Gå til innhold

Mass Effect - Nye herligheter


Gorthaur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spilt spillet litt. Herlig grafikk og nydelige cutscenes og samtaler men jeg ble skuffet over "fightinga". Ganske tamt egentlig. Våpnene er litt trege og ikke akkurat top notch. Det er sykt mye å oppgradere og holde styr på. Nesten _litt_ for mye. Skal spille litt mer før jeg uttaler meg skikkelig men spillet er jo for all del fantastisk!

Lenke til kommentar
Har spilt spillet litt. Herlig grafikk og nydelige cutscenes og samtaler men jeg ble skuffet over "fightinga". Ganske tamt egentlig. Våpnene er litt trege og ikke akkurat top notch. Det er sykt mye å oppgradere og holde styr på. Nesten _litt_ for mye. Skal spille litt mer før jeg uttaler meg skikkelig men spillet er jo for all del fantastisk!

Når er jo oppgradering av armor, våpen, og skills grunnleggende elementer av et RPG. Mass Effect er ikke et tredjepersons skytespill, men et RPG med skytelementer. Viktig å ta spillet for hva det er og ikke er.

Lenke til kommentar
Har spilt spillet litt. Herlig grafikk og nydelige cutscenes og samtaler men jeg ble skuffet over "fightinga". Ganske tamt egentlig. Våpnene er litt trege og ikke akkurat top notch. Det er sykt mye å oppgradere og holde styr på. Nesten _litt_ for mye. Skal spille litt mer før jeg uttaler meg skikkelig men spillet er jo for all del fantastisk!

Når er jo oppgradering av armor, våpen, og skills grunnleggende elementer av et RPG. Mass Effect er ikke et tredjepersons skytespill, men et RPG med skytelementer. Viktig å ta spillet for hva det er og ikke er.

 

Du har nok rett, men jeg er en liten shooter-type gamer så jeg stiller vel egentlig alltid noen krav til en god shooter i alle spill som er orientert "den veien". Men Mass Effect er et herlig, banebrytende og et godt teknisk utført spill. Nå skal jeg spille mer!

 

Og ja, Mass Effect er sonefritt.

Lenke til kommentar

Det er uten tvil høstens store høydare - dette spillet har gitt meg en "a-ha opplevelse", og det har jeg savnet en stund. Bombinga i COD4 - på singelplayer delen ga også en god feeling, men denne her sitter i hele tiden. Men det er trossalt et konsentrert singenplayerspill - og vinner på det.

Kjenner at følelsen fra KotoR fremdeles sitter i. Da vet du at du er på øverste nivå.

 

Fy søren så mange bra som har komt i det siste, og dette er kirsebæret på toppen av kremkaka.

Lenke til kommentar
Se til å komme med noen inntrykk da ! hvordan er spillet ? :D

 

Har nå klokket inn snaue 15 timer av Mass Effect (lvl 14 Infiltrator). Vil bare si at dette utvilsomt lever opp til hypen, det er alt man kan ønske seg av en sci-fi rpg. Føler det litt som at jeg spiller KOTOR med bedre grafikk, minus "the Force".

Spillet slår meg dog som litt i overkant komplisert. Instruksjonsboken som følger med er like tynn som resirkulert toalettpapir og "Codex'en" i spillet er i overkant vanskelig å finne rundt i (der hvor det meste er forklart, i lange tunge setninger ..). Det er mildt sagt ekstremt mye å holde styr på her.

Jeg forstår feks. ennå ikke hvordan det er med tidstellerne på skills og healing, samt en drøss med andre ting - dette lærer jeg vel etterhvert.

Samtidig merker jeg at Xboxen på langt nær er kraftig nok til å dra grafikken flytende, man dropper ofte ned i faretruende lav framerate når effekter som vær/vind og lys står på som maks på de forskjellige planetene (og det gjør det OFTE, spillet ser mildt sagt knallbra ut!).

 

Men, jeg klager ikke - no way josè. Mass Effect er helt klart alt jeg hadde håpet på! Utvilsomt det beste Xbox360 spillet jeg har spilt så langt.

Lenke til kommentar

Siteringsknappen funka ikke, så here we go:

 

Jakoozie: "Liker ikke dette jeg hører om frameraten. Flere som sier den er dårlig, noe som trist ettersom god flyt er veldig viktig for meg."

 

Lygre: Det med frameraten ødelegger ikke for spillbarheten syns jeg. Jeg har spilt ME i over 30 timer nå, og historien, gameplay, utforsking osv. gjør at jeg hele tiden vil finne ut mer/komme meg videre. Det at grafikken detter ned etter loading ødelegger ikke noe særlig da syns jeg.

Endret av Lygre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...