Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scooteren stopper ved gasspådrag, når forgasseren er tom. - Ble reparert, men trøbler igjen!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Har en helt ny scooter, som går litt før den stopper, og når jeg venter i ca. 10 min går den som ingenting i et minutt eller to, før den stopper helt.

 

Den stopper enda raskere i oppoverbakker, men når sykkelen står stille går den godt, uansett hvor mye/lite gass jeg gir.

 

Jeg har feilsøkt litt, og fant en løs slange hengende under forgasseren, men jeg finner ikke ut hvor den skal være, den lukter bensin, men jeg har kontrollert den, og det renner ikke noe.

 

Alle andre slanger er OK.

 

Noen som har en anelse om hva den er til? Er det den som er grunnen?

 

OPPDATERING:

 

Ved 53 MIL var scooteren på reparasjon for dette problemet, og da ble problemet reparert, og selgeren sa at problemet var VACCUUM i bensinkranen.

 

Vell, nå har scooteren begynt med den samme trøblingen igjen, og jeg opplever stadig vekk at scooteren stopper igjen, så jeg går ut ifra at det er samme gamle visa igjen..

 

Denne gangen er det 98 blyfri i bensintanken.

 

Skal dette skje så utrolig ofte? Nå har scooteren gått 85 mil (ca. dobbelt så langt som når jeg først hadde problemet!) Hva i allverden er det som kan forårsake dette? Og at det skal være timet såpass som dette? Jo lenger jeg venter etter at scooteren har stoppet, jo lengre tid går den før den stopper..

 

God, im fed up with this scooter :no:

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta den til et verksted da vel?

 

Er vel litt kaldt å kjøre scooter nå uansett?

Skal snart på 500 km's service, men vil helst få ordnet det, for å være sikker på at ikke forhandler tar noe for det. :)

 

 

Nja, er ikke så kaldt her jeg bor, er vell rundt 12-13 grader. :p

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar
Slangen skal være sånn tror jeg. Jeg har 3 slanger hengende på min sykkel.

 

 

Har btw kjørt over 300km siden onsdag

Men du har lappen du :ph34r:

 

Kjørte alle 500 km'ene første uken jeg hadde sykkelen xD

 

På privatområde stort sett forresten, drittlei av å kjøre nå :p

 

 

 

Men hvorfor i allverden skal sykkelen begynne sånn nå hvis det er normalt at det henger slanger da? :confused:

 

 

Er vell en grunn til at den må inn på service :)

Lenke til kommentar

Disse slangene som du snakker om skal utligne trykk og overflod av væske i motoren. Som olje, bensin o.l

Disse slangene skal du la være. De er lagt der med hensikt.

 

Hvis scooteren er ny, går den kanskje dårlig fordi den er dårlig innkjørt? /rævkjørt?

Lenke til kommentar
Disse slangene som du snakker om skal utligne trykk og overflod av væske i motoren. Som olje, bensin o.l

Disse slangene skal du la være. De er lagt der med hensikt.

 

Hvis scooteren er ny, går den kanskje dårlig fordi den er dårlig innkjørt? /rævkjørt?

Nei, den er ikke dårlig innkjørt, har hendt at jeg har trillet opp i 50 ja, men har stort sett holdt meg til 30-35 km/t og halv gass i motbakker slik det ble sagt at jeg skulle gjøre det :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...