Gå til innhold

Savner du noen spill fra barndommen?


Anbefalte innlegg

Føler det er mye her i denne tråden som er gått forbi. Så jeg poster nå litt jeg også.

Her er mine all time klassikere over hva jeg har sudlet vekk barndommen på.

 

Mechanized Assault exploration - Sikkert et år gikk med på blant annet dette. Uhyre taktisk spill.

max03.jpg

 

Ufo Enemy unknown, Xcom - terror from the deep & Xcom apocalypse

ufo2.gif

terror4.PNG

apoc4.PNG

 

Commander Keen 1-2-3-4-5-6 og Nightmare

commanderkeen13.jpg

 

Rise of the Triad

rott5.gif

 

Dune 2 - Dette er faktisk ikke mer enn noen uker siden jeg runnet sist. Musikken er fantastisk komponert

award_dune2.jpg

 

Warcraft - Orcs and humans

warcraft.gif

 

Beneath a steel sky

brave.jpg

 

Under a killing moon

5_4_medium.gif

 

Microsoft Allegiance

allegiance3.jpg

 

Frontier Elite - Utallige MÅNEDER brukt på dette

Frontier_elite2_screenshot.gif

 

Battlecruiser 3000 A.D.

bc3k11.jpg

 

Close Combat, Iron cross.

s31020_pc_12.jpg

 

Doom i multiplayer på vanskeligste vanskelighetsgrad og respawn monsters var en klassiker.

doomremake_doom1_07.jpg

 

Noen som husker dette?

streetrod202.jpg

STREET ROD!

 

Transport Tycoon - Dette spiller vi ofte enda. :)

Transport_tycoon.jpg

 

Megalomania

megalomania_04.gif

 

Magic Carpet I & II - Dette var genialt!

18062004-9.jpg

Foto%20Magic%20Carpet%202:%20The%20Netherworlds.jpg

 

Dungeon Keeper

dk.jpg

 

Rage of Mages - Dette har jeg nettop kjøpt igjen for 20kr.

rage_of_mages_01.jpg

 

Turrican II - Musikken på dette spillet trollbandt meg helt.

tune_28900_2.gif

 

Paperboy

Paperboy%202%20(2).gif

 

Populous

populous-back.jpg

 

Syndicate og Syndicate Wars

syndcat1.gif

Hey du der! (KLIKKE)

SYNWARS.GIF

 

Little Big Adventure.

LittleBig.GIF

 

Alone in the dark 1. holdt på å pisse på meg når jeg trodde jeg var fri og på vei ut inngangsdøren og gikk rett i kjeften på et stort monster. Herrejesus for et spill.

dosbox.jpg

 

Bioforge

Bioforge10.png

 

Battle Isle

asc2.png

 

Nå begynner jeg å grine her snart.

Det er sååå mangen spill jeg virkelig savner. :( Men som jeg aldri mer kommer til å få spilt. :(

Endret av gnugfur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns jeg så hele livet mitt passere foran øynene da jeg leste gjennom alle sidene. Går det an å ha så mange minner? :love:

 

Er mange spill jeg husket fra bildene som er postet, og noen av dem har jeg faktisk fått tak i. Noen av dem er Red Alert 1, Ski or Die (er tilgjengelig i en annen spill tråd) og flere av gamle SNES spill.

 

Det er mest SNES jeg savner da, siden jeg vokste opp med den. Titler som jeg spiller nå er:

 

- Blades of steel

- Contra

- Volleyball (dette pleide jeg å spille masse med broren min! Husker jeg ble rimelig sur når jeg tapte. Hehe)

- Bubble bubble

- TMNT

- Ducktales og mange fler.

 

De er på PC ja. Send PM for mere info.

 

Så at noen postet bilde av Rayman. Det vekket mange minner, og ikke få timer som ble brukt på det.

 

Noen som vet hvor det går an å kjøpe gamle PS1 spill til en billig penge?

Endret av myst84
Lenke til kommentar

Det første spillet eg gjennomførte var et gammalt Blizzard spill. Nei, det var ikkje Warcraft: Orcs and Humans, men det fantastiske Blackthorne! Var ganske liten når eg spillte det på PC-en så det var egentlig ganske skummelt. Huska eg fekk det i den fantastiske GIGA-klubben der mange spill kom på diskett. Har fortsatt diskettane liggande faktisk!

 

Ett anna spill som eg spilte altfor masse når eg var liten sammen med en kompis var Jones. Ikkje Indiana Jones, men Jones In The Fast Lane. Bedre og meir vanedannade spill skal du leite lenge etter! Spillte det seinast i sommer med den samme kompisen.

 

Og så må vi ikkje glømme The Incredible Machine! Det var knall! Har det liggande på PC-en enda og spiller det av og til når eg føler for litt nostalgi.

 

Om det er noken som har gått glipp av desse spillperlene så går det fint an å finne dei.

 

Bilder og downloads:

 

 

Blackthorne:

 

blackthorne2.png

 

Last ned spillet her!

 

 

Jones In The Fast Lane:

 

jones.gif

 

Last ned spillet her!

 

 

The Incredible Machine:

 

tim.jpg

 

Last ned spillet her!

 

 

 

 

 

Edit: Ny link til Jones, den gamle var dau.

Endret av taase1
Lenke til kommentar
Ahh, takk for linken til Jones, husker spillet veldig veldig godt. Husker jeg spilte det mye med vennene mine. Fryktelig vanedannende ja ;)

 

Ah, Jones in the Fast Lane husker jeg selvfølgelig. Good times! Husker jeg spilte Centurion (tror jeg det het) på den tiden også. Vanvittig langt forut for sin tid.

Lenke til kommentar
Ahh, takk for linken til Jones, husker spillet veldig veldig godt. Husker jeg spilte det mye med vennene mine. Fryktelig vanedannende ja ;)

 

Det fantastiske med Jones er at sjølv om det er veldig enkelt så er det alltid ein ny opplevelse å spille det. Ganske surt når du er nesten på topp og helde på å vinne, men så får du "YOU ARE FIRED!" slengt i trynet. Det er genialt. Har forresten oppdatert linken til spillet, skal funke no.

 

Noken som huske den her badassen?

 

 

7pt2.jpg

 

Beste strategispill noken sinne. Lage morsomme pizzaoppskrifter om dagen og smugle våpen og strø rottegift i konkurrentane sine restaurantar om natta.

 

Videospill var virkelig masse bedre før med tanke på orginalitet og kreativitet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skal jeg sette opp en liste over de jeg husker nå må det bli:

  • Jazz Jackrabbit
  • Savage (noen som husker det spillet?)
  • Ghost in a shell (demospill på ps)
  • Wackywheel Racing

  • Transport Tycoon (trenger en 2'er der snart)
  • Myst
  • War of the worlds

 

Så husker jeg at det var et spill på en ps demo-cd der man valgte en robot i transformer-stil som skulle sloss med andre roboter. Noen som vet hva det spillet heter?

Lenke til kommentar

Jeg savner en skikkelig klassikere, fra gode, gamle ZX Spectrum. Mr Wimpy!

 

Coveret

http://www.mobygames.com/game/zx-spectrum/...eCoverId,44034/

 

Kort beskrivelse

http://www.mobygames.com/game/zx-spectrum/...-hamburger-game

 

Screenshot

http://content.answers.com/main/content/wp...rtimeInPlay.png

 

Kom for øvrig over denne som kanskje kan være av interesse. Jeg sier bare Giana's Return...

 

http://www.megagames.com/news/html/freegam...nasreturn.shtml

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Husker værtfall en drøss med spill fra NES, som Super Mario 1 og 3, turtles, nintendo world cup, blades of steel, tiny toon. tror Zelda 2: Adventure Of Link og Bucky O Hare var de NES spillene jeg brukte mest timer på, gikk med MANGE timer der før jeg runda det, vanskelig som f...

 

fra pc husker jeg Need For Speed 2, Theme Hospital og LightHouse, sistnevnte var småskummel husker jeg :) og for ikke å glemme Monkey Island 3! :love:

 

også husker jeg vi spilte Resident Evil på Playstation på ungdomsklubben for mange år siden, holdt på å dreit i buksa alle mann :D

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...