Gå til innhold

Mass Effect - Nye herligheter


Gorthaur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virker litt skuffende skal man dømme utfra Eurogamer-anmeldelsen (8/10). Frameratetrøbbel, grafikkproblemer, svake actionsekvenser, mye loading med mer. Samme fyren ga Oblivion 10/10...

 

Men får se an litt andre anmeldelser. Mulig Mass Effect kan være verdt pengene. Men det blir nok nedprioritert i forhold til mange andre spill i høst.

 

Jepp, det fikk bare 8.5 fra Gamespot også så tydelig at dette spillet ble også en skuffelse, i likhet med Assassins Creed.

Jeg forventer også et ganske labert salg, tviler på at dette spillet apellerer til særlig mange utenom kjernen.

Lenke til kommentar
Virker litt skuffende skal man dømme utfra Eurogamer-anmeldelsen (8/10). Frameratetrøbbel, grafikkproblemer, svake actionsekvenser, mye loading med mer. Samme fyren ga Oblivion 10/10...

 

Men får se an litt andre anmeldelser. Mulig Mass Effect kan være verdt pengene. Men det blir nok nedprioritert i forhold til mange andre spill i høst.

 

Jepp, det fikk bare 8.5 fra Gamespot også så tydelig at dette spillet ble også en skuffelse, i likhet med Assassins Creed.

Jeg forventer også et ganske labert salg, tviler på at dette spillet apellerer til særlig mange utenom kjernen.

 

Ja, med et snitt på 94% hos gamerankings så er nok dette spillet en skuffelse!

PS3 har ikke noen spill med så høyt snitt bortsett fra CoD4 (som er multiplattform), så du må trolle bedre enn dette.

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar

Koscheck the big troll er her inne å troller også. Han har ikke gjort annet enn å trolle i Sony delen, så Dragoncrest, ikke tro han er noe Sony fanboy. Anbefaler alle å gå inn på profilen hans å lese innleggene hans. Utrolig at noen gidder.

 

Og Dragoncrest, ser ikke at han nevnet Ps3 noen plass, så hvorfor er det slik at om noen troller om et xbox 360 spill så er det rett ut å disse Ps3 i forsvar :p

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Virker litt skuffende skal man dømme utfra Eurogamer-anmeldelsen (8/10). Frameratetrøbbel, grafikkproblemer, svake actionsekvenser, mye loading med mer. Samme fyren ga Oblivion 10/10...

 

Men får se an litt andre anmeldelser. Mulig Mass Effect kan være verdt pengene. Men det blir nok nedprioritert i forhold til mange andre spill i høst.

 

Jepp, det fikk bare 8.5 fra Gamespot også så tydelig at dette spillet ble også en skuffelse, i likhet med Assassins Creed.

Jeg forventer også et ganske labert salg, tviler på at dette spillet apellerer til særlig mange utenom kjernen.

 

Hehehe! Dersom du ikke evner å se at 8,5 uansett er en bra score så mistenker jeg at du hadde en fryktelig frustrerende tid under matteopplæringen på skolen.

Jeg skal så absolutt ikke skryte på meg mattekunnskaper på et høyere nivå enn Jeltsin hadde, men selv han var enig i at 8,5 fulle flasker med vodka av 10 mulige var alt annet enn en skuffelse.

 

Virker som om Trollmor hadde glemt å legge et av barna sine i natt, ja.

 

 

Edit: JeltSin, ikke Jeltzin :)

Endret av Gorthaur
Lenke til kommentar
Koscheck the big troll er her inne å troller også. Han har ikke gjort annet enn å trolle i Sony delen, så Dragoncrest, ikke tro han er noe Sony fanboy. Anbefaler alle å gå inn på profilen hans å lese innleggene hans. Utrolig at noen gidder.

 

Og Dragoncrest, ser ikke at han nevnet Ps3 noen plass, så hvorfor er det slik at om noen troller om et xbox 360 spill så er det rett ut å disse Ps3 i forsvar :p

 

Bare fordi jeg kanskje har litt mer kritisk sans enn de fleste betyr ikke ta jeg troller din tufs. 8.5 er ikke tragisk dårlig, men Mass Effect er et spill som var forventet rundt 9.5 og kanskje årets spill. Når det får såpass lavt som 8.5 fra Gamespot og 8.0 fra Eurogamer så er det tydelig at det ikke er snakk om at er i nærheten av det. Rimelig standard er det da heller.

 

Dette er bare nok et hypet stor spill i rekken som nå skuffer. Først Assassins Creed, så Uncharted og nå dette.

Lenke til kommentar

Si akkurat hva du vil, og kall meg gjerne tufs. Men alle som klarer å trykke på brukernavnet ditt og så på se brukerens innlegg klarer å se hva agendaen din er her. Trolle med alle som trolles vil.

 

95 % av innleggene dine er bygget opp akkurat som dette:

 

Spill X fikk bare X av X og legger seg inn på listen over storspill som skuffer.

 

Hva med å la være å basere seg på 1-2 reviews? Når spill ligger på over 85-90 % i gjennomsnitt så kan det vel ikke sies å skuffe. 8-10 er ett godt spill, og selv om mass effect "bare" fikk 8 så er det kanskje ett av tidenes beste i denne sjangeren.

Lenke til kommentar
Koscheck the big troll er her inne å troller også. Han har ikke gjort annet enn å trolle i Sony delen, så Dragoncrest, ikke tro han er noe Sony fanboy. Anbefaler alle å gå inn på profilen hans å lese innleggene hans. Utrolig at noen gidder.

 

Og Dragoncrest, ser ikke at han nevnet Ps3 noen plass, så hvorfor er det slik at om noen troller om et xbox 360 spill så er det rett ut å disse Ps3 i forsvar :p

 

Bare fordi jeg kanskje har litt mer kritisk sans enn de fleste betyr ikke ta jeg troller din tufs. 8.5 er ikke tragisk dårlig, men Mass Effect er et spill som var forventet rundt 9.5 og kanskje årets spill. Når det får såpass lavt som 8.5 fra Gamespot og 8.0 fra Eurogamer så er det tydelig at det ikke er snakk om at er i nærheten av det. Rimelig standard er det da heller.

 

Dette er bare nok et hypet stor spill i rekken som nå skuffer. Først Assassins Creed, så Uncharted og nå dette.

 

Men de gjør jo rede for seg hvorfor det scorer så 'lavt'. For undertegnede har ikke framerate eller texture-popin noe å si i det heletatt. Det viktigste er at historien er god, samt gameplayet. Alle anmelderser har jo skrytt av disse aspektene, så for min del er det ikke noe å bekymre seg over.

Lenke til kommentar
Si akkurat hva du vil, og kall meg gjerne tufs. Men alle som klarer å trykke på brukernavnet ditt og så på se brukerens innlegg klarer å se hva agendaen din er her. Trolle med alle som trolles vil.

 

95 % av innleggene dine er bygget opp akkurat som dette:

 

Spill X fikk bare X av X og legger seg inn på listen over storspill som skuffer.

 

Hva med å la være å basere seg på 1-2 reviews? Når spill ligger på over 85-90 % i gjennomsnitt så kan det vel ikke sies å skuffe. 8-10 er ett godt spill, og selv om mass effect "bare" fikk 8 så er det kanskje ett av tidenes beste i denne sjangeren.

 

85-90% i snitt er ok, men ikke bra nok for hypede storspill. De virkelig bra spillene havner så godt som alltid rundt 93-97% i snitt. Der ligger COD4, Bioshock, Gears osv.

 

Haugevis av standard spill havner rundt 85% i snitt.

Lenke til kommentar
85-90% i snitt er ok, men ikke bra nok for hypede storspill. De virkelig bra spillene havner så godt som alltid rundt 93-97% i snitt. Der ligger COD4, Bioshock, Gears osv.

 

Haugevis av standard spill havner rundt 85% i snitt.

I fare for å mate trollet, så velger jeg å svare deg. Av 28 reviews av Mass Effect listet på metacritic.com, så er det to som har gitt 80% og en som har gitt 85%. Alle disse tre skryter av hvor bra spillet er, sier at det er et 'must-play' og 'terrific', men trekker på grunn av mindre glitches, og eurogamer sin review var nokså opptatt av at kampene ikke var heftige nok.

 

De resterende 25 har gitt 90% og oppover, fem av dem ga 100%. Fordi veldig mange scores er konvertert fra 1-5 og 1-10-skala, blir det en del som havner på 90%, og dermed blir totalscoren hos metacritic på 92.

 

Hvordan du får dette til å bli et standard spill som har blitt overhypet fortstår ikke jeg. Jeg foreslår også at du spiller spillet selv før du kommer med slike bombastiske meninger om hvorvidt spillet er bra, middelmådig eller dårlig.

Lenke til kommentar

Det skal også nevnes at når spill dupper rundt 95%, vil en anmeldele på 80% trekke mer ned på snittet enn fire som gir 100% vil trekke opp. Personlig synes jeg derfor median er en bedre måte å måle slike spill på. Bruker vi den metoden får Mass Effect et snitt på 94,5%, noe som neppe kan sies å være dårlig.

Lenke til kommentar

kjønner ikke at folk helt bryr seg om de anmeldelsene ennå.. Liker du ett spill så liker du det uansett. men det er bra og se at også Xbox360 spill også kan bli dratt ned i Score siden det har framerate problemer. det er vell første gang det skjer i denne generasjonen? MassEffeckt er ett must kjøp for min egenDel tipper jeg. Alldri likt sånne type spill, men ser jævlig kult ut, akkuratt som Super Mario Galaxy likte sånne type spill for 16-17 år siden sånn ca. Og nå ser det veldig fristende ut, og gå til en anskaffelse av en Nintedo Revelution " Wii " he he :)

Lenke til kommentar

Forøvrig skal det sies at jeg personlig er veldig var ovenfor framerate-drops, men dette plaget meg ikke i det hele tatt i Mass Effect. De få gangene man så en liten drop, så skjedde dette i form av en knapt merkbar slowdown, ikke "hakking", og hadde derfor minimal effekt på gameplayet. At andre anmeldere velger å klage på dette får bli deres sak, jeg nevner det ikke i anmeldelsen min, da jeg ikke synes det er et problem. Når Bioware klarer å trekke så mye grafikk ut av 360'en min, er det kun svært kapabel koding som gjør at frameratedropsene er så sjelden og så lite sjenerende.

Lenke til kommentar
Virker litt skuffende skal man dømme utfra Eurogamer-anmeldelsen (8/10). Frameratetrøbbel, grafikkproblemer, svake actionsekvenser, mye loading med mer. Samme fyren ga Oblivion 10/10...

 

Men får se an litt andre anmeldelser. Mulig Mass Effect kan være verdt pengene. Men det blir nok nedprioritert i forhold til mange andre spill i høst.

 

Jepp, det fikk bare 8.5 fra Gamespot også så tydelig at dette spillet ble også en skuffelse, i likhet med Assassins Creed.

Jeg forventer også et ganske labert salg, tviler på at dette spillet apellerer til særlig mange utenom kjernen.

 

Ja, med et snitt på 94% hos gamerankings så er nok dette spillet en skuffelse!

PS3 har ikke noen spill med så høyt snitt bortsett fra CoD4 (som er multiplattform), så du må trolle bedre enn dette.

 

Nå har denne fyren hentet navnet sitt fra en av de mest arrogante, ufyselige og kjedelige MMA-utøverne som finnes. Så det forundrer meg ikke at han er et troll.

Lenke til kommentar

spillet i seg selv fikk jo bra rating..

det var disse "hakk/lagg"i liten grad" som noen legger mer vekt på enn andre da..

slik som nettavisen nevnerdet og sier det er ett minus. men di gir fortsatt spillet 6 men informerer om det.

gamespot mener tydeligvis at dette trekker ned spillbarheten og nytelsen så sånn er det.

Lenke til kommentar
Bare fordi jeg kanskje har litt mer kritisk sans enn de fleste betyr ikke ta jeg troller din tufs. 8.5 er ikke tragisk dårlig, men Mass Effect er et spill som var forventet rundt 9.5 og kanskje årets spill. Når det får såpass lavt som 8.5 fra Gamespot og 8.0 fra Eurogamer så er det tydelig at det ikke er snakk om at er i nærheten av det. Rimelig standard er det da heller.

 

Dette er bare nok et hypet stor spill i rekken som nå skuffer. Først Assassins Creed, så Uncharted og nå dette.

 

Skjønner ikke helt hvordan du kam kalle et spill for skuffelse før du har prøvd det. Hadde det fått 6-7 så kanskje, men ikke en 8.5-9.7.. Test spillet først.

 

Mass Effect skal hvertfall kjøpes her i huset, men trenger en Xbox som fungerer først og COD4 ligger vel i postkassen allerede nå. Det skal spilles først.

 

Tror Mass Effect blir julespillet mitt i år..

Lenke til kommentar
Foreslår at folk testar spelet.

 

Å basere eit kjøp på kva ein person som er 100% ulik deg skriv er like smart som å... hmm.

Gjere noko valdsamt dumt.

 

Uansett, Gamespot kunne gitt det stryk karakter. Eg veit sjølv kva eg likar. Og no har eg spelt ca 10 timar og 20 minutt.

Og det har vært ein nytelse, alle dei 37 200 sekunda.

 

Som å la Hannibal ta seg av barberingen av familie juvelene.

 

Selv ser jeg mer på hva en anmelder skriver, enn hva karakteren blir. Det gjør det lettere å finne ut om vedkommende liker det samme som meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...