Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Få ting som irriterer meg med telefonen:

 

Den dedikerte "klipput/inn-knappen" er fjernet.

Nettleseren er lite brukervenlig for wap, i forhold til N73 som hadde 2nettlesere.

 

Bortset fra dette er det den beste telefonen jeg har sett. Gleder meg til og teste garmin til helgen :p

"Blyant" knappen er fjernet, men funksjonen lever fortsatt ;) Også i N82 om du ikke visste det :)

Lenke til kommentar
Hmm hvordan overfører jeg videofiler til telefonen? Må jeg ha et program til å konvertere filene? Noen gratis å anbefale?

 

 

Hvis filen er i et format som kan avspilles på telefonen, kan du overføre den i USB-modus.

 

Dersom du vil konvertere video-formatet, og evt. komprimere filstørrelsen:

 

Nokia Video Manager kan hentes gratis fra Nokias hjemmesider, og tar seg av konvertering og opplasting til telefonen. Jeg har kun prøvd den, og film på mobilen ble det.

 

Jeg hadde en Tom & Jerry-film i mpg-format, som programmet konverterte til mp4. Filstørrelsen ble redusert fra 49,2 MB til 30,1 MB.

Lenke til kommentar

Jupp, er enig i det. Rykter skal ha det til at plassen egentlig var tiltenkt for en sensor som førte til at man f. eks. kunne navigere seg gjennom menyene ved å bevege tommelen i sirkler over navigasjonsknappen. Den ble imidlertid fjernet i siste liten, noe som ettelot seg dette tomrommet. Vet ikke om det er hold i ryktene, men det virker plausibelt nok.

Lenke til kommentar
Skjønner. En grei løsning på tur kan jo være å få noen andre i bilen til å hjelpe til med å være 'kartleser/navigatør' og følge med på GPS'en og gi deg retningsanvisninger når det trengs.

 

Tror ikke du forsto helt. Jeg får ikke til å bruke gps'en til å navigere meg uten å betale for stemmestyring. Hvordan gjør jeg dette?

 

 

Det går ikke.

 

Da har jeg misforstått en hel del. Er det ikke mulig å se fart osv heller uten å navigere?

 

Kart programmet som følger med N82 må jo være det dårligeste som finnes. Ihvertfall det dårligste jeg har prøvd på en mobil.

Kan du utdype det litt mer? Det er jo ikke et "kartprogram", det er GPS-program, beregnet for navigasjon.

 

::

 

Man kan slå av UMTS ved å gå inn på instillinger->generell->telefon->nettverk->nettverksmodus.

Lenke til kommentar

Er dødsfornøyd med min nye Noknia n82, eneste "svakheten" foreløpig er batteriet. Blir dette merkbart bedre etter noen oppladninger? Min var fullladet for første gang kl 19.00 i går kveld og har bare en strek igjen nå... Har riktignok brukt den veldig mye, men håper den blir litt bedre =)

 

Red: Går det ann å få kontaktene til å vises som fornavn, etternavn i inboksen for meldinger også? Har mange jeg har foklaringer bak f.eks Carina jobb :-) som vises som Carina jobb :-) i telefonboken, men blir :-)jobb Carina i inboksen, noe som er litt teit... Noen tips?

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar
Er dødsfornøyd med min nye Noknia n82, eneste "svakheten" foreløpig er batteriet. Blir dette merkbart bedre etter noen oppladninger? Min var fullladet for første gang kl 19.00 i går kveld og har bare en strek igjen nå... Har riktignok brukt den veldig mye, men håper den blir litt bedre =)

 

Red: Går det ann å få kontaktene til å vises som fornavn, etternavn i inboksen for meldinger også? Har mange jeg har foklaringer bak f.eks Carina jobb :-) som vises som Carina jobb :-) i telefonboken, men blir :-)jobb Carina i inboksen, noe som er litt teit... Noen tips?

Jadda, det går det vet du.

Menu > Contactlist > Options > Settings ;)

 

Og ja, jeg har ihvertfall merket at batteriet gradvis har blitt bedre etter en del ladinger :)

Lenke til kommentar
Hadde håpet man kunne redigere kontaktene sine gjennom pc suite, men klarer ikke å se at dette er mulig?? Alternativet er vel å gjøre endringene i outlook med tilhørende sync?

Jo, det går fint å redigere kontaktene fra PC Suite. Bare å dobbeltklikke på kontakten du vil endre. Det går også fint å synkronisere mot Outlook. Pass på å oppgi hvem som skal bestemme hvis kontaktene ligger både i Outlook og på mobilen. Du kan også velge å bare sende informasjonen èn vei.

Lenke til kommentar
Red: Går det ann å få kontaktene til å vises som fornavn, etternavn i inboksen for meldinger også? Har mange jeg har foklaringer bak f.eks Carina jobb :-) som vises som Carina jobb :-) i telefonboken, men blir :-)jobb Carina i inboksen, noe som er litt teit... Noen tips?

Hvorfor legger du ikke inn nummeret som et jobb-nummer isteden for å faktisk skrive "jobb" som etternavn? Dette er jo gamlemåten :)

 

Rediger kontakten og velg "Legg til detalj" så kan du legge til jobb- og privatnummer. Da slipper du hele problemstillingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...