Gå til innhold

GeForce 8800 GT innfrir


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan gi meg et tips? Jeg har et 8800 gts 320 mb i dag. Vurderte å kjøpe et til. Eller vil det være bedre å kjøpe et stykk 8800 gt? noen synspunkter?

Selg 320 GTS og kjøp 2 stk 8800GT :)

 

Noen som har sett hvordan disse kortene yter i SLI?

Godt sagt Misantropen >.< Hva er vitsen med å kjøpe to nye kort når man har et kort i akkurat samme klasse, med mindre man har for mye penger? Nei, mitt tips er å bare kjøpe 8800GTS 320MB til, om du absolutt *må* ha nytt kort. Ellers kan du jo alltids bruke _de_ pengene på et 8800U kort.. Uansett trodde jeg 8800GTS 320MB holdt et ganske tålelig nivå jeg da, for et øvre klasse-kort

Lenke til kommentar

8800gts 320 faller ganske drastisk på nye spill i høye oppløsninger/aa/af/høye detaljer.

 

Hvis alle dere som lurer på ting sjekker testene som ligger i artikkelen eller leser gjennom de siste 4-5 sidene av g9x trådene som jeg har linket til før vil dere få svar på nesten alle spm deres...

Lenke til kommentar
Godt sagt Misantropen >.< Hva er vitsen med å kjøpe to nye kort når man har et kort i akkurat samme klasse, med mindre man har for mye penger? Nei, mitt tips er å bare kjøpe 8800GTS 320MB til, om du absolutt *må* ha nytt kort. Ellers kan du jo alltids bruke _de_ pengene på et 8800U kort.. Uansett trodde jeg 8800GTS 320MB holdt et ganske tålelig nivå jeg da, for et øvre klasse-kort

Hvorfor ikke vente til Februar og se hva Nvidia slipper da (9800-serien). ATI har vel også noe på gang med AA som ikke gir tap av ytelse (en slags ram-buffer teknologi, som de b.la. implementerte i Xbox 360) som er verd å se på.

 

8800gts 320 faller ganske drastisk på nye spill i høye oppløsninger/aa/af/høye detaljer.

Samme gjør 8800GT...

Lenke til kommentar
Godt sagt Misantropen >.< Hva er vitsen med å kjøpe to nye kort når man har et kort i akkurat samme klasse, med mindre man har for mye penger? Nei, mitt tips er å bare kjøpe 8800GTS 320MB til, om du absolutt *må* ha nytt kort. Ellers kan du jo alltids bruke _de_ pengene på et 8800U kort.. Uansett trodde jeg 8800GTS 320MB holdt et ganske tålelig nivå jeg da, for et øvre klasse-kort

Hvorfor ikke vente til Februar og se hva Nvidia slipper da (9800-serien). ATI har vel også noe på gang med AA som ikke gir tap av ytelse (en slags ram-buffer teknologi, som de b.la. implementerte i Xbox 360) som er verd å se på.

 

8800gts 320 faller ganske drastisk på nye spill i høye oppløsninger/aa/af/høye detaljer.

Samme gjør 8800GT...

 

Nå er det vel enda bare store spekulasjoner i om nvidia kommer til å slippe high end kort basert på g9x brikka si. Får håper AMD kommer med noe som kan sette fart i sakene, for jeg tviler på nvidia slipper et nytt topp kort med mindre de må.....

Lenke til kommentar
8800gts 320 faller ganske drastisk på nye spill i høye oppløsninger/aa/af/høye detaljer.
Samme gjør 8800GT...

 

Ja, noe så men ikke i samme grad som 8800gts 320mb

Kort som har mindre minne enn andre kort vil selvfølgelig miste ytelse til kort med mere minne når spillet krever mer minne enn det kortet med lite minne.

(ok, dårlig formulert, du sjønner sikkert.)

For 8800gts 320 sin del intreffer dette mye før 8800gt 512mb. 8800gt 512mb faller først mye når du kjører 1900x1200 + med masse aa og af. Hvis du ikke kjører slike oppløsninger yter faktisk 8800gt nesten like bra som 8800gtx/ultra.

 

Man kan selvfølgelig argumentere med at spill som ikke har kommet ut enda vil trenge mer enn 512mb minne på lavere oppløsninger men det synes jeg er litt spekulativt.

 

kildene mine er testene jeg allerede har linket til...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Synd ikke 8800GT har støtte for DX 10.1 tror jeg :roll:

Et sted sto det at det var støtte for dette. Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Hm, litt småsurt å sitte på et flunka nytt 8800GTS 320MB nå, menmen... Sånn er hardware-verdenen. Kommer alltid noe nytt. Får heller satse på å klokke det kortet jeg har litt.

 

Er dog litt skeptisk til den kjøleren på 8800GT kortet. Greit nok at det er krympet til 65nm, men ville det ikke allikevel vært bedre å gå for kjøleren fra 8800GTS/X? Den er jo både stillegående og effektiv, og nå ser det jo ut til at 8800GT blir varmt. Ser liksom ikke helt det store problemet med dual-slot kjøler.

Jatakk til dobbel kjøler om de er mer stillegående enn enkelslot kjøler. Skjermkortet jeg sitter på (7800XT), har enkelslot kjøler. Er vel stort sett der lyden kommer fra.

Lenke til kommentar
8800gts 320 faller ganske drastisk på nye spill i høye oppløsninger/aa/af/høye detaljer.
Samme gjør 8800GT...

 

Ja, noe så men ikke i samme grad som 8800gts 320mb

Kort som har mindre minne enn andre kort vil selvfølgelig miste ytelse til kort med mere minne når spillet krever mer minne enn det kortet med lite minne.

(ok, dårlig formulert, du sjønner sikkert.)

For 8800gts 320 sin del intreffer dette mye før 8800gt 512mb. 8800gt 512mb faller først mye når du kjører 1900x1200 + med masse aa og af. Hvis du ikke kjører slike oppløsninger yter faktisk 8800gt nesten like bra som 8800gtx/ultra.

Jeg har 30" skjerm... 2560x1600-ytelse er det som gjelder :love:

Lenke til kommentar
Ser i testen hos VRZone at GT tar en smell i ytelsen når AA kommer på. (De testen forsåvidt bare 2 spill med AA, Crysis-demoen og WiC). Testen hos TweakTown viser noe annet da. Får se når flere tester kommer.

Det kommer nok med driverene.

 

Blir vanskelig å vente til ati's 3 serie. Håper det kommer tester på nettet, for nå vurderer jeg å kjøpe et 8800GT. Men da blir det skikkelig surt om AMD også leverer.

 

EDIT: Må si at ATIs kort har heftigere specs:

320stream prosessorer vs 112

2,4 GHz minnefrekvens vs 1.8

512 MB vs 256mb (ps: ikke så mye og si. Tar og utgangspunkt i gladiator)

825mhz kjernefrekvens vs 600mhz

55nm vs 65nm (bedre overklokking?)

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Jeg sitter også på gjerdet i forhold til å oppgradere mitt noe aldrende X1900XT, og hadde i utgangspunktet tenkt å vente til ATI kom med sitt nye kort, men nå vet jeg jammen ikke...

 

Har ikke hatt nVidia siden GeForce 3 (som kostet avsindig mye) - og har vært ATI fanboy i lang tid - men disse testene viser at jeg muligens må revurdere å kjøpe meg nVidia igjen.

 

Vet ikke om jeg klarer å vente til testene på det nye ATI-kortet kommer.

 

Argh, disse vanskelige valgene man får....

Lenke til kommentar
Ser i testen hos VRZone at GT tar en smell i ytelsen når AA kommer på. (De testen forsåvidt bare 2 spill med AA, Crysis-demoen og WiC). Testen hos TweakTown viser noe annet da. Får se når flere tester kommer.

Det kommer nok med driverene.

 

Blir vanskelig å vente til ati's 3 serie. Håper det kommer tester på nettet, for nå vurderer jeg å kjøpe et 8800GT. Men da blir det skikkelig surt om AMD også leverer.

 

EDIT: Må si at ATIs kort har heftigere specs:

320stream prosessorer vs 112

2,4 GHz minnefrekvens vs 1.8

512 MB vs 256mb (ps: ikke så mye og si. Tar og utgangspunkt i gladiator)

825mhz kjernefrekvens vs 600mhz

55nm vs 65nm (bedre overklokking?)

 

Tenker det samme men tror nok 256mb vs 512mb minne har ganske mye å si i de nyeste spillene, får håpe AMD lanserer kort med mer minne også.

 

En av de beste features med ati's kort er UVD. Har 8800gt noe lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...