Gå til innhold

Roskilde-festivalen 2008 (3-6 Juli)


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe det høres ut som du er verre enn meg! Jeg skjekker opptil 5 + ganger om dagen på litt over 5 nettsider om været xD

 

Se forøvrig på dette:

 

http://www.accuweather.com/world-forecast-...7C&metric=1

 

Og denne:

 

http://uk.weather.com/weather/10day-Roskilde-DAXX0029

 

Ikke dårlig utover festivalen :D!

Jeg sjekker yr.no og DMI.dk, ca 3-5 ganger daglig, så vi er nok på det samme nivået. =) Og jeg ville ikke ha stolt på Accuweather. Jeg har ikke sjekket det selv, men etter sigende endrer disse varslene seg ofte drastisk på veldig kort tid, og de har gjentatte ganger feil på meldingene for 0-1 dager (dvs at de fint kan melde at det regner i Roskilde, selv om varselet er for samme dag og det faktisk er skyfritt). Synes det virker lite trolig at det er Så upålitelig, men i fjor meldte de veldig lenge at festivalen skulle få brukbart vær. Det stemte ikke akkurat. ;) Så jeg holder meg til Yr.no (Meterologisk institutt) og DMI, det holder.

Lenke til kommentar

Ja, som dere har allerede har sagt: Ikke lenge igjen nå. Drar nedover imorgen.

Flyet har avgang 14.55 fra Bodø - Oslo. Så må man vente 14 timer til neste fly går i Oslo, men som bønder på bytur skal man nok få tiden til å fly med øl og Oslo.

 

Noe man burde se/oppleve i Oslo? Har aldri satt en fot inn der før.

 

Hvilken camp er størst av East eller West? Vi er en gjeng på 10-14 stk som skal holde til på east. Så lurer jeg på om noen har tips for å kjøle ned øl? Den værste stunden er når man våkner i teltet fyllsyk og sliten, for å så gå til en ølbod. Hadde vært kjekt å hatt noe i teltet.

Endret av TaWret
Lenke til kommentar

operaen er nok ikke akkuart det jeg vil bruke min ferie på, for å si det sånn=) Da finner man seg heller en pub og en kinosal.

 

Er det øst eller vest som brukes å betegnes som "hardcorehjørnet" og litt flere folk som ruser seg på annet enn bare alkohol?

 

Er east vi skal ligge på, skrev feil

Lenke til kommentar

Tja.. ryktene skal ha det til at east er mest "hardcore", mens west er noe roligere.. Jeg har campet begge steder og foretrekker west, men det er en smakssak..

Du spurte jo etter noe man burde se/oppleve i Oslo... Tror nok ikke det å oppleve en kinosal i Oslo vil gi dere så mye :p

Kjøp øl, engangsgrill og pølser og sett dere i Frognerparken da :thumbup:

Lenke til kommentar

Okei, er vel liv på begge sider. Så er vel ikke nøye egentlig.

 

Ja, jeg er klar over jeg spurte om det, men når det ikke kom noen andre forslag enn Operaen, så får en kinosal holde. Finner vel ut av det=) Når går siste Tog tilbake til flyplassen om natten?

Lenke til kommentar
Ok, som første gang Roskilde-deltaker, og nybakt 18-åring tar jeg og en kompis turen ned i år. Slakk som jeg er gidder jeg ikke lese hele tråden her får tips å triks, men lurer om noen raskt kan oppsummere hva jeg bør ha med meg og hvor jeg bør slå opp telt? Hvordan er det med dusjing der nede? Mye stjeling? (legge igjen speilreflekskamera/ipod etc hjemme?) Vanskelig å få taxi? (til flyplass) Langt å gå til by?

 

Reiser ned med båt/tog og flyr opp igjen (skal på jobb dagen etter).

Et triks jeg bruker hvert eneste år er å grave en grop bak teltet. Det blir alltid bekmørkt rundt midnatt. Kombinerer man det med fulle mennesker som går gjennom campen får man en god del knall og fall.

 

Mener du at du graver gropafor å gjemme verdisaker, eller kun for fallene? Skjønte ikke den helt...

 

 

hehe det høres ut som du er verre enn meg! Jeg skjekker opptil 5 + ganger om dagen på litt over 5 nettsider om været xD

 

Se forøvrig på dette:

 

http://www.accuweather.com/world-forecast-...7C&metric=1

 

Og denne:

 

http://uk.weather.com/weather/10day-Roskilde-DAXX0029

 

Ikke dårlig utover festivalen :D!

Jeg sjekker yr.no og DMI.dk, ca 3-5 ganger daglig, så vi er nok på det samme nivået. =) Og jeg ville ikke ha stolt på Accuweather. Jeg har ikke sjekket det selv, men etter sigende endrer disse varslene seg ofte drastisk på veldig kort tid, og de har gjentatte ganger feil på meldingene for 0-1 dager (dvs at de fint kan melde at det regner i Roskilde, selv om varselet er for samme dag og det faktisk er skyfritt). Synes det virker lite trolig at det er Så upålitelig, men i fjor meldte de veldig lenge at festivalen skulle få brukbart vær. Det stemte ikke akkurat. ;) Så jeg holder meg til Yr.no (Meterologisk institutt) og DMI, det holder.

 

Accuweather har jeg også dårlige rfairinger med... Er (dessverre) de som leverer værmledinga på HTC-mobilen min, og jeg kan omtrent telle på fingrene de gangene de har meldt riktig vær mer enn 2 dager i forveien...

Hvis noen vet om det er mulig å skifte værdatabase så si gjerne ifra!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...