Gå til innhold

Mass Effect - Nye herligheter


Gorthaur

Anbefalte innlegg

For meg handler "ekte" rollespill om det å nettopp spille en rolle, og da tenker jeg på stor frihet til å oppføre meg som jeg vil i spillverdenen - spesielt når jeg prater med NPC'er. Hvis Mass Effekt-hypen holder det meste den lover i forhold til dette, så er jeg en happy camper. Fordeling av poeng på figuren og hvordan kampsystemer er lagt opp er mindre viktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hæ? :p

 

Er det ikke skikkelig rpg?

 

Hadde sett frem til dette, jeg men dersom det er mer som GRAW enn en RPG så står jeg glatt over. :)

 

Er det ikke stats osv. på våpen, masse våpen å finne, stats på character, skills, ting man kan spesialisere seg i, quests, osv. osv.? :(

 

Joda, det er masse våpen, stats og armor, men det er ikke Oblivion. Man finner ting og tang hele tiden. Hver mann, eller kvinne på laget har spesielle evner man kan bruke. Disse kan også forbedres og du kan velge nå du vil disse skal være tilgjengelig. Når man er i felten kan det sammenlignes med GRAW, men historien er jo milevis viktigere i ME.

De som ikke prioriterer dette spillet fordi det ikke er en klassisk hardcore rpg vil gå glipp av et STORT spill i mine øyne.

Lenke til kommentar
For meg handler "ekte" rollespill om det å nettopp spille en rolle, og da tenker jeg på stor frihet til å oppføre meg som jeg vil i spillverdenen - spesielt når jeg prater med NPC'er. Hvis Mass Effekt-hypen holder det meste den lover i forhold til dette, så er jeg en happy camper. Fordeling av poeng på figuren og hvordan kampsystemer er lagt opp er mindre viktig.

 

Da blir du glad. Her kan du styre hva rollefiguren skal si. En kul detalj er at rollefiguren ikke sier nøyaktig det du velger ordrett, det blir formulert som slik at det passer inn i samtalen. Du kan velge å være kritisk, dømmende, likeglad, nysgjerrig, detaljert eller bare si "kjør på" og avslutte samtalen. Alt er tilgjengelig i "samtalehjulet".

Lenke til kommentar
Kan man fortsatt "pause" spillet slik som i KotOR og gi ordrer?

 

Dinsdale: har du prøvd spillet? Hvordan er frameraten? Er tearing et problem?

 

Nei. Du kan fortelle hvor soldatene skal gå ved å sikte dit og trykke en tast. Man kan pause og skifte våpen både til seg selv og sine soldater.

 

Framraten er god, har ikke merket noe spesielt. Loading forekommer.

Lenke til kommentar
Utruleg mange som tek ein manns ord for alt her. Kva med å lese nokre reviews då? Som faktisk fortel litt meir om spelet.

 

Jeg presenterer ingen omtale. Les heller en fyldig omtale. Jeg svarer på enkle spørsmål om gameplay. Hva jeg mener er irrelevant. Men jeg ser poenget ditt. Jeg skal slutte å svare. Døm selv når dere har fått det.

 

La ikke være å kjøpe spillet pga de småtingene jeg nevner. I mine øyne er ingen av dem negative.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg synes nå Dinsdale har vært svært så positiv. Tror aldri jeg har sett så positive kommentarer om et spill fra Dinsdale sin side før...

 

FWIW, at noen elementer i spillet minner om GRAW betyr ikke at spillet er en GRAW-kopi.

 

Det er absolutt ingen GRAW-kopi. La det være klart. Mange vil sikkert ikke se likheter i det hele tatt. Jeg brukte det for å beskrive gameplay i kampsituasjoner. Det er elementer som kan sammenlignes, ikke noe mer.

 

Alle som like god historiefortelling og episke miljøer bør handle ME. Nuff`said.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...