår det slik at kartet blir lastet ned når jeg velger "Vis rute" (tar cirka et minutt å hente Barcelona-Roma). Dette gjør jeg gjennom WLAN som jeg har hjemme. Mobilen vil ikke hente ruten hvis jeg ikke har WLAN-dekning. Jeg regner med at hvis jeg laster ned Nokia Maps og installerer dem så slipper mobilen å hente informasjon fra Internett hver gang den skal beregne en rute? Håper bare ikke kvinnen forsvinner; hun virket veldig glad for å bli med på tur!

Lenke til kommentar
Hei, er det et kjent problem at telefonen klikker og skrur seg av en gang i mellom(egentlig ganske ofte) ?

 

Jeg har opplevd dette noen ganger og har antatt at ustabiliteten kan skyldes et av programmene jeg installert: Nokia Sports Tracker, Calcium, Route66 Mobile 7, Opera Mini ?

 

Hatt den siden starten av desember og har ikke opplevd det en eneste gang til nå. Har installert Sports Tracker, Multinotater, WorldMate, Screenshot, Theme DIY, Windows Live, Internet Radio, Energy Profiler, Google Maps, Activity Monitor, Device Status, emTube, Shazam iD, SPMark og SignSis + 3-4 spill.

 

Er flink til ikke å ha en hel masse skrot kjørende i bakgrunnen, det hjelper veldig tror jeg. Og så er det superduperdeilig at telefonen har 128 MB ram. :D Kan jo kjøre alt på en gang + navigere herfra til helvete, samtidig som man tar noen ganske ålreite bilder på veien, og det uten at telefonen klikker..

 

Hm, dette skjer nesten hver dag for meg, og jeg har nesten aldri flere program kjørende samtidig ...

Lenke til kommentar

Volumknappene på handsfree fungerer selv om tastelåsen er aktivert. Det er sikkert en eller annen grunn til at det er slik. Generelt syns jeg denne mobilen er genialt oppbygd.

 

Minnebrikker; jeg leste et eller annet sted at dagens standard går opp til 32 Gb. Hvis det stemmer så begynner man å nærme seg pc-kapasitet. Foreløpig er 2 Gb mer enn nok for meg!

 

Kart; det ligger kart over hele Norden på mobilen. Selv om den gir beskjed om at det ikke finns Internettilkobling så kan jeg zoome inn på alle nordiske byer. Andre steder i Europa virker det som jeg må ha WLAN-dekning (f. eks. London, Paris) for å se. De stedene jeg har vært allerede, ligger lagret (Barcelona, Roma, etc.).

Lenke til kommentar
Hei, er det et kjent problem at telefonen klikker og skrur seg av en gang i mellom(egentlig ganske ofte) ?

 

Jeg har opplevd dette noen ganger og har antatt at ustabiliteten kan skyldes et av programmene jeg installert: Nokia Sports Tracker, Calcium, Route66 Mobile 7, Opera Mini ?

 

x x x x x

 

Er flink til ikke å ha en hel masse skrot kjørende i bakgrunnen, det hjelper veldig tror jeg. Og så er det superduperdeilig at telefonen har 128 MB ram. :D Kan jo kjøre alt på en gang + navigere herfra til helvete, samtidig som man tar noen ganske ålreite bilder på veien, og det uten at telefonen klikker..

 

Hehe, det var en spenstig formulering :)

 

Nå forventes vel ikke kart over Helvete til nedlasting fra Nokia med det første, men det er da saktens muligheter å laste ned kart over land her på jorda, der livet er for kjipt for tiden. Kenya, for eksempel.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...