Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Ble litt overrasket over batteritiden nå, tidligere har batteriet vart i ca 1 - 1 og halv dag. Da ladet jeg alltid telefonen til det sto at den var fulladet og tok så ut ledningen. Men i går lot jeg den lade hele natten og i dag har jeg tatt ca 50 bilder, filmet i ca 10 min og vert på msn via wifi i 5 timer å den har enda ikke gått ned et hakk i batteri :hmm:

 

Det er rett og slett det at batteriet nå har oppnådd full kapasitet, noe som det trengs minst 4 ladinger til. Min telefon varer i omentrent 5 dager nå før den må lades.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen andre her som sliter med content copier på nokia pc suite? Kobler til N82 og så prøver jeg å ta en sikkerhetskopi av minnekortet og telefonen. Men får bare feilmeldingen at det har oppstått en feil og at jeg må slå av og på mobitelefonen og content copier og prøve igjen. og hvis ikke det fungerer restarte PC-en. Men det fungerer heller ikke. Noen tips?

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat fått meg N82. Tidligere hadde jeg N73. I mine øyne virker skjermen på N73 bedre. Den virker mer lyssterk og "skarp". (Lysstyrken er på maks på begge). Noen som har merket det samme eller det motsatte?

 

Jeg er heller ikke helt fornøyd med navigasjonstastene eller "joysticken". Det er fort gjort å klikke på knappen i midten når man skal trykke opp- eller ned-knappen.

 

Og hvor er egentlig knappen som man holder nede når man f.eks merker tekst eller merker flere bilder/meldinger etc?

 

Helt subjektivt sett liker jeg designet på N73 bedre. N73 er pen og elegant, mens N82 har et litt plastikk-look.

 

Jeg har lagt inn Nokia Sports Tracker og oppdatert den til versjon 1.67 (27-12-2007). Tok en joggetur i dag og brukte Sports Tracker. Alt virket bra inntil jeg skulle åpne "Training Diary". Da krasjer programmet og avslutter. Etter å ha forsøkt 3-4 ganger krasjet hele telefonen og restartet. Noen som har opplevd det samme?

 

I tillegg forsøker Sports Tracker å koble opp mot Internett hver gang det startes selv om jeg har valg "None" på "access point" og "no" på "check for updates".

 

Ellers når det gjelder funksjonalitet (kamera, gps, wlan,tv-out) er jeg kjempegodt fornøyd. :D

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat fått meg N82. Tidligere hadde jeg N73. I mine øyne virker skjermen på N73 bedre. Den virker mer lyssterk og "skarp". (Lysstyrken er på maks på begge). Noen som har merket det samme eller det motsatte?

 

Jeg er heller ikke helt fornøyd med navigasjonstastene eller "joysticken". Det er fort gjort å klikke på knappen i midten når man skal trykke opp- eller ned-knappen.

 

Og hvor er egentlig knappen som man holder nede når man f.eks merker tekst eller merker flere bilder/meldinger etc?

 

Helt subjektivt sett liker jeg designet på N73 bedre. N73 er pen og elegant, mens N82 har et litt plastikk-look.

 

Jeg har lagt inn Nokia Sports Tracker og oppdatert den til versjon 1.67 (27-12-2007). Tok en joggetur i dag og brukte Sports Tracker. Alt virket bra inntil jeg skulle åpne "Training Diary". Da krasjer programmet og avslutter. Etter å ha forsøkt 3-4 ganger krasjet hele telefonen og restartet. Noen som har opplevd det samme?

 

I tillegg forsøker Sports Tracker å koble opp mot Internett hver gang det startes selv om jeg har valg "None" på "access point" og "no" på "check for updates".

 

Ellers når det gjelder funksjonalitet (kamera, gps, wlan,tv-out) er jeg kjempegodt fornøyd. :D

 

 

Jeg har hatt mange telefoner, der utseendet har vært flott, men telefonens egenskaper har vært opp og ned. På N82 er det motsatt. Jeg liker ikke utseendet særlig, spesielt fronten. Faen for noe sølvplastikk! Men egenskapene er topp. Har aldri hatt en telefon som har kunnet gjøre så mye. Og så har den både GPS og et konge kamera.

Lenke til kommentar
Det er altså anbefalt å la telefonen være i laderen flere timer etter den sier at den er full-ladet? Slik som Maxxi sier?

 

På ingen måte, er den fulladet så er den fulladet. Det som han opplevde var bare at batteriet fikk sin fulle kapasitet etter den ladingen. Det kan skje sånn plutselig, eller det kan merkes gradvis.

På min N95 merket jeg det plutselig etter jeg hadde ladet telefonen, på min N82 så har jeg merket det gradvis at batteritiden har blitt bedre.

Lenke til kommentar

Noen som har merket noe svakheter med skjermen? Min skjerm ble ødelagt etter en dag, dvs. la inn et par programmer, gikk ut en tur, tok den opp fra lomma for å sjekke klokka og da var skjermen ødelagt (dvs. helt svart med noen mystiske røde striper)??? Har ikke rukket å miste den i bakken engang :p Kun hatt den liggende på et bord eller i lomma mi. Sender den i retur til komplett imorra :cry: Håper jeg får ny, helt klart den beste mobilen jeg har hatt! Regner med at jeg bare hadde uflaks med den jeg fikk.

Lenke til kommentar
Noen som har merket noe svakheter med skjermen? Min skjerm ble ødelagt etter en dag, dvs. la inn et par programmer, gikk ut en tur, tok den opp fra lomma for å sjekke klokka og da var skjermen ødelagt (dvs. helt svart med noen mystiske røde striper)??? Har ikke rukket å miste den i bakken engang :p Kun hatt den liggende på et bord eller i lomma mi. Sender den i retur til komplett imorra :cry: Håper jeg får ny, helt klart den beste mobilen jeg har hatt! Regner med at jeg bare hadde uflaks med den jeg fikk.

 

 

Kanskje dette hjelper:

 

Slå av telefonen, ta ut batteriet, sett det tilbake, og start telefonen.

 

Noe annet er sikkert ikke mulig, dersom du ikke får skjemen opp å gå. Ellers kunne du resatt telefonen, eller prøvd å intallere firmwaren på nytt.

 

Dersom du skulle få skjermen opp å gå igjen, avinstaller i hvert fall de programmene du la inn.

Lenke til kommentar
Noen som har merket noe svakheter med skjermen? Min skjerm ble ødelagt etter en dag, dvs. la inn et par programmer, gikk ut en tur, tok den opp fra lomma for å sjekke klokka og da var skjermen ødelagt (dvs. helt svart med noen mystiske røde striper)??? Har ikke rukket å miste den i bakken engang :p Kun hatt den liggende på et bord eller i lomma mi. Sender den i retur til komplett imorra :cry: Håper jeg får ny, helt klart den beste mobilen jeg har hatt! Regner med at jeg bare hadde uflaks med den jeg fikk.

 

 

Kanskje dette hjelper:

 

Slå av telefonen, ta ut batteriet, sett det tilbake, og start telefonen.

 

Noe annet er sikkert ikke mulig, dersom du ikke får skjemen opp å gå. Ellers kunne du resatt telefonen, eller prøvd å intallere firmwaren på nytt.

 

Dersom du skulle få skjermen opp å gå igjen, avinstaller i hvert fall de programmene du la inn.

 

 

Takk for tips CellularDude:) har prøvd alt dette, men virker bare som om skjermen er helt død (kommer opp noen farga striper inni mellom), men tastatur osv. lyser. Programmene jeg la inn var sportstracker og activity monitor, samt det programmet som gjør at du kan bruke blitzen som lommelykt. Noen som har noe erfaring med komplett.no i slike situasjoner? er de kjappe med å fikse osv. eller må jeg regne med lang ventetid på verksted osv.?

Lenke til kommentar

Hei..

Har nå hatt N82 i noen uker, meget godt fornøyd sål angt.

Men i går så tenkte jeg at jeg skulle prøve å connecte mobilen via hjemmenettverket for enkel filveksling mellom mob og pc, og det ble ei større nøtt enn forventet. Kjørte veiviseren på mobilen og den fant pcn,dukket også opp upnp boks på pcn min. "Jess" tenkte jeg, men det jeg ikke hadde lest så aaaltfor mye om er at man må(?) ha innstallert Home Media Server(simplecenter).Må man det igrunn?

Så lastet jeg ned en trial fra hjemmesiden,installerte det,progget fant mobilen min og omvendt. Prøvde så og starte bildefremvisning via hjemmenettverket, og joda, det virket! MEN, noe jeg ikke får til er og sende bilder,musikk fra mobil til pc. Upnp er enabla i routeren(SMC). Windows brannmur er disablet. Og de rette portene må da være åpen, ellers hadde det vel ikke gått med bildefremvisning? Har lest en del tutorials uten hell. Så noen her som har noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...