Gå til innhold

Omtale av Portal (PC)


Anbefalte innlegg

Fint skrevet omtale (må hente meg et stykke kake grunnet den vel og merke).

 

Men, jeg har en sterk mistanke om at Valve blir å introdusere Portal gunneren i Episode 3. For de som har fullført Ep2, open the spoiler.

 

 

Mot slutten av Ep 2 lærer du om båten "Borealis". For de som har fulgt HL serien vet dere at meningen var at HL2 skulle starte ombord i den båten, men det ble senere droppet til fordel for toget man starter på. Men nå er Borealis tilbake, og innbakt i den historien er forskergruppen som jobber ombord på den, den såkalte "Aperture Science" gruppen. Lyder kjent?

 

Og hva er det Portal introduserer? Jo et testoppdrag for å teste et nytt våpen de har laget til.

 

For åpentlyst mener noen, jeg mener det er en snedig løsning Valve har gjort, Ep3 kommer til neste år en gang regner jeg med, innen den tiden har de fleste intereserte spillet Portal, og noen har sikkert laget nye nøtter til spillet. Så kan Valve legge intrikate og lure puslespill hvor du bruker Gravity gunnern, Portal gunneren og Havok fysiske objekter til å komme deg gjennom Ep3.

 

Jeg tror det kan være slik det blir å henge sammen, men en ting er jo sikkert med Valve, man vet aldri hva de finner på.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fint skrevet omtale (må hente meg et stykke kake grunnet den vel og merke).

 

Men, jeg har en sterk mistanke om at Valve blir å introdusere Portal gunneren i Episode 3. For de som har fullført Ep2, open the spoiler.

 

 

Mot slutten av Ep 2 lærer du om båten "Borealis". For de som har fulgt HL serien vet dere at meningen var at HL2 skulle starte ombord i den båten, men det ble senere droppet til fordel for toget man starter på. Men nå er Borealis tilbake, og innbakt i den historien er forskergruppen som jobber ombord på den, den såkalte "Aperture Science" gruppen. Lyder kjent?

 

Og hva er det Portal introduserer? Jo et testoppdrag for å teste et nytt våpen de har laget til.

 

For åpentlyst mener noen, jeg mener det er en snedig løsning Valve har gjort, Ep3 kommer til neste år en gang regner jeg med, innen den tiden har de fleste intereserte spillet Portal, og noen har sikkert laget nye nøtter til spillet. Så kan Valve legge intrikate og lure puslespill hvor du bruker Gravity gunnern, Portal gunneren og Havok fysiske objekter til å komme deg gjennom Ep3.

 

Jeg tror det kan være slik det blir å henge sammen, men en ting er jo sikkert med Valve, man vet aldri hva de finner på.

I tillegg ser man i Portal at "Aperture Science" rett og slett er en privat konkurrent til det offentlige "Black Mesa".

I et av kontorene kan man lese dette på en "powerpoint" presentasjon som står og går.

Lenke til kommentar

Om dere ikke har besøkt hjemmesiden til Aperturelabs, så er det absolutt verdt å ta en kikk. www.aperturelabratories.com. Litt dos / kommandoline kunnskaper er greit å ha :)

 

Hint: passordet er 'portal'.

 

 

Brukernavn og passord til admin-brukeren finner du skrevet på veggen i selve spillet.

 

 

 

Forøvrig, noen som føler seg lysten til å prøve ut kakeoppskriften? :)

Lenke til kommentar
Veldig uenig, trenger da ikke skyting hele tiden for at det skal være artig... :nei:

Det trenger du ikke, men når 50% av underholdningen i spillet er kommentatorsporet syntes jeg ikke at selve gameplayet er bra nok. Når de nå har laget et spill hvor klassisk fysikk blir bøyd, hvorfor ikke legge til flere elementer enn bare en kloss, en knapp og en ball? Hvor er banene med variabel tyngdekraft, hvor er de friksjonsløse banene, vipper, avstandsbygging med klosser, "tikken" med en liten robotkanin, kampesteiner i god Indiana Jones stil og gravitasjons-rettnings-endreren? Det er så mye potensiale i et spill som dette men jeg mener det er ganske halvgjort slik det er nå.

Lenke til kommentar

Måtte bare få sagt at dette spillet fortjener glatt karakteren:

 

10/10

Genialt

 

Tro det eller ei:

Jeg spiste kake på søndag for jeg startet på portal, jeg spiste kake kvelden før, jeg spiste kake mens jeg spilte. Etterpå forstod jeg det. Tilfeldig? I think not! Så jeg spiste litt mer kake for å feire :)

 

Flere levels og utviklerverktøyet til folket!

Lenke til kommentar

Spilte igjennom Portal igår, måtte jo teste det etter så mange gode omtaler :)

 

Må si meg enig at det er ett flott og originalt konsept. Derimot syns jeg også det var litt kort. Har ikke helt oversikt over hvor lang tid det tok, men det var ikke mye over 2t. De første 17 levlene gikk forbi uten stor ettertanke egentlig. Og da begynte jeg å lure på om dette bare var "training" før vi kom til skikkelige spillet. Dette tvilte jeg derimot på, når jeg visste at det var kort.

 

Fikk først litt problemer mot slutten på challenge 18. Den var litt tricky, og jeg var litt imponert over hvordan de hadde løst det egentlig. Syns kanskje totalt sett at det var litt lett egentlig, men jeg hadde også flaks noen steder. Var ikke mange plasser jeg virkelig stoppet og ikke hadde noen idé om hvor jeg skulle/hva jeg skulle.

 

Er uenig i folka her som sier 10/10. Riktig nok er det ett bra spill, men perfekt er det ikke. Syns ingen spill som kan spilles igjennom på en kveld fortjener toppkarakter.

 

Skal nevnes at jeg ikke har testet "challenges" og sånn da. Jeg hadde ikke tid igår, og nå sitter jeg på jobb :p

 

Forresten... GENIAL slutt ;) Satt å flira gjennom hele sangen :p

Lenke til kommentar

Er på level 18 på slutten der hvor alle skytetårna er(var).

Nå er det en dings som skyter energikuler fire veier i rotasjon. En av de energikulene trenger jeg i strømdingsen som er bak en dør med 3sek? timer på. Jeg sliter...

 

Det jeg gjør nå:

*lager portal til knappen

*med en gang jeg har trykket på knappen så prøver jeg og lage en portal for en energikule til strømdingsen

 

men jeg rekker det aldri, den jevla døra lukker seg alltid litt før energikula kommer fram :p

1-17 var simpel, men nå kommer et sånn brett jeg må time så perfekt? Det må være noe jeg ikke har fatta...hjelp!

 

 

 

 

 

Spilte igjennom Portal igår, måtte jo teste det etter så mange gode omtaler :)

 

Er uenig i folka her som sier 10/10. Riktig nok er det ett bra spill, men perfekt er det ikke. Syns ingen spill som kan spilles igjennom på en kveld fortjener toppkarakter.

 

Bør kanskje ikke prisen på spillet være med og avgjøre det? Selve portal var vel ikke spesielt dyrt, kan forsvare 2+ timer spilletid kanskje? Om spillet er verdt en 10/10 karakter er jeg usikker på selv, men spilletiden syntes jeg kan forsvares av prisen.

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar
Er på level 18 på slutten der hvor alle skytetårna er(var).

Nå er det en dings som skyter energikuler fire veier i rotasjon. En av de energikulene trenger jeg i strømdingsen som er bak en dør med 3sek? timer på. Jeg sliter...

 

Det jeg gjør nå:

*lager portal til knappen

*med en gang jeg har trykket på knappen så prøver jeg og lage en portal for en energikule til strømdingsen

 

men jeg rekker det aldri, den jevla døra lukker seg alltid litt før energikula kommer fram :p

1-17 var simpel, men nå kommer et sånn brett jeg må time så perfekt? Det må være noe jeg ikke har fatta...hjelp!

Du kan jo prøve

å få energikula på rett kurs _først_, for så å kjapt åpne en portal til knappen

 

 

Genialt spill, bare synd det er så kort.

 

Men siden det fulgte med skjermkortet i "black box" så kan jeg ikke klage, forferdelig moro til å være "gratis" :).

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Jeg også stusset på at det brått ble så vanskelig i det rommet. Det ble da stilt helt andre krav til timing, i forhold til tidligere hvor det bare var å finne ut hvor man skulle.

 

Det er derimot ikke den energikula som gjorde at jeg fikk problemer med timingen da.. Det var neste steg som jeg tok en del ganger før det klaffet ;) Gled deg, og lykke til ^^

 

Syns forresten det rommet der var det vanskeligste i hele spillet, lvl 19 var ikke like utfordrende (inkl "bossen")

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Jeg løste faktisk det brettet ved et uhell; da jeg i et uforvarende øyeblikk

"til tross for Aperture Science sine forebyggende tiltak har du klart å fange deg selv permanent i et lukket rom"

(det vil si at jeg falt inn dit kulen skal), og fikk da en bonusutgang (luken åpnet seg permanent så jeg kunne snike meg ut og få kulen inn igjen).

 

Artig at de har lagt inn nødutganger når dumme spillere klarer å tulle det til :p

Lenke til kommentar
Jeg løste faktisk det brettet ved et uhell; da jeg i et uforvarende øyeblikk

"til tross for Aperture Science sine forebyggende tiltak har du klart å fange deg selv permanent i et lukket rom"

(det vil si at jeg falt inn dit kulen skal), og fikk da en bonusutgang (luken åpnet seg permanent så jeg kunne snike meg ut og få kulen inn igjen).

 

Artig at de har lagt inn nødutganger når dumme spillere klarer å tulle det til :p

 

Haha, jeg brukte også denne metoden. Du skal ha rimelig god og presis timing for å fikse ildkula inn på den korte tiden døra er åpen. Tror det er en grunn til at de lar folk kunne stenge seg inne i rommet, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...