Gå til innhold

GeForce 8800 GT innfrir


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg mente var: Du kjøper et kort. Bruker det litt, og sender det inn. Kjøper et nytt kort, bruker det litt og sender det inn igjen.
Det var ikke noe problem å forstå det. Det jeg mente å poengtere er at med 14 dagers angrerett kan du ikke bruke den hver gang det kommer en ny modell, det kommer rett og slett ikke nye kort så ofte.

 

Det du kan gjøre med angrerett er å beskytte deg mot bomkjøp, som f.eks et R600-kort er nå :).

 

EDIT:

La til linjeskift og fjernet semikolon (gal bruk ... :blush:).

Endret av haalo
Lenke til kommentar
Har man mottatt et produkt som man har brukt og så kommer det et "bedre" produkt noen dager senere så er det forkastelig å bruke angreretts ordningen på dette. Sier seg selv.
Angreretten er jo lagd sånn at en kan sende kortet tilbake om du finner ut at det var et dårlig kjøp, så jeg ser ikke problemet. Jeg ville ikke nølt med å gjøre det, i hvert fall.

 

Kan jo holde på i evigheter sånn.
Kan du ikke, du har bare 14 dagers angrerett.

Kan du vel, bare send hvert kjøp tilbake fordi du vil prøve et annet kort.

Lenke til kommentar
Kan du vel, bare send hvert kjøp tilbake fordi du vil prøve et annet kort.
Det er ikke ofte det kommer et nytt kort som er vesentlig bedre enn det du allerede har mindre enn 14 dager etter du kjøpte det. Det er 14 dagers angrefrist, ikke 3 måneders. Endret av haalo
Lenke til kommentar
Du må nok på 975/X38 for å få noe som virker.

 

Sorry for OT.

 

Jeg vet at dette er klar OT, men har 975 to 16x-kanaler?

 

 

On topic:

Ellers ser 8800GT ut som ett veldig spennende kort, som jeg lurer på om jeg må ha meg ett eksemplar eller to av etter hvert. Noen som har noe info om hvordan 8800GT i SLi er i forhold til 2900XT i crossfire?

Lenke til kommentar
Må si at ATIs kort har heftigere specs:

320stream prosessorer vs 112

2,4 GHz minnefrekvens vs 1.8

512 MB vs 256mb (ps: ikke så mye og si. Tar og utgangspunkt i gladiator)

825mhz kjernefrekvens vs 600mhz

55nm vs 65nm (bedre overklokking?)

Husk på at R600 ser spesifikasjonsmessig overlegen G80 ut :) Endret av haalo
Lenke til kommentar
Kan du vel, bare send hvert kjøp tilbake fordi du vil prøve et annet kort.
Det er ikke ofte det kommer et nytt kort som er vesentlig bedre enn det du allerede har mindre enn 14 dager etter du kjøpte det. Det er 14 dagers angrefrist, ikke 3 måneders.

Kjøper jeg GT til uken kan jeg bruke angrefristen om HD3850 er bedre når det kommer. Men jaja, back til topic.

Lenke til kommentar
Kjøper jeg GT til uken kan jeg bruke angrefristen om HD3850 er bedre når det kommer.
Stemmer det, men det betyr ikke at du kan alltid gjøre det, det er faktisk heller sjeldent. Og hvis det kommer et vesentlig bedre kort mindre enn 14 dager etter du kjøpte nytt skjermkort, vil du angre, og da mener jeg at det burde være akseptert å bruke angrefristen.

 

--

 

Men jaja, back til topic.
Jaok :p

 

 

Noen som vet om hvilke festeanordninger som er på referansekortet. Tenkte jeg skulle kjøpe 8800GT pluss en vannblokk ...

Endret av haalo
Lenke til kommentar
Aspstein:

Så X38 vil støtte SLI nativt?

 

GDI:

Du sa du hadde noen nyheter om Intel chipsett og SLI, noe du kan si her?

 

Vil neppe tro det støtter det nativt nei, men med modifiserte drivere burde det vel gå.

Men dette vet GDI raptor bedre enn meg.

 

Du må nok på 975/X38 for å få noe som virker.

 

Sorry for OT.

 

Jeg vet at dette er klar OT, men har 975 to 16x-kanaler?

Ja, finnes også kort med 4 stk. PCIe 16x spor basert på 975x chipset.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Slo meg da Haalo poengterte specsa på HD3850 i forhold til 8800GT.
Det jeg mente var at todda7 ikke burde henge seg opp i spesifikasjoner; R600 så bedre ut enn G80, men er dårligere.

Dette er helt korrekt. R600 har ekstremt mye mer kraft enn G80, men de bommet stygt med en shaderbasert AA arkitektur som ikke leverte ift. maskinvarekraften. R600 kunne blitt et megakort om ATi hadde satset rett her.
Lenke til kommentar
Ser ut som vi står mellom to valg per i dag:

 

1) 1x8800GTX for 4000kr

eller

2) 2x8800GT for 4000kr for begge to.

 

Hvilke alternativet synes dere er best? Jeg lener meg mot 2x8800GT, med forventnigene at to 8800GT i SLi vil ikke slite med AA og AF skrudd på fuult (i Crysis), slik enkel GT kort sliter med. Eller tar jeg feil?

MPX har et GTX kort til 3499kr nå :D

Dog krever GTX mer strøm enn GT, det blir varmere, og som dere sikkert vet er det bare i 1900x1200 med litt AA og AF at GTX viser mer muskler grunnet høyere minnebånbredde (384 vs 256)

Endret av Strupstad
Lenke til kommentar
Hvilke alternativet synes dere er best? Jeg lener meg mot 2x8800GT, med forventnigene at to 8800GT i SLi vil ikke slite med AA og AF skrudd på fuult (i Crysis), slik enkel GT kort sliter med. Eller tar jeg feil?

I 1024x768 kanskje? SLI støtten i Crysis er dårlig og ytelsen på 8800GT dropper raskt når man skrur på AA. Vet ikke om det er helt det store for å bruke til "eye candy" oppsett for Crysis.

Lenke til kommentar
Dette er helt korrekt. R600 har ekstremt mye mer kraft enn G80, men de bommet stygt med en shaderbasert AA arkitektur som ikke leverte ift. maskinvarekraften. R600 kunne blitt et megakort om ATi hadde satset rett her.

Shader basert AA er ikke det eneste som holder R600 fra å knuse G80, ellers ville den jo ha gjordt det uten AA. AMD og nVidia teller shader ALU'ene sine forskjellig så i realiteten har ikke R600 så stor overtak her. Videre har G80 50% flere ROP enheter og dobbelt så mange texture enheter som R600. R600 har dog nokså overlegent mer minnebåndbredde, men jeg tror nok RV670 vil vise at arkitekturen ikke vil lide mye av en del lavere båndbredde.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...