Gå til innhold

Roskilde-festivalen 2008 (3-6 Juli)


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe:)

 

Jeg antar jeg ikke er den eneste som er liiiitt engstelig angående været?:p Måtte derfor skjekke 10 og 15 dagers varselet;] Selvom det er like pålitlig som politikerne...

 

Været ser veldig bra ut til nå, med andre ord tror jeg ikke det blir en reprise av ifjor. Untatt (søndagen?) hvor det KAN bli litt torden. Ellers liker jeg varselet, er jo litt beroligende å se på da:-)

 

 

---------------------------------

 

Jeg lurte på en ting og.

Vennegjengen og jeg drar ned på 28. og skal være der en stund før portene åpnes. Noen som har erfaringer med dette? Er det trivlig og alt det der? Eller er det timevis med kjedsomhet?

Endret av Lundby2
Lenke til kommentar
Jeg og mine skal kjøre bil nedover. Reiser fra litt utenfor Oslo kl.0600. Parkerer på parkeringsplassen på vestsia. av festivalområdet. En kompis gjorde det i fjor, og det var veldig lettvint og kjekt. Hvor lang tid tror dere det vil ta å kjøre Oslo-Roskilde? Vu har vurdert båt fra oppi sverige og ned, men aner ikke hvor vi skal kjøpe biletter osv.

Det er nok Helsingør-Helsingborg båten dere snakker om. Er ikke så dyrt. Bil + 2 personer koster 120 kr. Også blir det 20 kr pr. person hvis dere er mer enn 2 stk. Du kan kjøpe billett på siden jeg linket til, men jeg har pleid å kjøpe billett i "luka" på kaia... Mulig det går raskere hvis man har billett på forhånd. Har bare gode erfaringer med båten, og den gjør turen mye mer behagelig.. hvertfall for sjåføren :thumbup:

Den båten tar alltid familien min når vi drar til Danmark, som er minst en gang i året. Oslo - Roskilde kan ta så lite som 8 timer, men p.g.a. trafikk, muligheten å kjøre forbi den riktige avkjørselen ville jeg beregnet rundt 9 timer. Vis du har maks uheldig kan det lett bli 10 + timer.

Lenke til kommentar
Jeg og mine skal kjøre bil nedover. Reiser fra litt utenfor Oslo kl.0600. Parkerer på parkeringsplassen på vestsia. av festivalområdet. En kompis gjorde det i fjor, og det var veldig lettvint og kjekt. Hvor lang tid tror dere det vil ta å kjøre Oslo-Roskilde? Vu har vurdert båt fra oppi sverige og ned, men aner ikke hvor vi skal kjøpe biletter osv.

Det er nok Helsingør-Helsingborg båten dere snakker om. Er ikke så dyrt. Bil + 2 personer koster 120 kr. Også blir det 20 kr pr. person hvis dere er mer enn 2 stk. Du kan kjøpe billett på siden jeg linket til, men jeg har pleid å kjøpe billett i "luka" på kaia... Mulig det går raskere hvis man har billett på forhånd. Har bare gode erfaringer med båten, og den gjør turen mye mer behagelig.. hvertfall for sjåføren :thumbup:

Den båten tar alltid familien min når vi drar til Danmark, som er minst en gang i året. Oslo - Roskilde kan ta så lite som 8 timer, men p.g.a. trafikk, muligheten å kjøre forbi den riktige avkjørselen ville jeg beregnet rundt 9 timer. Vis du har maks uheldig kan det lett bli 10 + timer.

Takk for all info. Foreldra mine sier det vil ta over 10 timer, men kamerater sier 8 ca. :p Regner med det er farten på bilen som gir forskjellige svar.

 

Har noen forresten en fin pakkeliste? Jeg glemmer ALLTID noe. . .

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar
Heisann! Fin forumtråd:)

 

Lurer på hvor lang tid jeg bør beregne fra Oslo til Helsingborg. Vi planlegger å kjøre fra Oslo den 29. i 11-tiden. Noen som har peiling på når jeg bør bestille båtbilletter fra Helsingborg til Helsingør?

 

Mvh Ole

Snakket akkruat med en danske på jobben, og han sa han brukte ca 8 timer fra Oslo til Køben med et par små stopp. Men, dem driver visst med noe veiarbeid på E6'n i Sverige, så det kan bli noen småforsinkelser der. Regner med dett sakker oss !maks! 30 min. Det er kansje å ta litt mye i. Do the math yourself ;) Om du bestiller, si, 1 time etter du tror du er fremme har du tid til å spise litt osv. dersom du kommer før du hadde trodd. Selv kommer jeg til å kjøpe billett i luka.

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar

Hei, jeg og en kamerat skal nedover til Roskilde iår for første gang.

Jeg har lest på sidene til roskilde at på festivalområdet, altså der konsertene er så er det tillat med drikke i krus, kartonger eller lignende åpen embalasje. Jeg kjøpte ett drikkehorn på wacken ifjor og lurer på om det jeg slipper inn med drikkehorn på konsertområdet?

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke helt sikker på hva et drikkehorn er, men å lage en øl-bong er jo en sikker vinner.

Tingene man trenger er (og du vet det vel sikkert selv):

 

- 1,5l flaske der man kutter av bunnen

- 20-30 cm med hageslange

- Gaffateip

 

Teip slangen fast i flasketuten, fyll opp, og drikk.

Lenke til kommentar

Durr, tar folk med pass nedover? I fjor hadd e jeg med, men hadde samtidig mulighet til å låse det inne på en safe på et hotellrom i køben, i år har jeg ikke mulighet til det.

 

AFAIK skal man kunne reise pass-fritt til Danmark (og resten av Schengen-landene), men dersom man blir bedt om å legitimere seg er det kun pass som er godkjent, og nå har det ikke akkurat blitt mindre stress å reise med fly de siste årene =/

 

Tar med pass hvis det absolutt trengs, men helst vil jeg ikke ha det med på festival :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...