Gå til innhold

GeForce 8800 GT innfrir


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sikkert bra kort når en leser de testene..forskjellen blir først stooor når en kjører på ordentlig oppløsning med full AA og AF på og det er viktiger en en eller annen benchmarktest .. da mister den pusten med en gang.. og når en digger spill så er vel AA og AF det man har på for fullt og nyte grafikken.. og hvorfor spør mange om SLI ? en GTX er like bra og billiger en 2 GT kort derfor ert det bare en midrange kort ..blir spennt hva ATI kommer med i neste månder

Endret av LWSR
Lenke til kommentar

Ikke bland AF og AA, selv om dette ofte testes i samtidig i tester. AF har trolig lite å si for 8800GT siden det kun krever litt prosesseringskraft, og du kan sikkert fint kjøre med 16x AF uten at ytelsen dropper så mye. AA (antialiasing) derimot får nok dette kortet til å bli en smule "kortpustet" som du nevner, siden det krever mye minne og minnebåndbredde, og det er jo nettopp dette som er "nerfet" på 8800GT i forhold til et GTX/Ultra-kort.

Lenke til kommentar
Regner med å ha GT i sli hvertfall et par år så i løpet av den perioden regner jeg med Dx10.1 Blir obligatorisk i spill, derfor....

Jeg tror faktisk at Dx10 aldri blir obligatorisk i mer enn noen få spill. Grunnen til det er todelt:

1. De første par årene (fram til 2010) tror jeg ikke spillbransjen dropper kompatibilitet med Dx9 fordi det ekskluderer for mange kunder.

2. Jeg tror OpenGL vil få en økende popularitet og at ingen etter 2010 vil tørre å ekskludere OpenGL fordi det ekskluderer for mange kunder.

Noen unntak blir det sikkert, men generelt sett tror jeg aldri Dx10 vil bli obligatorisk i mange populære spill.

Lenke til kommentar
Hvordan modder jeg et 16/4 CF kort til å kjøre SLI? (GA-P35-DS4). Og blir det like bra som et orginalt SLI HK/Chipsett?

 

Dette har jeg prøvd å det fungerer mildt sagt sykt dårlig. Virker som om endel av skjermbildene forsvinner. Er nok pga 16/4 konfigurasjonen.

 

Det som derimot kan fungere eer Asus Blitz formula og Blitz Extreme kortene. I og med at disse kjører 8/8 på PCIe sporene. Har ikke prøvd så jeg vet egentlig ikke...

 

Du må nok på 975/X38 for å få noe som virker.

 

Sorry for OT.

Lenke til kommentar

Siden det er et 8800 produkt hadde det vært ulogisk om det støttet DX10.1 og SM4.1. Bedre at de følger linja der, ikke minst for å minimere evt. utviklingskostnader for produktet.

 

Så det støtter ikke Dx10.1?

 

Noen som vet når det ventes at nye DX kommer egentlig?

For 10.000 gang - NEI! 8800GT støtter ikke DX 10.1. Og for 100.000 gang så kommer DX10.1-støtten i Vista SP1. :ermm:

 

Men hva skal man med DX 10.1 ? Skryte av det? Antagelig har man ikke synlig nytte av det før om et år. Man har vel knapt nok synlig nytte av DX 10.0 i dag så...

Det kunne man si om DX10 også når DX10 kortene kom for 1 år siden. Og selv nå et år etter, hvor mye DX10 skrytematriale har vi? Jeg synes DX9 kort i Crysis demoen faktisk gir imponerende bildekvalitet med sunbeam modden.

 

Bortsett fra _muligens_ Crysis synes jeg DX10 titler til nå har vært meget beskjedne på forskjell i bildekvalitet.

 

 

Aspstein:

Så X38 vil støtte SLI nativt?

 

GDI:

Du sa du hadde noen nyheter om Intel chipsett og SLI, noe du kan si her?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hmm, dette kortet var virkelig imponerende. Lurer på hva Nvidias motivasjon til å slippe dette var; det kommer jo til å kannibalisere på mange andre kort, verken GTX (for de aller fleste) eller GTS er aktuelle nå.

 

Blir sikkert mange 2900Pro-kort sendt tilbake på angrerett nå :).

Lenke til kommentar
Som sagt i forrige innlegg, jeg har ikke brukt kortet.

-Det er fremdeles i postens system.

Har heller ikke komentert deg på akkurat dette. I ditt tilfelle hvor alt er uåpnet synes jeg ikke noe galt om det.

 

Men når det gjelder de andre... hmm kanskje jeg skal kjøpe et GTX kort nå og bruke det i 12d. så sender jeg det inn på angrefrist og kjøper et annet kort.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har man mottatt et produkt som man har brukt og så kommer det et "bedre" produkt noen dager senere så er det forkastelig å bruke angreretts ordningen på dette. Sier seg selv.
Angreretten er jo lagd sånn at en kan sende kortet tilbake om du finner ut at det var et dårlig kjøp, så jeg ser ikke problemet. Jeg ville ikke nølt med å gjøre det, i hvert fall.

 

Kan jo holde på i evigheter sånn.
Kan du ikke, du har bare 14 dagers angrerett. Endret av haalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...