Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Prating over telefon


Gjest gjest*telefon

Anbefalte innlegg

Gjest gjest*telefon

God Kveld i stuen.

 

Velger å være anonym siden jeg har kjenninger her på forumet.

 

En jente vil at jeg skal ringe henne og sant, men vet alldri hva jeg skal prate om over telefon :(

Noen som har noen tips til hva man kan prate om over telefon ??

Blir liksom alltid "Hei" "Du gjør på?" "Skal senere idag?" , jeg syns det blir får kjedelig :p

 

Takker til alle tips om hva man kan prate om over telefon :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Politikk, musikk, sjokolade, konspirasjoner, religion, Martin, Idol etc.

 

Dropp emner som politikk, religion o.l før du kjenner henne godt. Du kan risikere å såre henne, hvis hun er følsom. Dessuten er dette som oftest veldig kjedelige emner med mindre personen liker å diskutere/er intr i det.

Lenke til kommentar

Første gangen jeg ringte dama så snakket vi i 3 min. Andre gangen så snakket vi i 15 minutter. 3-4 uker senere så snakket vi i gj.snitt 2-3 timer hver dag.

 

Finn ut hva interessene hennes er. Kanskje dere har felles interesser?

 

Snakk om hva du har gjort, snakk om de rare vennene dine, snakk om de rare foreldrene dine, snakk om rare ting du har sett. Osv. :)

Lenke til kommentar
Politikk, musikk, sjokolade, konspirasjoner, religion, Martin, Idol etc.

 

Dropp emner som politikk, religion o.l før du kjenner henne godt. Du kan risikere å såre henne, hvis hun er følsom. Dessuten er dette som oftest veldig kjedelige emner med mindre personen liker å diskutere/er intr i det.

Det viktigste er vel at han kan snakke om alt mulig! Det som føles riktig, ikke planlegg noe. Funker best for meg i alle fall, være litt spontan (:

Lenke til kommentar

jeg er enig i at det spontane er det beste i en samtale. hvis du styrer eller maser for mye kan dette drepe en samtale. føler du at du står fast så ta opp noe hun allerede har fortalt deg og bygg videre på det. folk elsker å snakke om seg selv så det er ikke vannskelig å dra frem en samtale på grunn av det. bare ikke vær for ivrig slik at det blir et forhør.

 

jeg er kanskje litt yrkesskadet da jeg har jobbet 3 år i norsk gallup og snakket med over 130.000 fremmede mennesker på telefonen. dette har feks gjort det lettere å ringe damer jeg ikke kjenner for å be dem ut på date .

Lenke til kommentar

Man kan snakke om alt mulig. Men siden dette ikke er noe som du er så vandt med å prøv å tenk ut noen emner dere har til felles før du ringer. Da er det kanskje litt lettere. Snakke i telefonen er konge det. Jeg elsker å mase i timesvis. Kjæresten min er ikke så gira for det. Men men, han holder nå ut likevel. :)

Lenke til kommentar
Hvis du ikke en spontan type kan du jo ringen henne mens du er midt i gang med noe.

F.eks står å steker litt mat.

Hun vil jo hører at du driver med noe og naturligvis spørre hva du driver med.

Få samtalen gående.

 

Hva er den daskelyden?

 

Jeg har et vellykket avstandsforhold som nå er uten avstand på samvittigheten. Rekorden vår på telefon var 11 timer i løpet av en søndag. Første måneden etter vi traff hverandre var telefonergningen 1.5xhusleien.

 

Vi snakket om alt mulig. I begynnelsen lærte vi hverandre å kjenne ved å lære mer om familiene til hverandre osv. Deretter snakket vi om alt mulig. Når vi ikke fant noe å snakke om laget vi oss ting å snakke om, feks små konkurranser på telefon. Vi er begge glade i musikk og kunne ha oppgaver av "hvilken sang synges det: "since you went away, can't eat"". Vi spilte også data mot hverandre mens vi var på telefon, dvs minigolf på jippii.no.

 

Dette høres helt sikkert sært ut for mange, kommer selvsagt også an på alderen, vi var like over 20 år. Men vi fikk unna ganske mange tellerskritt :grin:

 

 

Stig van eijk - living my life without you

 

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Første gangen jeg ringte dama så snakket vi i 3 min. Andre gangen så snakket vi i 15 minutter. 3-4 uker senere så snakket vi i gj.snitt 2-3 timer hver dag.

 

Hva er poenget med å snakke 3 timer i telefonen?

 

Flere dager etter hverandre også...............?

 

Er dette den nye generasjonen myke menn med like mange jentevenner som guttevenner......... :green:

 

Jeg har aldri hatt jentevenner, og det er jeg glad for. Ikke vil de ha noe med meg å gjøre heller.

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng i å planlegge alt på forhånd. Da jeg ringte en jente for en tid tilbake hadde jeg bestemt flere saker som vi kunne snakke om, men det endte opp med at vi ikke pratet om noen av de sakene, kun andre ting i tre timer. Bare start en samtale, snakk om henne, om deg, om venner, om Gerd Liv Valla, men hvis det ikke er noe å snakke om, så sier du bare at du skal noe annet og legger på.

Lenke til kommentar
Hva er poenget med å snakke 3 timer i telefonen?

Flere dager etter hverandre også...............?

Er dette den nye generasjonen myke menn med like mange jentevenner som guttevenner......... :green:

Jeg har aldri hatt jentevenner, og det er jeg glad for. Ikke vil de ha noe med meg å gjøre heller.

 

Poenget? Vel, hun er kjæresten min nå. Så jeg vil si det funka. :)

Lenke til kommentar

Hehe! Hadde samme problemet som deg!

 

Det var riktignok i 7. klassen, og "the new thing" var at man skulle prate på tlf med dama man var interessert i, eller sammen med.

Jeg endte opp med å grue meg i 1 time(hadde annonsert for henne at jeg skulle ringe:P), skrive opp 15-20 punkter med topics vi kunne prate om, før jeg plukket opp telefonen og tastet inn nummeret.

 

Det gikk skeis!

 

Etter 2-3 min var hun utspurt, og jeg hadde stammet meg gjennom flesteparten av spørsmålene.

Men jeg hadde ikke gitt opp.

Så for å vinne tid sa jeg at jeg måtte "fikse" no.

Jeg brukte 5(mer en samtalen ja..) minutter på å finne på no å snakke om. Endte opp med å ikke komme på en dritt, gå tilbake til telefonen, å fortsette og kræsje og brenne.

Det hele toppet seg da hun spurte hva jeg hadde gjort all den tiden, og jeg dro til med å si at jeg var på do!

 

Moralen er: Don't screw up!

 

Er forresten 16 år i dag, og et råskinn i telefonen.

Endret av dilma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...