Gå til innhold

Mass Effect - Nye herligheter


Gorthaur

Anbefalte innlegg

Ein veit at eit spel som faktisk gir deg dårleg samvit, eller får deg til å bli småtrist gjer noko veldig rett.

Det er ytterst sjeldan, at eit spel klarar å dra fram slike kjensler i meg.

Hehe, herlig! :) Husker enda fra første planeten i Kotor at det var en gammel mann som skyldte en del penger til en lånehai. Han ble presset opp i et hjørne av to torpedoer som skulle ta livet av han, og jeg fikk muligheten til å hjelpe han eller la være. Den ene gangen jeg lot være var så trist at jeg måtte slå av spillet en stund - fikk en skikkelig uggen følelse i magen :)

Om BioWare har klart det samme me ME, blir jeg ekstatisk :D

 

kjenner meg igjen der jeg og! jeg hjalp han, hadde ikke samvittighet til å la vær ;) Er vel et av de eneste spillene som har fått emg til å faktisk tenke over det jeg gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<a href="http://xbox360.ign.com/articles/833/833640p1.html" target="_blank">http://xbox360.ign.com/articles/833/833640p1.html</a>

 

konge spill som kommer :D

 

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=87875

 

Ganske gode karakterer vil jeg si att det har fått :)

 

Så flott da..:D

Gleder meg sykt til fredagen

 

 

http://xbox360.gamespy.com/xbox-360/mass-e...t/836239p1.html

 

Hos meg funker alle linkene

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Har spilt det i ~17 timer nå, og er blitt level 37 Soldier (med spesialisering, men jeg vil ikke spoile noe). Spillet er veldig, veldig bra.

 

Positivt

Stemningen. Fra første stund.

Musikken er knallbra

Spillet ser utrolig bra ut

Historien er veldig god

Hovedpersonen snakker!

Taktiske kamper

 

Negativt

Teksturer som popper opp (skjer hele tiden)

Lav framerate altfor ofte

Spillet stopper innimellom opp for å loade (mens man går feks, irrirterende)

Å utforske planeter som ikke har noen by, blir kjedelig i lengden (men gir mye xp og penger!)

 

Spillet har sugd meg inn, og det er veldig vanskelig å legge fra seg. De tekniske tingene irriterer, men kommer allikevel ikke i veien for en storartet opplevelse. Jeg har i grunn ikke gjort så mye av hovedoppdragene, men det jeg har sett så langt er veldig bra. Kanskje derfor jeg begynner å bli lei av å utforske planeter..

 

Når man gjør sideoppdrag får man veldig mye penger etter hvert. Jeg har over 3 millioner, og en achievement er å få 1 million (den heter Rich..).

Lenke til kommentar
IGN fremstår som velvillige PR-dukker når de gir spillet 9.4 på tross av dårlig AI, lav framerate, clipping og teksturproblemer. Eurogamer er mer nøkterne.

Ikke bare IGN som gir en så høy karakter.

 

GT nevner også problemer med framerate and andre grafiske problemer, men mener at dette ikke er et hinder i selve gameplay'et, og at det derfor kan tilgis. Så det bunner vel i grunn hva anmelderen synes er viktig.

Lenke til kommentar
IGN fremstår som velvillige PR-dukker når de gir spillet 9.4 på tross av dårlig AI, lav framerate, clipping og teksturproblemer. Eurogamer er mer nøkterne.

Ikke bare IGN som gir en så høy karakter.

 

GT nevner også problemer med framerate and andre grafiske problemer, men mener at dette ikke er et hinder i selve gameplay'et, og at det derfor kan tilgis. Så det bunner vel i grunn hva anmelderen synes er viktig.

 

Ja, jeg registrer at det er flere som er i overkant rause her. Det er klart et spill kan være bra på tross av tekniske feil, men flere anmeldere sier Mass Effect er veldig buggy. Sånt blir fort slitsomt. Men kanskje enda verre: På Mass Effect-forumet sies det at valgene man tar underveis ikke betyr noe særlig for hvordan spillet utfolder seg, med unntak av sluttsekvensen. Da kan man jo spørre seg om vi har å gjøre med et vellykket rollespill. Valgene er jo det som definerer sjangeren.

Lenke til kommentar

Likte ikke den 8 rn fra Eurogamer, har veldig tiltro til europeiske EG. Ofte mere edruelige iforhold til anmeldelsene fra div. amerikanske gamesites.

Men er allikevel spent på hva Gamespot melder.

 

Minusene som har gått igjen på framerate, glitches og andre tekniske svakheter lar seg kanskje rette opp til noe mere tilfredsstillende på en patch eller to også...? Aner meg at Microsoft har presset frem dette til release nå før jul.

Endret av Dec
Lenke til kommentar
På Mass Effect-forumet sies det at valgene man tar underveis ikke betyr noe særlig for hvordan spillet utfolder seg, med unntak av sluttsekvensen. Da kan man jo spørre seg om vi har å gjøre med et vellykket rollespill. Valgene er jo det som definerer sjangeren.

 

Tja, nå har jo ikke ME vært tilgjenglig ute blandt folk så lenge at folk har fått spillt igjennom spillet flere ganger. Så sånn sett kan man vel egentlig ikke vite om man hadde gjort andre valg i en situasjon hadde gitt en annen spillopplevelse.

Lenke til kommentar
På Mass Effect-forumet sies det at valgene man tar underveis ikke betyr noe særlig for hvordan spillet utfolder seg, med unntak av sluttsekvensen. Da kan man jo spørre seg om vi har å gjøre med et vellykket rollespill. Valgene er jo det som definerer sjangeren.

 

Dette høres jo litt kjedelig ut etter at alt det fine vi har fått servert fra utvikler og spillpresse. Men det er vel ikke så veldig forskjellig fra tidligere Bioware spill når alt kommer til alt. Valgene vi tok avgjorde om vi var onde eller gode noe som igjen ga litt forskjellig dialog og forskjellig sluttsekvenser.

 

Får litt den samme følsen som når radiant A.I ikke helt levde opp til forventningene. Men det spilte ingen rolle for spillet handlet ikke om den kunstige inteligensen.

 

Kan noen forresten huske noen rollespill hvor valgene gir noen særlig konsekvenser?

Lenke til kommentar
På Mass Effect-forumet sies det at valgene man tar underveis ikke betyr noe særlig for hvordan spillet utfolder seg, med unntak av sluttsekvensen. Da kan man jo spørre seg om vi har å gjøre med et vellykket rollespill. Valgene er jo det som definerer sjangeren.

 

Tja, nå har jo ikke ME vært tilgjenglig ute blandt folk så lenge at folk har fått spillt igjennom spillet flere ganger. Så sånn sett kan man vel egentlig ikke vite om man hadde gjort andre valg i en situasjon hadde gitt en annen spillopplevelse.

 

 

Kanskje du har rett. Samtidig ville det ikke overraske meg om det er folk som har spilt gjennom både tre og fire ganger. Hos K-Mart har spillet visstnok vært i salg i to uker. En annen ting som skuffer anmelderne er manglende variasjon mellom planetene. IGN sier for eksempel at disse er mer eller mindre kopier av hverandre, og at tilesets eller teksturer er alt som skiller.

 

 

Kan noen forresten huske noen rollespill hvor valgene gir noen særlig konsekvenser?

 

Baldur's Gate-serien ga iallfall meg den opplevelsen, men det kan være hukommelsen spiller meg et puss. Fallout-serien bør vel også nevnes her.

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar
På Mass Effect-forumet sies det at valgene man tar underveis ikke betyr noe særlig for hvordan spillet utfolder seg, med unntak av sluttsekvensen. Da kan man jo spørre seg om vi har å gjøre med et vellykket rollespill. Valgene er jo det som definerer sjangeren.

 

Tja, nå har jo ikke ME vært tilgjenglig ute blandt folk så lenge at folk har fått spillt igjennom spillet flere ganger. Så sånn sett kan man vel egentlig ikke vite om man hadde gjort andre valg i en situasjon hadde gitt en annen spillopplevelse.

 

Kanskje du har rett. Samtidig ville det ikke overraske meg om det er folk som har spilt gjennom både tre og fire ganger. Hos K-Mart har spillet visstnok vært i salg i to uker. En annen ting som skuffer anmelderne er manglende variasjon mellom planetene. IGN sier for eksempel at disse er mer eller mindre kopier av hverandre, og at tilesets eller teksturer er alt som skiller.

 

Hvorfor bruker du så mye energi på å fremstille Mass Effect som et dårlig spill? Vi som skriver i denne tråden er stort sett allerede overbevist om at ME er et knallspill.

Lenke til kommentar
Hvorfor bruker du så mye energi på å fremstille Mass Effect som et dårlig spill? Vi som skriver i denne tråden er stort sett allerede overbevist om at ME er et knallspill.

 

Mye energi? Jeg synes det er greit å komme med disse synspunktene for å nyansere bildet av Mass Effect. Meningene blant de som har prøvd spillet er sprikende, og det kan da umulig skade å opplyse om hvorfor? Ikke har jeg vært usaklig, og ikke har jeg vært høylydt. Jeg har heller ikke påstått at Mass Effect er dårlig, bare antydet at det muligens ikke lever opp til all hypen. La meg i stedet snu spørsmålet ditt på hodet: Hvis du allerede har bestemt deg for at Mass Effect er kjempebra, hvorfor gidder du i det hele tatt å lese anmeldelser eller andres meninger?

 

PS: Jeg er forresten kjempefan av Bioware.

Endret av Penneknekt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...