Gå til innhold

Roskilde-festivalen 2008 (3-6 Juli)


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Trenger man det når man flyr mellom Schengen-land?

 

Det er passfrihet ja, men myndigheter og spesielt flyselskapet vil vite hvem du er og det eneste godkjente norske identifikasjonspapiret er pass. Flere andre land har godkjente id-kort. Derfor ta alltid med pass når du flyr eller reiser innen Schengen, sjansen for å bli avvist på flyplassen er svært stor uten. Skal du kjøre bil ned til Dk, innen Norden generelt, så er det ikke viktig å ha med.

 

Edit:

http://www.norwegen.no/norsk/schengen/schengen.htm

http://www.norge.no/Temaside/tema.asp?id=1004

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oi, det er dyrt sjansespill.

Jasså? Andre sier det ikke er noe stress. Har du andre erfaringer?

Vel. Du betaler 50 kroner mer på posten. Elektronisk, du bare betaler med Visa så printer de den ut, 10 min etter bestillingen.

 

Dukker du opp på Roskilde og det er utsolgt (som det har vært tre av fire år på rad fra min hukommelse) har du en fin reiseutgift uten noe annet enn asfalt som severdighet. Alltids folk som står der med billetter for å tjene raske penger om det skulle vært utsolgt, men de har ikke et tillegg på 50 kroner.

 

Men ... Nå har det ikke kommet noen nyheter i år om festivalen er utsolgt, enda. Året i fjor var en katastrofe. Kan godt hende at folk dropper årets festival, som skjedde i 05 (04 var regn regn regn).

 

Lykke til sier nå jeg.

 

Ang. pass. Jeg har ikke tatt med pass de gangene jeg har vært der, men da tok jeg tog/buss/kjørte selv. I år tar jeg fly. Ergo, pass.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar
For de som ikke vet det så er det her ett drikkehorn:

http://www.odins.dk/billeder/101035.jpg

 

Mitt kan inneholde 1,5 liter så er noe lignende størrelse som det på bildet, men har ikke lyst til og dra det med meg også få vite at det ikke er lov og bruke det inne på konsertområdet

Burde jo gå greit og ha med inn, tror det er greit så lenge den er åpen. Man kan jo ha med seg en 1,5L flaske så lenge man kapper toppen av den.

 

Ikke lenge igjen nå :) Håper været blir bra ..

post-128841-1214298712_thumb.jpg

Endret av Dain Bramaged
Lenke til kommentar
For de som ikke vet det så er det her ett drikkehorn:

http://www.odins.dk/billeder/101035.jpg

 

Mitt kan inneholde 1,5 liter så er noe lignende størrelse som det på bildet, men har ikke lyst til og dra det med meg også få vite at det ikke er lov og bruke det inne på konsertområdet

Burde jo gå greit og ha med inn, tror det er greit så lenge den er åpen. Man kan jo ha med seg en 1,5L flaske så lenge man kapper toppen av den.

Det har vel ingenting med at den er åpen å gjøre da..?

Problemet er vel at en flaske med "tut" kan gjøre mye mer skade om den kastes enn om "tuten" er borte. Jeg tror de ser på hornet ditt som en gjenstand som kan gjøre skade om den kastes, og at du derfor ikke kan ta den med inn på konsertene..

Lenke til kommentar
Det er passfrihet ja, men myndigheter og spesielt flyselskapet vil vite hvem du er og det eneste godkjente norske identifikasjonspapiret er pass.

Så vidt jeg skjønner etter å ha trålet gjennom SAS og andre sider om pass så bør annen identifikasjon holde på reiser i Norden. (Ikke i schengen altså, men i norden).

 

Blir du bedt om å legitimere deg når du kjøper øl derimot, kan du bli nektet om du ikke har pass ^_^

Lenke til kommentar

Ok, som første gang Roskilde-deltaker, og nybakt 18-åring tar jeg og en kompis turen ned i år. Slakk som jeg er gidder jeg ikke lese hele tråden her får tips å triks, men lurer om noen raskt kan oppsummere hva jeg bør ha med meg og hvor jeg bør slå opp telt? Hvordan er det med dusjing der nede? Mye stjeling? (legge igjen speilreflekskamera/ipod etc hjemme?) Vanskelig å få taxi? (til flyplass) Langt å gå til by?

 

Reiser ned med båt/tog og flyr opp igjen (skal på jobb dagen etter).

Lenke til kommentar

Jeg ville latt kamera være hjemme hvertfall, hvis du ikke har tenkt til å passe på det ca hele tiden.

Gaffa tape er en sikker vinner å ha med seg. Og kanskje en lommelykt.

Ikke sett opp telt ved ett gjerde, der pisser alle!

Liggeunderlag er kjekt å ha, for bakken der er ganske sammentrøkt som gjør at den er hard.

Det er langt å gå til byen, men det går tog fra C campen til Roskilde.

Dusjer finnes det hvertfall på C campen, kalddusj er gratis og varmdusj koster 20,- eller noe.

Det er noe stjeling. Så pass på verdisakene dine.

 

Ett tips kan være å gjemme dem i teltet, evt skjære ett hull i "gulvet" på teltet der hvor du kommer til å ha soveposen din og grave en grop til verdisaker.

Lenke til kommentar
Det er sikert fordi viss man kaster flaska så vil jo innholdet mest sannsynligvis forsvinne ut mye lettere, så slipper folk og få ei halvfull 1,5l cola flaske i skallen.

Nettopp.. Tviler på at det er så mye bedre å få et horn i hodet, enn en halvfull 1,5l cola flaske..

Lenke til kommentar
Ok, som første gang Roskilde-deltaker, og nybakt 18-åring tar jeg og en kompis turen ned i år. Slakk som jeg er gidder jeg ikke lese hele tråden her får tips å triks, men lurer om noen raskt kan oppsummere hva jeg bør ha med meg og hvor jeg bør slå opp telt? Hvordan er det med dusjing der nede? Mye stjeling? (legge igjen speilreflekskamera/ipod etc hjemme?) Vanskelig å få taxi? (til flyplass) Langt å gå til by?

 

Reiser ned med båt/tog og flyr opp igjen (skal på jobb dagen etter).

Et triks jeg bruker hvert eneste år er å grave en grop bak teltet. Det blir alltid bekmørkt rundt midnatt. Kombinerer man det med fulle mennesker som går gjennom campen får man en god del knall og fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...