Gå til innhold

GeForce 8800 GT innfrir


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MistPi:

Såvidt jeg har sett så gjør ATI det meget godt i tester uten AA, og de fleste nvidia tilhengere bruker AA på ATI som det store ankepunktet etter hva jeg har fått med meg.

 

De teller forskjellig. Dette er gammel stoff for meg nå så jeg husker ikke alle detaljer like godt som deg, men ATI hadde også dynamiske tekstur enheter eks.

 

Minnebåndbredden på R600 var overkill selv på HD2xx. Minnekontrolleren er også forut for sin tid og ikke nødvendig i så måte ennå.

 

Men jeg kan alltids skumme igjennom litt gammelt stoff for å være mer presis på detaljer her. En annen ting var at R600 hadde omtrent 50% fler transistorer og hadde en ren flyttalls ytelse som var hinsides G80? Men det ville kun komme til gode i spesielle applikasjoner mot GPU, men husker som sagt ikke detaljenen her.

 

Men som sagt er dette upresise fragmenter fra gamle R600 tråder som må sjekkes.

 

Flott at dere forteller dette ang. HD3850 vs. 8800GT.

 

Så det dere mener er at 8800GT skal kunne hamle opp med HD3850, og at vitsen er liten å på vente nesten en måned for å se testresultater?

Jeg tar ikke ting for gitt før jeg ser tester, men det er rimelig å annta at RV670 ikke inneholder endringer av slik art som vil føre til store overraskelser. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Flott at dere forteller dette ang. HD3850 vs. 8800GT.

 

Så det dere mener er at 8800GT skal kunne hamle opp med HD3850, og at vitsen er liten å på vente nesten en måned for å se testresultater?

Jeg tar ikke ting for gitt før jeg ser tester, men det er rimelig å annta at RV670 ikke inneholder endringer av slik art som vil føre til store overraskelser.

 

Er veldig i tvil om hvorvidt jeg skal vente til den 19. November eller bestille nå, som du sier er det dumt å ta noe for gitt.

Men tror nok det blir 8800GT i løpet av uka, orker ikke vente.

 

Edit: Noen som har noe formening om hvilken produsent jeg bør velge? Erfaringer?

Endret av Startfanet
Lenke til kommentar
MistPi:

Såvidt jeg har sett så gjør ATI det meget godt i tester uten AA, og de fleste nvidia tilhengere bruker AA på ATI som det store ankepunktet etter hva jeg har fått med meg.

Meget godt ja, men den gruser ikke akkurat G80 her.

 

Men jeg kan alltids skumme igjennom litt gammelt stoff for å være mer presis på detaljer her. En annen ting var at R600 hadde omtrent 50% fler transistorer og hadde en ren flyttalls ytelse som var hinsides G80? Men det ville kun komme til gode i spesielle applikasjoner mot GPU, men husker som sagt ikke detaljenen her.

R600 har omtrent 6% flere transistorer enn G80, men med G80 kommer også NVIO brikka i tillegg. R600 har dog en veldig høy peak flyttalls ytelse ja.

Lenke til kommentar

i disse ati vs nvidia diskusjoner må vi ikke glemme at nvidia har CA 8 måneder forsprang når det kommer til driver optimalisering.

 

selv om r600 ikke ble noen suksess er det meget mulig at ati kommer sterkere tilbake når de får pussa litt arkitektur. vi husker alle skuffelsen x1800 som ble skikkelig forbedra i x1900 som igjenn endte opp i legendariske x1950 pro, som vel er det beste vi har sett av pris/ytelse/strømforbruk før denne krympingen, kan jo være at dette blir og gjennta seg. r600 har potensiale på papiret som ikke er blitt realisert og jeg blir veldig overasket hvis ikke ati får til akkurat dette

 

 

venter fremdeles på et 8800 gt kort med skikkelig kjøler, 105W singleslot kan umulig være bra for husfreden :p

Lenke til kommentar

MistaPi:

Beklager at jeg bommet stygt på antall transistorer, men jeg husket kun at det var en del mer og orket ikke sjekke fakta.

 

At NVIO brikken var skilt ut var også et poeng som ble diskutert mye med G80 og ble gjort for å spare kompleksiteten på GPU'en, også fordi dette var en type enhet man ikke så nødvendig å ha integrert lenger.

 

Leifeinar:

Det er akkurat det jeg også tror vi vil se snart. Om ikke med HD3870 så skjer det nok snart. Men jeg aventer alle spekulasjoner til disse kortene er i testeres hender. 2900Pro viste seg eks. å være en meget god klokker og bencher.

 

 

8800GT fristet, men den elendige ytelsen i 1920*1200 ga meg total turnoff dessverre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Leifeinar:

Det er akkurat det jeg også tror vi vil se snart. Om ikke med HD3870 så skjer det nok snart. Men jeg aventer alle spekulasjoner til disse kortene er i testeres hender. 2900Pro viste seg eks. å være en meget god klokker og bencher.

 

Informasjon fra Fudzilla angående RV670XT

Our sources have confirmed that RV670XT, the card that might be called Radeon HD 3870, should end up more than twenty percent slower than the 8800GT 512MB at its default clock.

 

ATI's chip simply cannot compete with 112 Shader units at such a high clock but it will sell for some $50 - $60 less to begin with.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...1&Itemid=34

 

Ser ut som ATi igjen går på pris, siden de ikke kan konkurere på ytelse.

 

Når det gjelder hastighet i høye oppløsninger så er det viktig å huske at RV670 har samme "utfordring" som 8800GT, nemelig kun 256-bit minnebus.

 

At NVIO brikken var skilt ut var også et poeng som ble diskutert mye med G80 og ble gjort for å spare kompleksiteten på GPU'en, også fordi dette var en type enhet man ikke så nødvendig å ha integrert lenger.

G80 pushet 90nm prosessen helt til det maksimale. ting som har med display output ble da puttet på egen brikke for å kunne skalere klokkefrekvensen bedre. Må huske at nVidia kjører en meget høy klokkefrekvens på shader'ene.

 

i disse ati vs nvidia diskusjoner må vi ikke glemme at nvidia har CA 8 måneder forsprang når det kommer til driver optimalisering.

2000-serien har fått gode økninger i de siste driverne ja, men det har også nVidia-kortene... Dessuten klarte nVidia å rote bort mange av de måndene til panisk bugfiksing på Vista-drivere...

Lenke til kommentar
selv om r600 ikke ble noen suksess er det meget mulig at ati kommer sterkere tilbake når de får pussa litt arkitektur. vi husker alle skuffelsen x1800 som ble skikkelig forbedra i x1900 som igjenn endte opp i legendariske x1950 pro, som vel er det beste vi har sett av pris/ytelse/strømforbruk før denne krympingen, kan jo være at dette blir og gjennta seg. r600 har potensiale på papiret som ikke er blitt realisert og jeg blir veldig overasket hvis ikke ati får til akkurat dette

Men nå tok X1800, om ikke med mye, ytelsetronen da den kom ut. Jeg er redd for at dette bedre kan sammenlignes med NV30 (GeForce FX), der det var begrenset hva nVidia kunne gjøre med å forbedre situasjonen med NV35.

Lenke til kommentar
Dumt kortet ikke er lagervare enda, så kunne jeg kanskje hatt det på mandagen.

Lurer fremdeles på hvilken produsent jeg skal velge, ingen som har noe formening om akkurat det? Bundle, klokkepotensiale, erfaringer m.m.

 

 

nei så arti, har NVIDIA kommet med en aldri så liter paper launch :p

 

Jeg hater paperlaunch.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer på om den er genuine.

Lurer på hva prisen blir? 50x8=400. Billigste 8800GT koster 1700, dvs at at HD 3870 koster ca 1300,-, eller?

Trodde den kom til å få en singelslotskjøler.. Er den kjøleren på testen endelig? RV670 er jo på 55nm, og 8800GT på 65nm.. Men nå blir jo 8800GT varm da.

 

14FPS i crysis? Det var da lavt. Har ikke prøvd crysis selv da, så er ikke helt oppdatert etter hvor mye HW-fuzz spillet sluker. Hvilken CPU ble brukt? Er helt forvirret jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...