Gå til innhold

Roskilde-festivalen 2008 (3-6 Juli)


PatSharpX

Anbefalte innlegg

Og man trenger jo ikke drikke seg helt borte for å ha det morro. Var faktisk en kveld jeg bare drakk 3 øl! (Var ikke den mest morsomme kvelden, men pytt.)

Den offisielle fyllesjuk-dagen vår? Eller i hvertfall min? :p

 

Det bare irriterer meg at nordmenns måte å ha det gøy på er grisefylla uansett hvor vi drar.

Jeg irriterer meg mer over hvor mye nordmenn generaliserer. ;--(D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så altså..roskilde er ingenting for en som ikke liker å feste hardcore 24/7 og bare vil se noen fete konserter?

Er denne festinga så fordømt viktig del av festivalen? For å komme hjem og fortelle hverandre "å herreguuuuuuuud du var sååååååååå dritings assa, men jeg var meeeeeeeeeere dritings enn deg".

Synes warm-upen er best jeg for å være helt ærlig. Det innebærer jo såklart fyll, men trenger da ikke være til blodet glinser.

Konsertene på Roskilde er som regel ganske shabby. Sjeldent jeg ser noe unikt der. Går for det meste i:

Møte opp - spille - holde kjeft mellom pausene - gå ut - komme tilbake for to sanger - stikke til annet land.

Lenke til kommentar
Det bare irriterer meg at nordmenns måte å ha det gøy på er grisefylla uansett hvor vi drar.

Da kan jeg jo fortelle deg at jeg hadde to kvelder som virkelig tok KAKA. Den ene dagen var jeg dritings. Den andre dagen hadde jeg tatt EN øl. Og jeg deltok aktivt begge dager. Og såvidt jeg vet er det ikke bare nordmenn som er glad i alkohol... :roll:

Lenke til kommentar

Roskilde trenger ikke handle om fyll i heletatt. Det finnes jo faktisk en egen "stillecamp" for de som ønsker fred og ro. Selv ble jeg syk de første dagene av å stå i kø i 3,5 time dagen før for å komme inn på campinen. Var jævlig kult uansett da, gjerdene ble revet ned 4 timer før de skulle! :D Det var dritkult å være blandt de som stormet inn på området. Var nærmest et race! :)

 

Beste minne fra Roskilde er for min del hovedsaklig Radiohead. Holy crap, for en konsert. Aner ikke hvor mange ganger jeg tørket tårene.. Helt seriøst. Etter det kommer CocoRosie, Neil Young, Chemical Brothers (!) og JayZ. Selv om sistnevnte har kunnet spilt en god del lengre.

Lenke til kommentar

Ugh.. husker da vi storma portene :S JEg hadde akkuratt lagt meg ned for å slappe av/ sove litt før plutselig alle begynner å røre på seg og roper noe om at folk løper. Jeg prøvde å ignorere det, men det gikk jo ikke. Jeg har ALDRI vært så sliten som jeg var da jeg kom fram.. trodde jeg skulle få indre blødninger hehe. Hvis noen stormet på west og var ganske langt foran la dere kanskje merke til en kar som face-plant'a på "metall overgangen" - Det var meg ;]

 

 

Edit:

 

Hørte forøvrig at det var en misforståelse at de faktisk åpnet portene for tidlig. Det var ihvertfall det en av vaktene sa.

Endret av Lundby2
Lenke til kommentar

Hadde både grisafylla og litt mindre grisefyll under mitt opphold. Eneste jeg mista var X antall sokker og undertøy. Kunne ha mistet mer en kveld.

 

Kom fra en konsert ilag med noen kompiser, så skulle jeg bare innom teltet for å hente en genser. På tur mot teltet så jeg ei lighter inni teltet som lyste opp. Da koka det godt inni en nordlending. Var en Oslomann som satt å snoket i min sekk. Koselig å rive han ut, samt kjefte litt. Var det næremeste vold jeg kom på Roskilde. Sykt at det er så godt humør og lite vold der.

Lenke til kommentar

Bodde på J-camp, og lørdagen var det litt action der.

Midt på dagen kommer det 5-6 security personer med to klin gærne østeuropere mellom seg. Mannen skreik "danish gestapo" og dama snakka bare uforståelig for nordmenn. Til slutt n måtte de legge dama i bakken rett forran teltet vårt fordi ho sparka, slo og spytta på vaktene. Ikke før 4 politibetjenter kom roa ho seg ned og lot seg eskortere. Etterpå fant vi ut at de hadde blitt tatt i og gå fra telt til telt litt lenger borte og ta med seg alt av verdi.

Lenke til kommentar

Så merkelig. Selv bodde jeg på B i en gigantisk camp rett bak skaterampen og merket ingenting til noe gærent. Har forøvrig alltid bodd på samme sted på campingen de tre gangene jeg har vært på Roskilde. Meget bra sted å være! :) Kort vei til alt og man får ikke kortere vei til konsertområdene heller :) Heldigvis flytta de dassene litt slik at eimen av ølmage-bajs ikke kom svevende forbi campen slik det gjorde sist gang jeg var der :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...