Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scooteren stopper ved gasspådrag, når forgasseren er tom. - Ble reparert, men trøbler igjen!


Anbefalte innlegg

Det skal ikke ha noe å si på garantien noe av det!

 

Det er jo såklart noe som går på garantien det her, så stå på ditt ;)

Ok, da skal jeg stå på mitt ;)

 

Selv om selgeren sier at jeg allerede KAN ha gjort for mye :(

 

 

Følgende er ihvertfall gjort:

 

 

- Sjekket luftfilteret, altså, skrudd opp får å se, og så forsvant 1 skrue.. rolleyes.gif

 

- Stilt opp tomgangen litt.

 

 

Vurderer å gjøre:

 

Bytte bensinfilter, da jeg mistenker at den er tett.

 

 

Men så lurer jeg på; Har jeg allerede gjort for mye? Tenker da på at skruen mangler, og så spraya jeg luftfilteret med en luftfilterspray jeg hadde, scooteren gikk faktisk bedre på tomgang da.

 

Har jeg allerede gjort for mye?

 

Beklager hvis jeg maser, men synes det er surt hvis selger skal nekte å gjøre noe på scooteren fordi jeg sjekket filteret, og gjorde litt vedlikehold selv.. :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det skal ikke ha noenting å si på garantien, hvis han mener det så er det bare en dårlig unnskyldning for å unngå skyld!

 

Men hva er luftfilterspray? :p

Noe som gjorde luftfilteret mitt seigt og klissete :p

 

Luftfilterspray? Vell..

 

 

FILTERSPRAY - CASTROL

 

 

Castrol Foam Air Filter Oil er udviklet til at sikre maksimal ydelse af filtre til knallerter, motorcykler og scootere. Giver optimal filtreringseffekt og forlænger motorens og filtres levetid. Øger luftgennemstrømningen, som medfører øjeblikkelig motorrespons og maksimal ydelse.

 

Scooteren gikk faktisk jevnere på tomgang med denne :p

Lenke til kommentar
Har da alldri brut luftfilterspray jeg da, men det gjorde nok ikke noe ;)

De bruker noe luftfilterolje elns på crossere og det er sikkert det samme, men i utgangspunktet ikke nødvendig på mopeder

 

Men det skal uansett ikke ha noe å si :p

Jepp, brukte det på den gamle crosseren min også ;)

 

Men det var samme resultat da, jevnere tomgang

Lenke til kommentar

Man kan ikke se om det en noe dritt i den.

 

Faen, kan dere INGENTING ? Seriøst ? - det er jo en grunn til at trådstarter spør, men de som svarer burde jo kunne noe, ellers blir det noe ala noe som heter spam.

 

skru opp gasseren, del den, skru opp alt , ta vekk flottøren osv, skru opp dysa, legg den i diesel eller helst whitesprite, la den ligge i 10min eller 2 timer, blås evnt av med kompressor, å skru sammen.

 

Hvis bensina renner når du skrur på bensina, så har flottørent hengt seg, med andre ord, den "pluggen", eller den bensin regulatoren som flottøren styrer ved besin mengde i koppen sitter fast, å dermed gir maks bensin, som oversvømmer gasseren.

 

- da trenger den rensing.

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Plugg har jeg prøvd og byttet ja, men jeg skal ikke la garantien gå unna så lett, fattern skal snakke med fyren.

 

Forgasseren rører jeg ikke mere nå.

 

Og så var det en ting jeg la merke til, jeg skrudde opp lokket til batteriet, og fant ut at gjengene til polene var skrudde i stykker, så ledningene lå løst på...

 

Men har teipet de på, og det samme problemet fortsetter :(

Lenke til kommentar

Nei, det skal den ikke, forgasserenr din er tett, den vil da ikke få bensin over lang tid, å uten bensin, fungerer ikke motoren.

Om den stopper etter 200m, og skuteren din har stått ute en god tid, kan det hende at bensintilføreselen har irret, men det er det heller liten sjangs for.

 

Kan du ikke skru, så er regelen at man gjerne ikke skal pelle.

Få en god kompis som gjerne kan skru godt uten å prate piss til å hjelpe deg.

Om det er din skyld at batteriet er fucka, så vet du gjerne svare, men at du kanskje burde prøve å tenke for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Nei, det skal den ikke, forgasserenr din er tett, den vil da ikke få bensin over lang tid, å uten bensin, fungerer ikke motoren.

Om den stopper etter 200m, og skuteren din har stått ute en god tid, kan det hende at bensintilføreselen har irret, men det er det heller liten sjangs for.

 

Kan du ikke skru, så er regelen at man gjerne ikke skal pelle.

Få en god kompis som gjerne kan skru godt uten å prate piss til å hjelpe deg.

Om det er din skyld at batteriet er fucka, så vet du gjerne svare, men at du kanskje burde prøve å tenke for en gangs skyld.

Det var allerede gjort en Max Mekker jobb av forhandleren da jeg åpnet og sjekket batteriet, det var jo skrudd så hardt i at polene gav etter skruen.

 

 

Hva jeg skal gjøre med den forhandleren vet jeg ikke, jeg får vell bare kontakte hovedleverandøren i Oslo for så å spørre om det er noen andre som tar inn de scooterene, slik at det blir utført service et annet sted.

 

Grensen ble nådd når forhandleren sa at hvis jeg maste mere så skulle han anmelde meg for å kjøre uten lappen :roll:

 

 

Og nei, vil ikke påstå at det var min feil at batteriet ble fucka, da det var kun den ene gjengen på polen som var intakt på batteriet når jeg skulle ta det ut for å ta bort batterisyra.

 

Ja, kanskje jeg burde begynne å tenke mer selv :roll:

 

Får vell bare kjøpe nytt batteri til en 300 da ><

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...