Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scooteren stopper ved gasspådrag, når forgasseren er tom. - Ble reparert, men trøbler igjen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil fortsatt tro at det er noe galt med forgasseren din, og at den ikke får nok bensin

 

Det jeg tror skjer er følgende:

Av en eller anna grunn fyller ikke forgasseren seg med bensin fort nok, så når du har kjørt ei lita stund er den tom og da stopper scooteren

Etter den har stått rolig ei lita stund så har gassern fått fyllt seg opp igjen og den går et lite stykke til før det samme skjer!

 

 

Det kan være at det er noe rart med flotør'n din har hengt seg opp eller at det er noe galt med vacumkrana, men dette er ikke lett å si uten at jeg har sett på scooteren selv ;)

 

 

Edit: Den slangen skal ikke sitte ett eller annet sted på forgasseren da?

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Nei, den slangen skal ikke sitte noen andre steder, ihvertfall ikke som jeg har funnet.

 

Hva er en flotør forresten? Er det den greia med 3 slanger i som ligger rett under bensintanken? En av de slangene går gjennom et bensinfilter, og så inn i forgasseren.

 

 

 

Utenfor huset mitt er det en slags "nedoverbakke", og når sykkelen står slik at den peker nedover, går den fint på tomgang, men hvis jeg setter den sånn at den er mot bakken, da stopper motoren etter kort tid..

Lenke til kommentar
Flotøren er den greia som ligger inni gasseren å hindrer det å renne inn mere bensin når forgasseren er full

 

Å begynne å skru opp der er en litt mere omfattende sak, men du har vel garanti på scooteren?

Joda, den er akkurat innkjørt på 50 mil, så det er vell forhandler sin sak dette?

 

 

Men hva hvis jeg har sett litt inni og stilt på tomgangen, (har tilbakestilt nå) Kan forhandler ha noe å si på dette?

Lenke til kommentar

Selgeren hevder at den har vært hardt innkjørt/har hatt på passasjerer.

 

Jeg har gjort det jeg kan for å holde den innen 30-35 km/t og halv gass i motbakker.

 

Jeg har hatt på endel passasjerer, men han nevnte bare det med å holde scooteren i 30-35 og ikke gi full gass i motbakker - han sa ingenting om passasjerer.

 

Så hva hvis den er for hardt innkjørt? Hvilken del er det som forårsaker at den stopper opp og sånt?

 

 

Sitat fra brukermanualen: "The warranty claim expires, if the vehicle was overstressed".

 

Noe som sier at er den for hardt innkjørt, så er garantien borte :no:

 

Uansett, jeg er en stor kar på rundt 100 kilo, og det er ikke alltid halv gass er tilstrekkelig i motbakker..

Lenke til kommentar
Si at du ikke har kjørt den inn hardt, og spør hva som får ham til å tro at du har gjort det!

 

Hørtes ut som en som prøvde å sno seg unna garantien!

Jepp, det skal jeg, og han er slu, ja.

 

Men hva har skal jeg si når en skrue til luftfilterboksen allerede er mistet??

 

Er det så enkelt å miste garantien som å bare sjekke luftfilteret - og stille litt på tomgangen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...